Ahtisaarelleko Nobel?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ahtisaarelle Nobelin rauhanpalkinto

Nobelin rauhanpalkinto on myönnetty presidentti Martti Ahtisaarelle. Norjan Nobel-komitean puheenjohtaja Ole Danbolt Mjös ilmoitti valinnasta hetki sitten. Palkinnon perusteluissa viisijäseninen komitea sanoo, että Ahtisaari ansaitsee palkinnon työstään rauhan ja sovinnnon puolesta.

Lähde:Yle

Itsessäni tämä uutinen aiheutti pienimuotoisen tuuletusrefleksin :) Hienoa että Martti sai työstään noin arvostetun palkinnon. :)
En tiedä sit mikä on totuus ,mutta tuntuu että Maraa ei presidenttikaudella osattu arvostaa niin paljon kuin ehkä olisi pitänyt.
Joten onnea tästä palkinnosta Maralle.
 
Aivan huippua:rock:
Toi on ollut ehdottomasti paras pressa omana elinaikana!
 
Hyvä Mara ja onnea!!
 
Suo kyllä mielellään palkinnon menevän Ahtisaarelle. Mara alko oleen viimevuoden hehkutuksen ja pettymyksen jälkeen jo vähän turhautunu tähän Nobel touhuun.
 
No, Onnea! Kyllähän tätä on jo vuosikaudet arvuuteltukin.
 
Radio Rockissa sanoivat hyvin, että Noblit alkaa olemaan aika tusinatasoa. Niitä jaetaan aivan liikaa. Parempi olisi vaikkapa 6 vuoden välein antaa yksi Nobli. Eikä kylvää niitä kaikille. Ei mulle ainakaan tule Ahtisaaresta mitään kuvaa rauhan, tieteen tai ihmiskunnan eteenpäin viejänä.
 
Ei mulle ainakaan tule Ahtisaaresta mitään kuvaa rauhan, tieteen tai ihmiskunnan eteenpäin viejänä.

Kosovossa ja afrikan maissa tehnyt käsittääkseni aika hyvää työtä!!!

Onneksi olkoon Mara :rock:
 
Ei mulle ainakaan tule Ahtisaaresta mitään kuvaa rauhan, tieteen tai ihmiskunnan eteenpäin viejänä.

YLE:

"71-vuotias Ahtisaari palkitaan yli kolme vuosikymmentä jatkuneesta urastaan rauhanvälittäjänä, mukaanlukien vuonna 2005 saavutettu rauhansopimus Indonesian Acehin maakunnan kapinallisten ja maan halltuksen kesken."
 
Kosovossa ja afrikan maissa tehnyt käsittääkseni aika hyvää työtä!!!

Onneksi olkoon Mara :rock:
Joo, teki todella hyvää rauhantyötä tukiessaan kritiikittömästi Jugoslavian pommituksia ja Irakin sotaa ja sanellessaan Kosovossa yksipuolisen serbejä kyykyttävän rauhansopimuksen. Mahtaakohan Ahtisaaren säätiön rahoitus tulla Natolta? :rolleyes:
 
Itse veikkaan että Ahtisaari sai Nobelin siksi, että oli kaikista hyvistä hakijoista se "turvallisin". Jos palkinto olisi myönnetty jollekin kiinalaiselle/venäläiselle toisinajattelijalle, olisi tuloksena ollut vain lännen ja muun maailman välien kylmeneminen. Tällä hetkellä koko maailma on niin sekaisin, että kukaan ei halua heittää enempää bensaa liekkeihin.

Mutta kyllä tuo on tehnyt hyvää duunia ja ansainnut palkinnon :hyvä:
 
Radio Rockissa sanoivat hyvin, että Noblit alkaa olemaan aika tusinatasoa. Niitä jaetaan aivan liikaa. Parempi olisi vaikkapa 6 vuoden välein antaa yksi Nobli. Eikä kylvää niitä kaikille. Ei mulle ainakaan tule Ahtisaaresta mitään kuvaa rauhan, tieteen tai ihmiskunnan eteenpäin viejänä.

Kyllä Radio Rockin pojat tietää...otahan asioista selvää.
 
Joo, teki todella hyvää rauhantyötä tukiessaan kritiikittömästi Jugoslavian pommituksia ja Irakin sotaa ja sanellessaan Kosovossa yksipuolisen serbejä kyykyttävän rauhansopimuksen. Mahtaakohan Ahtisaaren säätiön rahoitus tulla Natolta? :rolleyes:
Henry Kissinger, joka sai myös rauhanpalkinnon on ollut mestaroimassa etelä-Amerikassa sotilasvallankaappauksia sekä tuki Indonesiassa Suharton kansanmurhaa, että pikkurikollinen tuo meidän Mara on tuossa listassa.

Sekä myös nämä rauhalliset veljekset ovat ko. palkinnon saaneet:
Jasser Arafat,
Shimon Peres
ja Jitshak Rabin
 
Radio Rockissa sanoivat hyvin, että Noblit alkaa olemaan aika tusinatasoa. Niitä jaetaan aivan liikaa. Parempi olisi vaikkapa 6 vuoden välein antaa yksi Nobli. Eikä kylvää niitä kaikille. Ei mulle ainakaan tule Ahtisaaresta mitään kuvaa rauhan, tieteen tai ihmiskunnan eteenpäin viejänä.

Tässä jotenkin kiteytyy taas suomalaisuus parhaimmillaan. Voittaminen ei vain meidän kansanluonteeseen sovi lainkaan. Parempi tulla aina kakkoseksi ja jossitella. Jos saadaan maahan kolmas Nobel-palkinto ikinä, niin johan alkaa vähättely, että niitä jaetaan aivan liikaa ja väärin perustein. Varmaan, jos talvisotakin olis voitettu, niin ruikutettaisiin, että Neuvostoliitto oli vaan niin huono vastustaja.
 
Back
Ylös Bottom