SUPERCARB 1kg -40%

Aktiivisuusranneke

Mietinnässä joululahjan ostoa itselleni... :D onko kellään kokemusta noista aktiivisuusrannekkeista, loopista sun muista? Kiinnostaisi tietää että kuin hyvin ne oikeesti seurailee unta ja ovatkohan oikeasti tarkkoja? Kannattaisiko tuollanen vempain jättää kaupan hyllylle vai paketoida pukinkonttiin :hyper:

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Minulla oli reilu puoli vuotta Polarin Loop käytössä.

Ranneketta pitää ladata n. 2-5pv välein ja siirtää tiedot Polar Flowhun vähintään kahden viikon välein, muuten loppuu rannekkeessa muisti. Minulla ei ollut sykevyötä käytössä, jolloin ranneke ei ota huomioon millään lailla esim. pyöräilyä. Vaikka polkisit 3h fillarilla, ilmoittaa ranneke, että alahan kalppia vielä xxx min juoksua tai xxx min kävelyä tai xxxx min seisoskelua jotta päivän tavoite tulee täyteen. Tämä oli melko turhauttavaa. Myöskään salilla puuhasteluja ei ranneke laske "mitenkään" muuten kuin sen perusteella mitä olet siellä ottanut askelia, pah. Askeleet ranneke mielestäni mittasi kuitenkin tarkasti.

Jos ranneke on öisin kädessä saat tiedon unen kestosta ja laadusta, onko se ollut levollista vai levotonta :) . Esimerkkinä yhdeltä yöltä omat tulokseni:
Loop_uni.webp

Polar Flown sivulta näkee päivä / viikko / kuukausitasolla mitenkä aktiivinen olet ollut yms. Esimerkkinä yhden kuukauden yhteenveto:
Loop_aktiivisuus.webp

(aika paljon ollut istumista :D oli pitkiä päiviä toimistolla.. :( ) Kuvassa näkyvässä harjoitusyhteenveto -välilehdessä ei ole mitään, koska ei ollut sykevyötä käytössä.

Summa summaarum: ihan jees ranneke jos haluaa seurailla yleisellä tasolla aktiivisuuttaan. Mikäli omistaa rannekkeeseen yhteensopivan sykevyön, saanee aktiivisuudesta realisitisemman kuvan. Ja mielestäni mustan värinen Polarin Loop oli/on myös ulkonäöltään nätti :) .

Tuohan kuulostaa hyvältä! :D tota unen seurantaa mietin, olisi kiva tietää miten sitä yönsä nukkuu. Taidanpa sittenkin pistää moisen pukinkonttiin, se musta väri oli niistä just tyylikkäin :)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Tänään tuli Loop ostettua itselle. Mielenkiinnolla odotan tuloksia. Minulla on Polarin sykemittarin mukana tullut vyö. En ole vielä testannut, toimiiko tämän kanssa.

Itse huomasin tuossa Loopia käyttäessä myös sen, että vaikka seisoisin duunissa 3 tuntia, mutta teen sen tietokoneella (jolloin ranne on samassa asennossa kuin istuessa), se laskee sen istumiseksi. Polarilta kysyin tuosta, niin ne vastasi vaan että vie huoltoon. Ilmeisesti siis pitäisi laskea tuo myös seisomiseksi, mutta mistä se laite tietää eron, jos ranne on samassa asennossa.

Laskeeko se loop askelia vai vaan kulutusta? Olen vieläkin kahden vaiheilla ostaisko vaiko ei :) pelkään että tulee sitten seurailtua sitä liikaa ja että alan vahtaamaan kulutusta jne.

Laskeeko se loop askelia vai vaan kulutusta? Olen vieläkin kahden vaiheilla ostaisko vaiko ei :) pelkään että tulee sitten seurailtua sitä liikaa ja että alan vahtaamaan kulutusta jne.

Se mittaa molempia! Mutta niinkuin elixandra sanoi, se ei mittaa esimerkiksi salilla kuin pari hassua askelta, joten en siihen ihan sataprosenttisesti luottaisi. Se laskee peruskulutuksenkin varmaan annetuista esitiedoista tms.

Sykevyöni olikin liian vanha, joten pitää vielä se hommata, niin saa kokonaisvaltaisemman käyttökokemuksen. Eniten tulee itselläkin salilla käytyä, niin seuranta jäänee vajaaksi ilman vyötä. Vyö sykesensoreineen on 70e eli koko paketin hinnaksi tulee jo 140e. Alle 200e saisi oikean sykemittarin M400, jossa on sama aktiivisuuden mittausominaisuus ja toki paljon muuta.

Joo, itselläni on myöskin käytössä Polar loop. Olen ollut rannekkeeseen ihan tyytyväinen, mutta olen myöskin kiinnittänyt huomiota siihen, että salilla käyntiä laite ei huomioi miksikään.. Mulla ei ole siis sykevyötä, joten johtuu varmasti siitä. Kun kävin taas combatissa niin silloin loop laski kulutetut kalorit yms.

Kohta neljä viikkoa ollut tämä Loop ilman sykevyötä. Kolmena päivänä olen istumatyöläisenä saanut prosentit täyteen (olen kategorioinut itseni alimmalle tasolle eli päivässä riittäisi 1h juoksua ja 1,5h kävelyä). Tavoitteen täyttyminen edellyttää "ylimääräistä" kävelyä, koska välimatkoista kodin, kaupan, työpaikan ja salin välillä puhutaan sadoista metreistä.

Jossain tätä tuotetta arvioivasssa blogissa sanottiin, että tämän avulla näkee, kuinka vähän kaloreita toimistotyöntekijä päivän aikana kuluttaa. Itselläni laitteen arvioima kulutus on ollut keskimäärin 2250 kcal päivässä (+salitreenit 4-5 krt/vko), mikä oli minusta yllättävän paljon (tosin mitoikseni olen ilmoittanut 174/76, mikä vaikuttanee asiaaan).

Mitä on muuttunut rannekkeen jälkeen? Olen valinnut aina portaat joka paikassa hissin sijasta (paitsi kerran, kun oli matkan jälkeen todella paljon tavaraa mukana). Koti ja työpaikka ovat 4.kerroksessa :)

Mulla on ollu kuukauden päivät käytössä Polar M400, jossa on siis nuo loopin aktiivisuusominaisuudet ja lisäksi sykemittariominaisuudet. Taisi maksaa 165e sykevyön kanssa. Koko ajan on ollut käytännössä ranteessa. Alkuun meinasi stressata tuo oman aktiivisuuden seuranta, mutta sittemmin ottanut vähemmän stressiä siitä ja seurannut enemmän kokonaisuutta. Viikkotasolla pääsee helposti ns. asetetun aktiivisuustason yli, vaikka joinain päivinä jäisikin reippaasti alle. Aika hyvin saa kokonaiskuvan omasta olemisestaan. Kulutuksen laskeminen helpottaa päivittäisten safkojen laskemista (dietti meneillään). Nuo sykeominaisuudet on minusta ehkä kuitenkin parasta tuossa vehkeessä, kun saa aika hyvän käsityksen siitä, miten mikäkin treeni menee perille ja pystyy tekemään vertailuja intensiteetissä. Tossa on myös sisäänrakennettu GPS eli mitään erillistä sensoria ei lenkillä tartte. Pitää ladata n. kolmen viikon välein, mikä on ollut ihan ok. Jos käyttää paljon GPS:ää, kuluu luonnollisestikin nopeammin. Miinusta ehkä siitä, että tuo ei oo yhtä kivan näköinen kuin Loop ja lisäksi tuo hihna on vähän kankea.

Itseltä myöskin löytyy Polar Loop. Se on roikkunut ranteessa jo pidemmän aikaa, elokuun puolivälistä suunnilleen.
Salikerrat tilastoin sykevyön avulla. Muualla ei ole tullut sykevyötä käytettyä.

Olen pitänyt kyllä, vaikka aivan jämptitarkkoja tuloksia tällä nyt tietenkin melko turha odottaa. Selkeä visio on kuitenkin siitä, mitä peruspäivänä lukemat mittarissa pitäisi olla. Ja huomaan pakottavani itseni nukkumaan välillä enemmän, koska Loop antaa välillä masentavia nukkumalukemia, joista oikein mieleni pahoitan... :D

Ihan kiva kapistus. Etenkin kun sain kaverilta vaihtokaupoilla tämän niin joutui vain sykevyön ostamaan. Sykevyö lisäsi intressiäni tähän kapistukseen, koska tykkään katsella salihommien lukemia kännykästä aina myöhemminkin. En muutenkaan ikinä koneelta katsele Loopin antamia tietoja, kun tuo puhelin sattuu niin lähellä aina olemaan, että melkeinpä sieltä nopeammin kaiken saa aina tsekkailtua.

Itsekin sain tänään tuon sykevyön käyttöön. Näyttää siis vyön käytön ajan, maksimi-, minimi- ja keskisykkeet sekä kalorinkulutuksen. Näin saliharjoituskin rekisteröityi ja kummasti päivän aktiivisuus näytti paljon positiivisemmalta :)

Mulla on tuo Polarin M400, sain joululahjaksi. Oon tykännyt tosi paljon ja kulkee ranteessa mukana nyt vielä ainakin koko ajan. Alkuun se tuntui vähän isolta, mutta nopeasti siihen tottui, on kuin rannekello. Treenejä on tosi hauska seurata tuolla ja niiden kaavioita, kuten myös päivittäistä aktiivisuutta. Ainoa hankaluus oli se aktiivisuustavoite. Oon nyt maksimilla, eli tasolla 3, joten välipäivinä sitä on tosi vaikea saavuttaa ja nyt esim tänään on 220% täynnä. Mutta niin se kai vaan menee... Koitan kattoa myös, että tulisi 10.000 askelta päivässä täyteen (paitsi välipäivinä ei niin väliä).

Täällä Loop sykevyöllä ollut käytössä reilut puolivuotta, aiemmin oli garminin sykemittari gpsllä, koska juoksin enemmän.
Nykyään tuntuu (oikeesti ihan pöljä ajatus) ettei treenistä ole hyötyä ellei näe kulutettuja kaloreita, joten tänäänkin meinasin repiä tukan päästä kun treenin alussa en saanut sykkeitä näkymään kellosta. Veikkaan että sykevyöni alkaa olemaan tiensä päässä, on nyt ollut sen 7 kuukautta todella aktiivisessa käytössä.
Se vaan tuntuu niin kovin palkitsevalta kun nyt katsoin esim tammikuun yhteenvetoa, treeniä kokonaista 1 päivä + 8 tuntia, kulutettuja kaloreita yli 16k, pelkällä treenillä!
Aktiivisuus on ollut selkeästi nousujohteista, uskoisin että ainakin vähän siitä on loopin ansiota.

Mulla ainakin sykkeen näyttämisessä menee hetki. Ja ihan uusi vehje. Ärsyttävää, kun ei näe sitä huippua heti. Puhelimesta onneksi näkee jälkeenpäin. Mulle ollut hyötyä, kun tajuaa, miten paljon oikeesti kuluttaa, niin uskaltaa syödäkin vähän enemmän. :)

Suosittelen ostamaan ennemmin vaikka Polar m400 sykemittarin joka mittaa myös aktiivisuutta ja värisee kun on aika tehdä jotain. Antaa harjoittelun jälkeen palautteen yms. Maksaa 155e ja tulee sykevyö mukana. Mun mielestä noi aktiivisuusrannekkeet aikas turhia ja kalliita siihen nähden että vyö maksaa saman ku ite ranneke :D

Onhan tässä puolensa ja puolensa. Ilman puhelinsovellusta ja sykevyötä pain in the ass. Mut niiden kanssa kätevä. Näkee selvästi unisyklin, mikä on mielenkiintoista seurata. Hinta toki on suolainen.

Suositut

Back
Ylös Bottom