Aggressio, hyvä treenikaveri?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tiinuli
  • Aloitettu Aloitettu
Vihaisena salilla saa ilmeisesti aikaan paljon parempaa tulosta kuin ns. normaaliolotilassa. Eilen v***uuntuneena tein penkkisarjaa sellaisilla painoilla, joihin en ole kyennyt kolmeen vuoteen. Penkkiäkään en ole treenannut melkein vuoteen, eli ylläri oli kyllä iloinen. Mitä mieltä muut leidit vihaisena treenaamisesta? Hyvä vai huono?

Edit: typot

Ei toimi mulla

Mä oon monesti ihmetellyt kun jengi hakemalla hakee aggrea treeniin että kulkis paremmin. Mulla toimii just päinvastoin: jos oon oikeasti raivoissani niin treenikin menee ihan tyhjänpäiväiseksi repimiseksi ja yleensä vaan v****us pahenee kun ei "mikään suju".

Mitä tiukempi ja rauhallisempi keskittyminen, sitä paremmin saan tehoja ja (tarvittaessa) kestävyyttä irti kehosta, myös kipupisteen tullessa vastaan. Raivopäissään treenatessa se kipukin rupee ottamaan kupolista niin paljon että saattaa tulla heitetyksi painot sivuun ja jää kesken koko harjoitus.

Asenne pitää toki treenatessa olla aina tyyliin "kaikki tai ei mitään", mutta en kutsuisi sitä aggreksi (tai ainakin mulle ne ovat kaksi eri asiaa).

Joskus oikein kunnon aggressio antaa hyvin potkua treeneihin ja tuloksia tulee, mutta sitten joskus taas olen hyvin höselö salilla jos pinna on kireällä. Esim. tiputtelen painoja lattialle tai muuten vain sekoilen eli silloin ei oo kovin turvallista treenata ainakaan mun lähettyvillä :D

Henk.koht mielipide tästä asiasta taitaa sitten kuitenkin kallistua sille linjalle, että parempi on treenata hyvin keskittyneenä ja levollisin mielin. Huolet ja aggressiot on parempi jättää kotia ennen salille lähtöä. Tähän muutes auttaa pikku päikkärit ennen treeniä :thumbs: Silloin saa oikein hyvin nollattua päivän tapahtumat ja rentouduttua!

Samoilla linjoilla Deen kanssa (missä hitossa oot luurannu viimeset puoli vuotta???:curs: ). Aggre vie keskittymisen, tulee funtsittua vääriä asioita, kun hyvä treeni edellyttää ainakin mulla suht tyhjän ja seesteisen pään. Tietysti jos osaa kanavoida sen aggression tehokkaasti, niin voi olla hyödyksi. Mulla vaan tuppaa iskemään semmonen itkuraivo ja totaalivitutus, mikä ei ole hedelmällinen olotila mitään tekemisiä ajatellen.

Originally posted by PMLats
Samoilla linjoilla Deen kanssa (missä hitossa oot luurannu viimeset puoli vuotta???:curs: ).

Hehe, kiitos kysymästä ja long story short: tuli uus duunipaikka ja pirusti kiirettä plus kesälomat eli nyt vasta ehdin roikkua palstallakin taas!! Mulla on oikeesti ollu vieroitusoireita (Pakkiksesta, siis) ja nyt on pahaakin pahempi tilanne eli täällä lafkassa on sellaset palomuurit että ei mitään asiaa irciin... joten pitää hengailla aktiivisemmin täällä palstan puolella.

Enihau, oon kyllä aina välillä lukaissut juttuja pikaisesti läpi joten eiköhän tää syksy tästä taas lähde.

Itse en täysin agressioissa ole treenannut, mutta joskus, kun samalla ajattelee joitakin vähemmän mukavia henkilöitä tai veemäisiä tilanteita niin kummasti saa potkua ja rauta nousee pari ylimääräistä kertaa.

Älyttömästi henkilökohtaisista syistä vittuuntuneena treeni ei kulje...Mutta sellainen pikku agre kun puhuu mielessään raudalle,kiroilee sille että nyt saatana sinä nouset jne... Toisilla voi olla eri käsitys agresta mutta minulle agre on sitä että itseään piiskaamalla ja "raivostuttamalla" pääsee parempiin tuloksiin. Toki sekin jos oikein on hyvällä tuulella niin silloinkin treeni menee hyvin. Se on niin ihmisestä kiinni. :)

Vihaisena en tee mitään hyvin. Mutta joskus esimerkiksi erittäin tympäisevän ja henkisesti puuduttavan, vaikkakaan ei suututtavan, työpäivän jälkeen treeni kulkee erityisen hyvin.

Aggressivisena treenaamisen seuraukset tuli joo näkyviin :( Päälle pamahti helvetillinen ja sitkeä flunssa (joka tosin olisi sattanut tulle mistä tahansa muustakin) ja lihasten palautuminen vei viikon. Opin siis kantapään kautta että tyynesti, rauhallisesti ja päättäväisesti treenataan, aggression voi sitten purkaa siivoamiseen :D

XairaXin kanssa samalla linjalla,
On treeniagrea ja vitutusagrea, jotka vaikuttaa ihan eri tavalla.
Treeniagren kohdistan puntteihin, vitutus on yleistä harmia jonka aikana ei kulje mikään. :rolleyes:

Vähän pitää olla apinanraivoa, se on ihan tervettä varsinkin jos työssä täytyy naama pitää kauniilla hymyllä sliipattuna..
On paikka missä murista ihan syystä ! :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom