Ainainen väsymys

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
reinhardt sanoi:
---ja kun olen väsynyt, mielikuvitus alkaa laukata ja kuvittelen olevani raskaana, sairastavani syöpää tms--> stressi lisääntyy....

Tuttu tunne..

reinhardt sanoi:
jaksan kyllä aamulla nousta ja töihin lähteä, mutta viimeistään illalla kotiin tulessa tulee sellainen kauhea lamaannus, ihan kuvottava olo. Jos raahautuu salille, olo paranee hetkeksi, mutta on sitten kahta kauheampi. Olin kaksi viikkoa lomalla, enkä meinannut jaksaa tehdä mitään.Mutta eiköhän tämä tästä, ajan kanssa.
jep, vähän sama mulla. jaksaa jotenki raahautua kouluun ja töihin. mut sit armonton väsymys kun pääsee kotia. ei tietenkään aina.. tietty hormonitkin voivat vaikuttaa jonkin verran jaksamiseen ja väsymystasoon. ainakin olen sen itelläni huomannut, että joskus tuntuu et vois nukkua koko ajan ja sit pärjää 6-7 tunnin yöunella. mutta kyl yleensä haluan nukkua minimissään sen 8-9h. aamulla väsymys on muuten niin kauhea, että alkaa ihan vituttamaan. jos väsyneenä lähden salille, on olo sen jälkeen tosi rikkinäinen. tahtoo vain peiton alle nukkumaan, ja sit nukkuukin aivan kympillä.

mä vedän jo nyt rautaa lisänä, sekä vitamiinia, magnesiumia ja kalsiumia tabletteina. mulla kun tota pahoinvointia on ollut, ettei meinaa ruoka oikein maittaa, pakko jotain ottaa lisäksi. kaiken lisäksi kaikki sanoo, että oletpa sä kalpea ja niin laiha. (no okei, kylhän sitä keväällä tippui paino rankastikin nykyisestä sellaiset 7kg ja ihan kuukaudessa, mutta nyt on kilot tulleet takaisin :) . järkyttäviä kuvia on kun rintalasta paistaa läpi jne :( . mut elämäntilanne olikin sellain vähän toinen kuin nyt.)

totta kai mä sit palelen kesät ja talvet, että villasukkien käyttö on jo alkanut :nolo:. yleensä huimaakin jonkin verran, mutta mulla toi RR on aika alhainen, joten selitys löytynee siihenkin. ikävää vain kun joskus kaupassa alkaa menemään pitkin seiniä, luulevat mummot vielä juopuneeksi :lol2: . no, minkäs teet kun alkaa oksettamaan heti kun pitäisi alkaa syömään. tätä siis ollut, nyt tilanne vähän parempi onneksi :thumbs: . mut toi väsymys on kyl paha. tuli vain mieleen, että masennukseen kuuluu väsymys ja voimattomuuden tunne, että kannattaa miettiä josko olis tossa psyykkisessa hyvinvoinnissa parantamisen varaa.

Kaivoin tän ketjun nyt esille kun se tuli kohdallani ajankohtaiseksi. Mä oon huomannut, että oon nykyään tosi väsynyt, voimaton ja passiivinen, erityisesti viikonloppuisin. Arkena jaksaa pakolliset menot ihan hyvin - käyn töissä, treenaan, käyn kaupassa ja ulkoillaan avokin ja koiran kanssa jne. mutta viikonlopun yllättäessä mikään ei tunnu innostavan ja haluaisin vaan lötköttää sängyssä. Olo on tosi heikko ja voimaton ja koko ajan väsyttää. Syön terveellisesti, käytän lisävitamiineja, harrastan liikuntaa ja nukun mielestäni ihan riittävästi yössä. Toisaalta, nykyään syön hitusen vähemmän kuin ennen... Kaipa sekin vaikuttaa osittain (?) On vaan tosi inhottavaa kun mieli on kyllä virkeä ja haluaisin puuhata kovasti kaikkea, mutta fyysisesti oon suurimman osan ajasta väsynyt ja voimaton :( Auttakee!

Kaivoin tän ketjun nyt esille kun se tuli kohdallani ajankohtaiseksi. Mä oon huomannut, että oon nykyään tosi väsynyt, voimaton ja passiivinen, erityisesti viikonloppuisin. Arkena jaksaa pakolliset menot ihan hyvin - käyn töissä, treenaan, käyn kaupassa ja ulkoillaan avokin ja koiran kanssa jne. mutta viikonlopun yllättäessä mikään ei tunnu innostavan ja haluaisin vaan lötköttää sängyssä. Olo on tosi heikko ja voimaton ja koko ajan väsyttää. Syön terveellisesti, käytän lisävitamiineja, harrastan liikuntaa ja nukun mielestäni ihan riittävästi yössä. Toisaalta, nykyään syön hitusen vähemmän kuin ennen... Kaipa sekin vaikuttaa osittain (?) On vaan tosi inhottavaa kun mieli on kyllä virkeä ja haluaisin puuhata kovasti kaikkea, mutta fyysisesti oon suurimman osan ajasta väsynyt ja voimaton :( Auttakee!

Onko sinulla arkena niin paljon hommaa ja tekemistä että viikonloput menee arjen ylikiireen purkamiseen ja univelkojen pois nukkumiseen? Eli jos arkena menee pää kolmantena jalkana joka paikkaan, voi viikon vapaapäivät olla totaalisia akkujen lataamispäiviä jolloin ei halua eikä pysty ajattelemaankaan mitään.
Siirrä joku meno arki-illalta viikonlopulle (vaikka treeni) ja pidä yksi vapaailta viikolla, voi kummasti auttaa jaksamaan!

Nukuthan tarpeeksi öisin? Palttiarallaa 8 tuntia ainakin olisi hyvä vedellä sikeitä, ainakin useimmilla tuo on riittävä.

Keksi jotain kiinnostavaa ja piristävää tekemistä viikonlopuiksi. Ei sen tekemisen tarvitse olla mitään rankkaa, vaan vaikka leffan katselua, hierontaa, kävelyretki puistoon, kirjastossa käynti ja lehtien lukeminen tai vaikkapa kylpylässä/uimahallissa rentoutuminen. Passiivisuus ja voimattomuus voi aiheutua siitä, ettei ole mitään järkevää päiväohjelmaa ja sitten antaa itsensä vetäytyä siihen tekemättömyyden kuoreen, joka tekee alakuloiseksi ja väsyneeksi itse kunkin. Jokin päivää ohjaava tapahtuma pitää mielen ja siten kropankin virkeänä!

Keksi jotain kiinnostavaa ja piristävää tekemistä viikonlopuiksi. Ei sen tekemisen tarvitse olla mitään rankkaa, vaan vaikka leffan katselua, hierontaa, kävelyretki puistoon, kirjastossa käynti ja lehtien lukeminen tai vaikkapa kylpylässä/uimahallissa rentoutuminen. Passiivisuus ja voimattomuus voi aiheutua siitä, ettei ole mitään järkevää päiväohjelmaa ja sitten antaa itsensä vetäytyä siihen tekemättömyyden kuoreen, joka tekee alakuloiseksi ja väsyneeksi itse kunkin. Jokin päivää ohjaava tapahtuma pitää mielen ja siten kropankin virkeänä!

Aivan totta! Esim. ylenmääräinen nettisurffailu tai tv:n tuijottaminen passivoi, ja voi tosiaankin tehdä olon väsyneeksi ja flegmaattiseksi. Ai miten niin kokemusta? :nolo:

Passiivisuus ja voimattomuus voi aiheutua siitä, ettei ole mitään järkevää päiväohjelmaa ja sitten antaa itsensä vetäytyä siihen tekemättömyyden kuoreen, joka tekee alakuloiseksi ja väsyneeksi itse kunkin. Jokin päivää ohjaava tapahtuma pitää mielen ja siten kropankin virkeänä!

Toi oli hyvä pointti! Oon kyllä huomannut, että se väsymys katoaa kun touhuaa jotakin mieleistä ja näkee ihmisiä :) Jotenkin sitä vaan väsyy entistä enemmän jos jää sängyn pohjalle potemaan väsymystään! :rolleyes: Kiitos neuvoista!

masu?

Muistaakseni kyselit vatsavaivoistasi joskus Angelo? Omasta kokemuksesta tiedän, että jos maha on säännöllisesti lähes päivittäin sekaisin/kipeä se aiheuttaa väsymystä todenteolla!

...ja muistaakseni olit juuri aloittanut uuden duunin? sellanenkin verottaa alussa itteäni ainankin.

Ihana nähdä että jotkut muistaa mitä oon tänne aikasemmin kirjotellut :) Simpaus, samaa oon miettinyt... voi olla hyvinkin mahdollista että noilla vatsavaivoilla olisi yhteyttä tämän kanssa! Vitsi ku ois sellanen lääkäri olemassa, joka tutkis potilaan hiustyvestä varpaisiin ja osais sanoa, mihin mikäkin vaiva liittyy! (Tai varmaan sellasiakin on, mutta ne pulittaa sen 1.000.000 euroa käynniltä :D) Niin ja kyllähän tää työelämänkin aloittaminen näkyy viikonloppuisin siten, että haluaa ennemmin olla rauhassa kotona ja rentoutua, mutta tää voimattumuuden tunne on kyllä häirinnyt oloa jo ennen duunin alkuakin... Tää voi johtua oikeesti myös tästä vuodenajasta! Siksi mä haluisinkin ostaa kotiin sen kirkasvalolampun :rolleyes:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Muista tarkkailla, miten maha reagoi siihen, mitä olet syönyt milloinkin. Sekaisin oleva maha vie mehut pois kirjaimellisesti :) Tosin on tämä kyllä pimeä ja sinällään väsyttävä vuodenaika muutenkin.

Aiheuttaako ylenmäärinen teen juonti mahavaivoja?? Tulee nimittäin kitattua teetä aikalailla, mutta toisaalta myös nauttimani kuitumäärät ovat valtavia, ja silti tuntuu että vatsa ei toimi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom