Aknearpien haalentaminen

Hejssan, tuossa oli aiemmin jo useampi thread akneihon hoidolle, mutta päätin perustaa täysin uuden threadin aknearpia koskien. Eli itsellä on jäänyt punaisia läiskiä naamaan, mutta mitään todella pahaa kraateri-ihoa ei varsinaisesti ole.

Nyt olisi tarkoitus saada punaiset jäljet haalenemaan. Olen kuullut mm. Avitcid-voiteen ja sinkkipastan haalentavan arpia nopeasti. Kuluttaako a-vitamiinihapppoa sisältävä Avitcid-voide ihon pintakerroksen pois, jolloin iho joutuu stressitilaan ja alkaa nopeasti uudistamaan itseään, jolloin punaiset laikut "sulavat pois" ja tilalle "kasvaa uutta ihoa"? Onko kenelläkään kokemuksia? Jos on, miten Avitcid haalensi arpia?

Varsinaisestihan avitcidin pakkausselostuksessa ei sanota, että se on tarkoitettu aknearpien hoitoon, mutta olen kuullut, että sitä käytettäisiin sekä akne- ja raskausarpien haalentamiseen.

Entä miten sinkkipasta toimii? Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä aineesta?

Jos kohtalontovereita on, niin jaetaan toisillemme kokemuksia aknearpien hoidosta:thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
A-vitamiini ja sinkki on kuulemani mukaan toiminut vaihtelevasti --riippuen mm. syyydestä, sijainnista ja ihotyypistä.
Avitcid toimii samalla tavalla riippuen käyttäjästä, joko se parantaa tai vaikutus on neutraali mutta kokeilemalla se selviää. Saattaa aiheuttaa hilseilyä.

Olisin sinuna kuitenkin tarkkana mitä kärsineelle iholle laitat.
Kun iho ei ole enää tulehtunut, vaan ainut 'ongelma' on arvet niin nassua voi kevyesti kuoria (esim. nivealla perus kuorintavoiteita) kerran viikossa tai kahden viikon välein.
Jos ei ole roa-kuuria alla niin voin suositella mikrohiontaa --maksaa kosmetologin tekemänä noin 60-80€. Muutenkin kannattaa käydä ammattilaisen, mielummin vanhemman kosmetologin, kanssa keskustelemassa. Niillä kun tuntuu olevan kokemusta.

Ihon uusiutuminen on aikaa vievää, joten kannattaa avoimin mielin lähteä arpien haalentamiseen.

Olen edellisen kanssa samoilla linjoilla, eli mitä tahansa ei kannata lähteä kokeilemaan.
Tuo mikrokuorinta (hiontanakin tunnetaan) sopii useimmille, mutta sitä ei suositella otettavaksi kesäisin. Muita vaihtoehtoja on ultraääni (aika "aika hellävarainen, toimisi ehkä parhaiten) ja hjeronymus (vaikea sana jotain tuonnepäin) kuorinta/syväpuhdistus.

Itse olen käynyt kaikissa yllämainituissa ja noista mikrokuorinnassa kävin teininä kun ihoni oli huonossa kunnossa. Ainakin uskon sen auttaneen suuresti ettei arpia jäänyt.
En tiedä ikääsi, mutta nuorillahan ihon uusiutuminen on nopeampaa ja pelkät hyvät hoitovoiteet voivat ajan myötä riittää. Ammattitaitoinen kosmetologi osaa kyllä neuvoa sinulle parhaimman hoitomuodon, osa on aika kalliita kun sarjahoitona joutuu ottamaan, mutta mielestäni on sen arvoista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom