Ahdistelevat naapurit, mitä tehdä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 7810
  • Aloitettu Aloitettu
Naapurikyttääjä...

norppa sanoi:
Nyt alkaa riittämään tuo naapureiden, aiheeton, valitus. Mitä asialle voisi tehdä/viedä eteenpäin??

Jos ihan oikeasti epäilet, että ko. heppu meinaa tehdä valituksen eteenpäin, niin paras puolustus tässä tapauksessa on hyökkäys :

- tee lyhyt kirjallinen raportti viime "keskustelustanne"; pyydä niiden tyttöjen nimet siihen ja laita ilmoitus isännöitsijälle sekä as.oy hallituksen puh.joht oma-aloitteisesti ! Ja kun olet varmistunut siitä että tieto on mennyt näille tahoille, sen jälkeen kirjattu kirje ko. valittajalle että jos aiheeton syyttely/uhkailu jatkuu, teet rikosilmoituksen VÄLITTÖMÄSTI SEURAAVASTA AIHEETTOMASTA VALITUKSESTA. Itse teksin saman tien rikosilmoituksen, mutta voit kokeilla näinkin "pehmeästi". ÄLÄ jätä asiaa hoitamatta, ongelmat yleensä pahenee siinä vaiheessa kun naapurikyttääjä saa maistaa omaa lääkettään. Parempi hoitaa asia kuin odottaa että sulla tai sillä kyttääjällä palaa hermot -> tuleepi sotkua rappuun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lisää kultaa !

sportful sanoi:
Ehdotan emexille kunniamitalia! Tuo oli harvinaisen hyvin hoidettu asia. En voi kuin kumartaa...

Nimenomaan, ajattelinkin kehua miestä mutta en viitsinytkään, mutta olihan se vastaus kolahtanut muillekin. Oli kuitenkin lopulta kiitettävä ! HYVä esimerkki miten asioita voi hoitaa asiallisesti ja tiukasti.

Mutta semmoset jotka huutaa simona päin näköä -> eikun kovat lailliset otteet käyttöön.

Olimme vasta muuttaneet kaupunkiin kerrostaloasuntoon. Naapureina vanha pariskunta :). Noin muutaman kuukauden päästä muutosta meille ilmestyi "viimeinen varoituskirje!" postiluukusta, jatkuvatsta viikonlopun metelöinnistä ja riehumisesta. Huvittavan asiasta teki sen, että emme kummatkaan silloin olleet asunnossa töiden takia, muuta kuin käytiin nukkumassa :). Oltiin uudet nuoret asukkaat, jotka naapurin pappa keksi ottaa silmätikuksi, siinä onnistumatta sillä kertaa :). Ei ole sen jälkeen ollut vaivaa :).

Kerrostaloihin kuuluu normaalit elämisen äänet. Askeleet, pieni kolina, suihkuttelu, syömisen ja kokkaamisen äänet, jne, jne. Jos ei kestä niin muuttakoot muualle on minun mielipide. Melkein koko aikuis elämä on mennyt kerrostaloissa, sen suuremmitta häiriöittä.

protsku sanoi:
Mitä isännöitsijä vastasi tähän vastineeseen? Loppuivatko "valitukset" tähän? :rolleyes:

Viralliset valitukset loppuivat. Sinitukkaisen mummon mäkätys ei. Niiden kohdalla sisko otti kahden korvan menetelmän käyttöön (sisään - ulos).

Avilla sanoi:
Jos ihan oikeasti epäilet, että ko. heppu meinaa tehdä valituksen eteenpäin, niin paras puolustus tässä tapauksessa on hyökkäys :

- tee lyhyt kirjallinen raportti viime "keskustelustanne"; pyydä niiden tyttöjen nimet siihen ja laita ilmoitus isännöitsijälle sekä as.oy hallituksen puh.joht oma-aloitteisesti ! Ja kun olet varmistunut siitä että tieto on mennyt näille tahoille, sen jälkeen kirjattu kirje ko. valittajalle että jos aiheeton syyttely/uhkailu jatkuu, teet rikosilmoituksen VÄLITTÖMÄSTI SEURAAVASTA AIHEETTOMASTA VALITUKSESTA. Itse teksin saman tien rikosilmoituksen, mutta voit kokeilla näinkin "pehmeästi". ÄLÄ jätä asiaa hoitamatta, ongelmat yleensä pahenee siinä vaiheessa kun naapurikyttääjä saa maistaa omaa lääkettään. Parempi hoitaa asia kuin odottaa että sulla tai sillä kyttääjällä palaa hermot -> tuleepi sotkua rappuun.

Itse toimin näin: tein heti seuraavana päivänä kirjallisen valituksen isännöintitoimistoon, joka välittää sen asukkaalle, sekä yhtiön hallituksen tietoon. Rikosilmoitusta en ala vielä tekemään, jos vaikka ukko nyt uskoisi, mutta seuraavan kerran jos/kun tulee avautumaan aiheettomasti, teen myös ilmoituksen poliisille. Tytöt kyllä todistavat puolestamme ja saamme tämän myös tarvittaessa kirjallisesti. En itse haluaisi riitaantua asukkaiden kanssa enempää eli seurataan tilannetta rauhallisesti, heittopussiksi ei tosiaankaan tällaisissa tilanteissa kannata alkaa.

Aika paskoja tilanteita tuntuu monella olevan. Multa tuli naapurin eläkeläismies kysymään häiritseekö heidän tv:n katselu mua ja emäntää kun se telkkari on juuri siinä meidän olkkarin seinän takana, aika huvittava tilanne. Vastasin, että eipä ole mitään kuulunut eikä haittaa vaikka kuuluisikin. Ihan jees.

Minullakin on ollut onkelmia nuitten naapureitten kans.
Muutin reilu yks ja puol vuotta sitten kaverin kanssa asumaan kerrostalo kämppään. Talossa asuu enimmäkseen vähän vanhempaa sakkia. Kaikki muut on oikeen mukavia kun esim. hississä näkee, mutta tämä yks naapurin rouva on oikeen ihana. Asuu samassa kerroksessa, toisella puolella käytävää on hänen huoneisto. Olin asunut vajaan vuoden tässä kämpässä, kun näin häntä ensimmäistä kertaa hississä. Kun sitte näin häntä hississä, naapurin kukkahattutäti sanoi että "elkää paukauttako ovea niin kovaa kiinni, tästä kämpästä kuuluu joka yö myöhään ja aikaisin aamulla kun ovi paukautetaan kiinni." Minä olin vähän hämillään koska siihen aikaan koulu alkoi 10-12 joka päivä, enkä liikkunut myöhään missään, ja tämän selitin myös naapurin tädille.
No tietenkin lupasin sitten että jatkossa laitan sen kiinni niin hiljaa kuin mahdollista.

No nyt tässä pari kuukautta sitten, näin tätä naapurin tätiä toista kertaa täällä asuessani. Hän valitti, että meidän kämpästä kuuluu kauhea pauke, kun ovi laitetaan kiinni. Minä selitin asian että kun laitan sen niin hiljaa kun mahdollista, siitä ei juuri ääntä kuulu. Ja kun siellä käytävässä kaikuu, niin se on aika hankala sanoa varmasti mistä kämpästä se kolahdus kuuluu, mutta tämä naapurin kukkahattuhuora on ihan satavarma että se on juuri meidän kämppä mistä se oven pauke kuuluu. Sanoi että on kuulemma aikonut tehdä valituksen isännöitsijälle, no toistaseksi ei ole mitään valitusta tullut.

Ja hauskaa oli että kun viimeksi tämä ihana naapurintäti valitti minulle tästä asiasta, olimme käytävällä, samalla hissillä kahta kerrosta ylemmäksi mennyt naapuri paukautti oven todella lujaa kiinni, josta kuului tosi iso pauke, mutta siitä se täti ei mitään sanonut.

Jotenkin on sellanen fiilis että se täti ei halua meitä naapureiksi :)

Jaa tulipa tekstiä, ja nyt salille :rock:

Avilla sanoi:
teet rikosilmoituksen VÄLITTÖMÄSTI SEURAAVASTA AIHEETTOMASTA VALITUKSESTA.

Ja mitäs luulet että poliisi asialle tekee?

A) Tekee rynnäkön valittajakusipään asuntoon, pidätyttää kaikki ja valjastaa kymmenpäisen tutkijajoukon asiaa setvimään.

B) Lyö tutkintapyyntöön leiman päälle, paperin arkistoon ja sanoo EVVK.

Nuo kukkahattutädit on sitte hauskoja! Niitä tuntuu olevan joka taloyhtiössä, ja silmätikkuina aina kaikki uudet asukkaat. Kun muutin edelliseen kämppääni, elelin hiljaa, telkkaria ja stereoita kun ei ollut. Ihmettelin iltaisin ja aamuyöstä rapinaa oveni takana. Kun oikein pinnistin, kuulin hengitystäkin. Puolituntia jaksoin, sitten oli otettava kalankolkkausnuija kaapista ja lähdettävä katsomaan. Ehdin nähdä vain yläkerran mummon huopatossujen pohjat, kun täti vilisti takaisin asuntoonsa. Yhtenä aamuna tuli todellinen rakettilähtö kouluun. Kolkkasin ovellani tätä samaa rouvaa korvaan. Nyt asun kerrosta alempana, ja yksiööni on tullut ties monesko uusi asukas ämmän kytättäväksi.

Aihetta sivuten eräs tarina. Serkkuni asui myös tässä n.1½ vuotta sitten kerrostalossa kunnes sai työtä eräältä pienemmältä paikkakunnalta ja tiesi muuton olevan väistämttä edessä. Hän oli sitä ennen käynyt töissä suht' lähellä olevassa työpaikassa ja tehnyt melko pitkiäkin työpäiviä. Naapurin mummot olivat kuitenkin jostain syystä valittaneett jatkuvasti serkun pitävän "aivan hirviää melua niitten stereoitten kanssa" mikä ei ollut totta, sillä serkun tie töiden jälkeen oli aina seuraava:kotiin, vessaan, ruokaa, koneelle ja puntille. Lisäksi oli näitä kaikenmaailman kyttäämisiä ollut ym. vastaavaa sontaa mitä kukaan täysjärkinen ei sietäisi pitempään kun on tarvis, ei sietänyt serkkukaan. Kun uuden työpaikan lähellä olevan omakotitalon osto oli selvä ja muuttopäivä selvillä teki hän peliliikkeen. Muuttopäivää edeltävän iltana hän lainasi parilta kaveriltaan subbareta, kauittimia, vahvarit ym. hifi-tarviketta, klo:20.35 kun serkku katseli telkkaria äänet lähellä nollaa naapurin hassu täti taas kolisutti pattereita/valitti melua/kyttäsi postilaatikosta jne. Serkku menikin siis nukkumaan muutamaksi tunniksi ja klo.01.15 jysähti sitten teknot soimaan ja tärisyttämään kerrosta, äänet 10 tietenkin. Lapsellista-kyllä, typerää-ehkä, tyydytystä tuottava kokemus-ehdottomasti!

tiny_tinman sanoi:
Serkku menikin siis nukkumaan muutamaksi tunniksi ja klo.01.15 jysähti sitten teknot soimaan ja tärisyttämään kerrosta, äänet 10 tietenkin. Lapsellista-kyllä, typerää-ehkä, tyydytystä tuottava kokemus-ehdottomasti!

Asia meininkiä! :thumbs: Kunhan minä sitten joskus muutan tästä kaupungin kerrostaloslummista niin täältä pesee alakerran pösilölle samaan tyyliin. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom