Ahdistavat leffakohtaukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PikkuT
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Muuten todella turha elokuva 2 fast 2 furious sisältää yhden todella ahdistavan kohtauksen, jossa kaverin mahalle laitetaan rotta, metallisanko rotan päälle ja eikun kuumentamaan...Rotta tietenkin pyrkii pois sieltä mistä parhaiten pääsee. En nyt muista tuosta roskaleffasta, että miten tuo kohtaus oli toteutettu vai toteutuiko ollenkaan, mutta ajatustasolla ERITTÄIN ahdistavaa.

Ja mikä vielä ahdistavamnpaa, tuota harrastivat oikeasti ainakin Chilessä.
Katsoin joku vuosi taappäin dokumentin Augustino Pinochetin leivissä olleesta ammattikiduttajasta, ja tuo oli hänen ja virkaveljensä suosikkikikkoja, kertoivat siitä nauhoitetussa keskustelussa.
Tosin nämä veijarit laittoivat rotan lasisen astian sisään niin, että uhri näkee tasan mitä se rotta tekee.

Ja mikä vielä ahdistavamnpaa, tuota harrastivat oikeasti ainakin Chilessä.
Katsoin joku vuosi taappäin dokumentin Augustino Pinochetin leivissä olleesta ammattikiduttajasta, ja tuo oli hänen ja virkaveljensä suosikkikikkoja, kertoivat siitä nauhoitetussa keskustelussa.
Tosin nämä veijarit laittoivat rotan lasisen astian sisään niin, että uhri näkee tasan mitä se rotta tekee.

Just, vielä parempaa :urjo:

Ahdistavia ovat yleensäkkin sellaiset jossa eläimelle tehdään jotain, esimerkiksi I am legendissä kun
Will Smithin hahmo joutuu tappamaan koiransa, ainoan ystävänsä
tai Postmanissa kun
Kevin Costner napataan ja hän näkee kuinka hänen hevonen viedään pois ja illalla ruokana onkin yllättäen hevosenlihaa
tai eivät nämä pelkästään ahdistavia ole, myös surullisia.

Oon vähän yllättynyt, ettei kukaan oo maininnut Kauriinmetsästäjän venäläinen ruletti-kohtausta. Se on ylivoimaisesti ahdistavinta mitä oon koskaan nähnyt. Irreversiblen raiskaus on hyvä kakkonen, mutta ei silti yllä lähellekään Kauriinmetsästäjää. Hohto, The Thing ja Alien-8.matkustaja on kokonaisuudessaan kaikista ahdistavimmat, mutta pelkistä kohtauksista nousee Kauriinmetsästäjä ja Irreversible esiin.

Mutten naurettava Pahat pojat ahdistaa kun se Loirin hahmo tappaa sen koiran, Hyi, ahdistaa niin pirusti eläinrakasta...

Sama täällä! Surun lisäksi tota kohtaa katsellessa mielessä oli että voi kun tuolle Jokke-papalle voisi tehdä samoin kuin se just teki sille koiralle, olis ollu ihan oikein:curs:

Nyt kun tarkemmin ajattelee niin kyllähän kaikkien aikojen parhaastakin leffasta, eli Laineen Tuntemattomasta löytyy pari ahdistavaa kohtaa. Eli Lehdon, Hietasen ja sen nuoren lähettipojan kaatumiskohtaukset. Vaikka on leffan nähnyt satoja kertoja niin aina meinaa tulla tippa linssiin kun noita sankarikohtaloita seuraa. "Vänrikki, rukoilkaa te! Minä en jaksa, luista... poltaa..., minä kuolen...!"

The Cell on kokonaisuudessaan ehkä ahdistavin leffa. Varsinkin se kohta, missä Lopezin hahmo näkee sieltä kaapista miten sen sarjamurhaajan isä kohtelee perhettään. Sellaisen kohtelun jälkeen ei ihmekään, jos pojasta tulee sarjamurhaaja.

