reinhardt sanoi:---ja kun olen väsynyt, mielikuvitus alkaa laukata ja kuvittelen olevani raskaana, sairastavani syöpää tms--> stressi lisääntyy....
Tuttu tunne..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
reinhardt sanoi:---ja kun olen väsynyt, mielikuvitus alkaa laukata ja kuvittelen olevani raskaana, sairastavani syöpää tms--> stressi lisääntyy....
jep, vähän sama mulla. jaksaa jotenki raahautua kouluun ja töihin. mut sit armonton väsymys kun pääsee kotia. ei tietenkään aina.. tietty hormonitkin voivat vaikuttaa jonkin verran jaksamiseen ja väsymystasoon. ainakin olen sen itelläni huomannut, että joskus tuntuu et vois nukkua koko ajan ja sit pärjää 6-7 tunnin yöunella. mutta kyl yleensä haluan nukkua minimissään sen 8-9h. aamulla väsymys on muuten niin kauhea, että alkaa ihan vituttamaan. jos väsyneenä lähden salille, on olo sen jälkeen tosi rikkinäinen. tahtoo vain peiton alle nukkumaan, ja sit nukkuukin aivan kympillä.reinhardt sanoi:jaksan kyllä aamulla nousta ja töihin lähteä, mutta viimeistään illalla kotiin tulessa tulee sellainen kauhea lamaannus, ihan kuvottava olo. Jos raahautuu salille, olo paranee hetkeksi, mutta on sitten kahta kauheampi. Olin kaksi viikkoa lomalla, enkä meinannut jaksaa tehdä mitään.Mutta eiköhän tämä tästä, ajan kanssa.
Kaivoin tän ketjun nyt esille kun se tuli kohdallani ajankohtaiseksi. Mä oon huomannut, että oon nykyään tosi väsynyt, voimaton ja passiivinen, erityisesti viikonloppuisin. Arkena jaksaa pakolliset menot ihan hyvin - käyn töissä, treenaan, käyn kaupassa ja ulkoillaan avokin ja koiran kanssa jne. mutta viikonlopun yllättäessä mikään ei tunnu innostavan ja haluaisin vaan lötköttää sängyssä. Olo on tosi heikko ja voimaton ja koko ajan väsyttää. Syön terveellisesti, käytän lisävitamiineja, harrastan liikuntaa ja nukun mielestäni ihan riittävästi yössä. Toisaalta, nykyään syön hitusen vähemmän kuin ennen... Kaipa sekin vaikuttaa osittain (?) On vaan tosi inhottavaa kun mieli on kyllä virkeä ja haluaisin puuhata kovasti kaikkea, mutta fyysisesti oon suurimman osan ajasta väsynyt ja voimaton :( Auttakee!
Keksi jotain kiinnostavaa ja piristävää tekemistä viikonlopuiksi. Ei sen tekemisen tarvitse olla mitään rankkaa, vaan vaikka leffan katselua, hierontaa, kävelyretki puistoon, kirjastossa käynti ja lehtien lukeminen tai vaikkapa kylpylässä/uimahallissa rentoutuminen. Passiivisuus ja voimattomuus voi aiheutua siitä, ettei ole mitään järkevää päiväohjelmaa ja sitten antaa itsensä vetäytyä siihen tekemättömyyden kuoreen, joka tekee alakuloiseksi ja väsyneeksi itse kunkin. Jokin päivää ohjaava tapahtuma pitää mielen ja siten kropankin virkeänä!
Passiivisuus ja voimattomuus voi aiheutua siitä, ettei ole mitään järkevää päiväohjelmaa ja sitten antaa itsensä vetäytyä siihen tekemättömyyden kuoreen, joka tekee alakuloiseksi ja väsyneeksi itse kunkin. Jokin päivää ohjaava tapahtuma pitää mielen ja siten kropankin virkeänä!
Toi oli hyvä pointti! Oon kyllä huomannut, että se väsymys katoaa kun touhuaa jotakin mieleistä ja näkee ihmisiä Jotenkin sitä vaan väsyy entistä enemmän jos jää sängyn pohjalle potemaan väsymystään! Kiitos neuvoista!