Minua itseäni ei mitkään sairaat kohtaukset hetkauta, päinvastoin, ne ovat oikeasti hyviä ja joskus jopa hauskoja. Mutta sellaiset nolot kohdat joissakin komedioissa, oikeasti siinä alkaa niin hemmetisti nolostuttamaan että tekisi mieli skipata koko kohtaus. Mutta kun rupeaa ajattelemaan ettei itse ole siinä tilanteessa, rupeaa helpottamaan.

Pistetään yksi "hauska"(sairas) leffa, elikkä Wrong Turn 2, ykkös osakin oli aikas hyvä. Katsokaa ihmeessä. Ja toinen on The Hills Have Eyes 1 ja 2. Ykkösosassa on yksi aika vastenmielinen kohta, jossa örkki yrittää laittaa kivannäköistä muijaa. Jos oikein muistan, se örkki taisi oikeasti laittaa sitä. Tiedättehän mitä tarkoitan laittamisella?

28 weeks laterin alkukohtaus on aika ryyditöntä menoa

Miehen juostessa karkuun tuntuu, että olisi ite mukana pakenemassa. Tosi klaustrofobinen fiilis tulee siitä ja samalla ahdistava, kun kyseinen mies joutuu jättämään kaikki frendinsä. Kai tää nyt sit on spoiler :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Irréversible (Syntiset)

irrerversible-monica-bellucci-and-jo-prestia1.jpg

Ihan vitun ahdistava elokuva, joka saa aikaiseksi niin järjettömiä tunnetiloja ettei mitään rajaa.
Se Lapamato-niminen henkilö.... :curs:
Leffassa jos tuon olisi katsonut, niin varmaan olisi ollut lähes traumaattinen kokemus.

The first 30 minutes of the film has a background noise with a frequency of 28Hz (low frequency, almost inaudible), similar to the noise produced by an earthquake. In humans, it causes nausea, sickness and vertigo. It was the main cause of people walking out of the theaters during the first part of the film in places like Cannes and San Sebastian. In fact, it was added with the purpose of getting this reaction.

Leffassa jos tuon olisi katsonut, niin varmaan olisi ollut lähes traumaattinen kokemus.

Olin ilmestyessään Rakkautta ja Anarkiaa-festivaaleilla katsomassa muistaakseni vielä ensi-illassa. Puolen tunnin jälkeen noin puolet salista oli kävellyt ulos.

Katsojaan vaikuttavin elokuva ikinä. Milloinkaan leffaa katsoessa en ole tuntenut mitään niin intensiivisesti. Haastaa katsojan, todella. Ja mitä pidemmälle leffa etenee sitä kivuliaammaksi katsominen käy. Suhtautumista kaikkeen, etenkin päähenkilöihin joutuu muutamaan koko ajan...

Olin ilmestyessään Rakkautta ja Anarkiaa-festivaaleilla katsomassa muistaakseni vielä ensi-illassa. Puolen tunnin jälkeen noin puolet salista oli kävellyt ulos.

Katsojaan vaikuttavin elokuva ikinä. Milloinkaan leffaa katsoessa en ole tuntenut mitään niin intensiivisesti. Haastaa katsojan, todella. Ja mitä pidemmälle leffa etenee sitä kivuliaammaksi katsominen käy. Suhtautumista kaikkeen, etenkin päähenkilöihin joutuu muutamaan koko ajan...

Loistava elokuva kyllä, ja taitaakin olla tässä threadissa eniten mainittu elokuva, eikä suotta. Kummastuttaa, miten elokuva-festivaaleille vaivautuneet ihmiset(vähän joka puolella maailmaa)ovat kävelleet tuon elokuvan näytöksistä pois. Mielestäni katsojan pitäisi vähän ottaa selvää ohjaajasta ja tämän aiemmista töistä, jos on sellaista sorttia, että kävelee pois kesken näytöksen. Vähän varmaan vituttaa niitä ketä yrittää katsoa, kun puolet yleisöstä lähtee menemään. Eikä Gaspar Noen aiempi Seul contre touskaan mikään hyväntuulen-elokuva ollut ;)

Loppujen lopuksi ahdistaako raiskauselokuvat?

Ei mun mielestä, jessus "lievästi" sanottuna kiukuttaa niin ettei mitään rajaa. Vältän elokuvia joissa kohdellaan kaltoin heikompia tai elokuvia joissa luuseri hippi leikkii sankaria. Koska mua oikeasti ärsyttää suunnattomasti sellaiset kohtaukset. Vältän myös elokuvia joissa petetään miten sattuu.

Itseasiassa en mä taida paljo leffoja enää katsoakaan :lol2:

Rakkautta ja anarkiaa oli just hermostuttava, ei niinkään ahdistava. Kuudes aisti on mun ykkönen, se pelotti ja en pysty vieläkään sitä katsomaan. telkasta kun tulee uusintana lähden vaikka juoksemaan (jota en todellakaa harrasta).

Itseasiassa kun tarkemmin ajattelen niin esim. 24 sarjakin ärsyttää joskus melkoisesti kun CTU on täynnä pettureita, pressan apurit luusereita, pressa luuseri, koko leffassa ei mitään muuta järkeä ole kuin Bauer. Ja ne perhanan luuserit ei edes usko Baueria, Bauerin sana on LAKI!

Yksi parhaista elokuvista mitä olen ikinä nähnyt. Dvd:ssä jo pelkät valikot, alku- ja lopputekstit saivat aikaan jonkinlaisen ahdistusreagtion.

Eli Lehdon, Hietasen ja sen nuoren lähettipojan kaatumiskohtaukset. Vaikka on leffan nähnyt satoja kertoja niin aina meinaa tulla tippa linssiin kun noita sankarikohtaloita seuraa. "Vänrikki, rukoilkaa te! Minä en jaksa, luista... poltaa..., minä kuolen...!"

Se Lehdon kuolema oli kova. Siinä kun oli just sellasta perkele-meininkiä. Tuo jälkimmäinen eli "Vänrikki, rukoilkaa te...jne" taas oli mielestäni ehkä paskimmin näytelty ikinä. Kauheat repliikit. Toisaalta en oo koskaan kenenkään nähnyt kuolevan sodassa (tai muutenkaan), joten ehkä se onkin hyvin realistinen kohtaus :rolleyes: No, muhun se ei vaan iskenyt.

Ahdistusta aiheutti muksuna katottu Tappajahai (varmaan tullu tässäkin threadissa usein esille). Kyllä uiminen oli jännää vielä muutama kesä sen jälkeen :)

Unelmien sielunmessu on ahdistava.
Ja toinen on Aussien tekemä wolf creek.Juoni melko kliseinen, mutta erinomaisesti toteutettu. Psykopaatti osaa roolinsa ja elokuva muutenkin on aivan käsittämättömän jännittävä, liimaa kyllä sohvan selkämykseen kenet tahansa. Suosittelen.

Auditionille ääni täältäkin. Tosin en ole ikinä jaksanut näihi cannibal holocausteihin yms tutustua joten vertailukohteita ei juuri ole. Auditionissa on sitten näyttävien shokkikohtausten lisäksi mun mielestä koko ajan helvetin ahdistava tunnelma, vaikkei mitään splatteria olisikaan. Oikeastaanhan siinä ei loppua lukuunottamatta juuri ole mitään graafista. Aika paljon saadaan aikaan pelkillä ilmeillä, äänillä yms.
Kannattaa niillä tekstityksillä kuitenkin se kattoa, ei se nyt ihan "perus trilleri" ollu imo ... jopa osa kriitikoista tykkää ! Tosin se ei aina oo pelkästään hyvä asia ;)

EDIT. Otsikkohan oli leffakohtaukset, niin tosiaan. Se kun eukko vastaa puhelimeen erikoisesti sisustetussa huoneessaan. Jaaaa olihan se loppukin aika ahdistava

Borderlandissa oli muutama väkivaltainen kohtaus jossa oli ahdistava tunnelma. Paranoid Park oli oikeestaan kokonaisuudessaan todella ahdistava vaikka leffassa ei väkivaltaa ollut kuin vain vähäsen.

Ahdistava on Audition. Cannibal Holocaust löytyy itellä koneelta eikä siinä ole mitään muuta ahdistavaa kuin se 70-80 luvun karu syntikkamusa/ tehosteet. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom