Afrikkaan helmi-maaliskuussa. Kokemuksia, ehdotuksia?

Ikä
42
Olisi tarkoitus lähtee häämatkalle jonnekkin Afrikkaan ensivuoden helmikuussa.

Alustavasti katseltiin pohjois-afrikan valtioita kuten Marokko, Gambia .. Ehkä Egypti?

Tarkoitus olisi päästä lämpimään paikkaan mistä löytyisi myös luontoa ja kulttuuria. Jos mahdollista niin sukeltaminen kiinnostaa.

Täällä kun on paljon matkailijoita niin kertokaas vähän kokemuksia noista maista ja ehdotuksia otetaan toki vastaan?

Hintatasoltaan kaikkein halvimmalla näyttäisi pääsevän Egyptiin ja Marokkoon jo ihan pakettimatkoina.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä ole kokemusta noista Afrikan kohteista mutta näppituntumalla voisin sanoa, että Pohjois-Afrikan muslimivaltiot ovat vihoviimeisiä lomakohteita. Oisko ollut ketjussa "En ole rasisti, mutta..." joku kertoi matkakokemuksistaan tuolla seudulla ja kertomus ei ollut erityisen ylistävä. Kusetusta, naisten kähmintää ja likainen ympäristö. Siinä sitä on kyldyyriä kerrakseen.
Menkää samalla rahalla vaikka jenkkeihin tai Eurooppaan johonkin kaupunkiin.

Nämähän on aina tämmösiä juttuja että toiset näkee asiat erilailla kuin toiset. Marokosta oon kuullut tuonsuuntaisia kommentteja, mutta toisaalta myös täysin päinvastaisia. Varsinkin turistikeskuksissa uskoisin olevan turvallista.

Toisaalta jos haluaa turvassa elää niin ei varmaan kannata poistua aamuisin kotoaan.

edit. Entäs Gambia? Sitäkin oon kuullut monien kehuvan.

http://www.madventures.tv/destinations_malawi_zambia.php
http://www.madventures.tv/destinations_namibia_zanzibar.php

Varmaan muitakin mestoja löytyy, mutta nuo ovat lähes varmuudella tsekattuja hyviksi. Kannattaa ehkä katsoa ko. Madventures jaksot niin voi paikat aueta vähän enemmän... Jokaiselta paikalta löytyy jotain mikä ainakin mua todellakin kiinnostaa tulevaisuudessa joskus käydä tsekkaileen: "aktiviteetti-pärinät" Livingstonessa ja Swakopmundissa (benji, "kalliokeinu", mönkijäkruisailu dyyneillä yms.), helvetin siistit hiekkadyynit Namibiassa, Sansibarin hiekkarannat ja Malawin vesistö.

Jep. Minä kirjoitin, että Tunisia on pask..paikka. En ainakaan itse tule enää menemään mihinkään muslimimaahan. Myös kaikki tutut jotka ovat olleet muslimimaissa ovat moittineet kovasti. mm: Marokko, Tunisia, Egypti, Turkki...
Kyllä kolmas kerta toden sanoi, kun musulmaani maassa olin.

Jep. Minä kirjoitin, että Tunisia on pask..paikka. En ainakaan itse tule enää menemään mihinkään muslimimaahan. Myös kaikki tutut jotka ovat olleet muslimimaissa ovat moittineet kovasti. mm: Marokko, Tunisia, Egypti, Turkki...
Kyllä kolmas kerta toden sanoi, kun musulmaani maassa olin.

Itse olen käynyt vain Tunisiassa. Sen verran sanoisin, että jos vaimosi on vaalea, niin ei kannata yllättyä jos häntä yritetään tosissaan vaihtaa kameleihin.
Se on vaan paikallisten välittömyyttä.

Tunisia oli aika surkea paikka. Ei ollut helmi- maaliskuun taitteessa kovinkaan lämmintä, ruoka ei ollut mun mieleen, ahdistelu oli basaareissa käsiksi asti käymistä.
Toissa vuonna oltiin Egyptissä Sharm-El- Sheikissa, IHANA paikka, oltaisiin lähdetty tänäkin talvena, mutta ei saatu enää äkkilähtöjä, tammikuun lopussa oli 25 lämmintä, tuon puolesta kävi kyllä hyvä tuurikin. Ihmiset todella ystävällisiä, kukaan ei ahdistellut tai edes pahemmin tyrkyttänyt mitään. Oltiin uudessa Naama Bayssa, jossa oli todella siistiä, pääsi snorklaamaan, lasipohjaveneisiin, ratsastamaan, jeeppi- ja mönkkärisafarille, vaeltamaan autiomaahan, viikko oli ihan liian lyhyt aika. Ei maana halvimmasta päästä, mutta ehdottamasti paras paikka missä olen ikinä ollut :haart: ja mene uudestaan.
Gamniaan oli tarkoitus lähteä ensi talvena, mutta kaverin vanhemmat kirosivat paikan aivan alimpaan helvettiin kaiken puolesta, joten taitaa jäädä lähtemättä.

Jep.. tässä nyt on vaihtoehtona periaatteessa myös Intia, Thaimaa jne.. Jos vähän levitetään tätä juttua niin löytyykö kokemuksia Arabiemiraateista? Käsittääkseni aika kallis paikka?

enceli: Egypti on myös yksi vaihtoehto mutta ei kuitenkaan ihan ykkönen sillä avovaimo on siellä jo kerran käynyt.

Eipä ole kokemusta noista Afrikan kohteista mutta näppituntumalla voisin sanoa, että Pohjois-Afrikan muslimivaltiot ovat vihoviimeisiä lomakohteita. Oisko ollut ketjussa "En ole rasisti, mutta..." joku kertoi matkakokemuksistaan tuolla seudulla ja kertomus ei ollut erityisen ylistävä. Kusetusta, naisten kähmintää ja likainen ympäristö. Siinä sitä on kyldyyriä kerrakseen.
Menkää samalla rahalla vaikka jenkkeihin tai Eurooppaan johonkin kaupunkiin.

Tämä kyllä riippuu tasan siitä aasista joka sinne maahan matkustaa. Kaikilla tutuilla (myös naiset) jotka sinnepäin ovat matkustaneet ei ole ollut mitään ongelmia (including Marokko).

Metallimiehelle: Gambia on kuulemma todella kaunis paikka ja käsitykseni mukaan myös hyvin rauhallinen...Ja Gambia sijaitsee muuten länsi-Afrikassa :).

T

Metallimiehelle: Gambia on kuulemma todella kaunis paikka ja käsitykseni mukaan myös hyvin rauhallinen...Ja Gambia sijaitsee muuten länsi-Afrikassa :).

Niimpäs onkin joo =)

Oman käsitykseni mukaan tosiaankin rauhallinen. Ainut mikä siinä mietityttää on köyhyys - tarkoitus olisi päästä ns. hyvien palvelujen ääreen rentoutumaan häämatkalle, enkä tiedä vastaako Gambia tarpeita tälle kyseiselle reissulle.

Pitää tässä miettiä ja katsella, reissun kohde vaihtuu pari kertaa päivään mutta joku on valittava!

Jos luontoa tahdotte nähdä niin ehkä Kenia. Pari kaveria ollut siellä vaihdossa ja sanoivat, että suhteellisen rauhallinen paikka vaikka Nairobissa kuulemma vähän likaista onkin.

Ainut mikä siinä mietityttää on köyhyys - tarkoitus olisi päästä ns. hyvien palvelujen ääreen rentoutumaan häämatkalle, enkä tiedä vastaako Gambia tarpeita tälle kyseiselle reissulle.
Eivät ne Afrikan maat niin köyhiä ole, etteikö jokaisessa taaloja pöytään iskemällä pääse hyvien palvelujen ääreen rentoutumaan.

Itäisestä Afrikasta suosittelen lämpimästi kaikkia muita kohteita paitsi Egyptiä (liikaa turisteja ja arabeja) ja Pohjois-Keniaa (liikaa lehmiä ja liian vähän vettä). Sudanin turisti-infrastruktuuri on myös melko kehittymätöntä.

Kannattaa huomioida, että Pohjois-Afrikassa vipeltävät arabit; afrikkalaista meininkiä ei siellä ole.

Egyptissä pari kertaa ja Marokossa kerran. Jos diggaa historiasta, kannattaa suunnata varmaankin Egyptiin. Kairo ja Luxor täytyy nähdä ainakin kerran elämässä. Turistirysistä: Sharm el Sheikh on ihan jees, ja Naama Bay tosiaan.
El Gounaa en suosittele, ainakaan hotelli Mövenpickiä, Hurhgadakaan ei mikään loistopaikka. Marokossa ei mitään erikoista, ei edes Marrakeshin basaari viehettänyt (lahkeisiin tähtäävät kobrat olivat ainut jees asia). Agadirissa oltiin pääasiassa Marokon reissulla, aika mitäänsanomaton kusetuspaikka.

Gambiaan on pitänyt mennä. Tutut kävivät juuri ja kuulemma kiva paikka. Kalastaminen oli aika jees. Rokotukset kantsii olla kunnossa.

Tunisiasta kuullut pelkkää paskaa. Eli veikkaan olevan totta.

Alustavasti ollaan eukon kanssa suunniteltu huhtikuussa matkaa Tunisiaan (budjetti ei veny Thaimaan matkaan). Paljon ollaan luettu kommentteja Tunisiasta ja suurin osa ollut positiivisia. Onhan se ihan eri kulttuuri, joka olisi hyvä tiedostaa ennenkun lähtee matkaan. Niin ei tarvitse tulla kyrpä otassa takas Suomeen.

Kuitenkin vähän eri meinikiä kaipailee, muutenhan vois varata pomminvarman lomareissun kanarian saarille. Tai Rovaniemelle.

Ovatkohan Gambian matkat kovastikkin kalliimpia? :rolleyes:

No Tunisiassa olin tos puoltoista vuotta sitte ja aika basic Soussen reissulla. Eip mitään kummallisempaa, Sousses nyt ei oikeen ollu mitää, Tunisissa oli Karthagon rauniot jotka oli ihan siistit. En mä sinne kuitenkaan häämatkalle lähtis.

En ole itse käynyt muualla kuin Marokossa, mutta olen kuullut että ainakin Etelä-Afrikka voi olla aika vaarallinen paikka turisteille. Näin ainakin sanoi eräs kollega, joka on käynyt useita kertoja maassa harjoitusleireillä.

Ja sitten toi Gambia. Siellä ei kuulemma ole mitään "erityistä", mutta on kuulemma ihan ok paikka joidenkin mielestä ja joidenkin mielestä taas huono paikka. Mutta itse olisin sielläkin varuillani, sillä lehdistähän on voinut lukea jutuista, kun turisteja ryöstetään viidakkoveitsillä tai jollain muilla uhaten. Aion kuitenkin varmaan joskus käydä siellä, koska matkat ovat ainakin tällä hetkellä halpoja.

Jos olisi rahaa, haluaisin lähteä täymään Tansaniassa, jossa safarit kiinnostavat ja Kilimanzaro sekä Sanzibarilla. Kenia vois myös olla jees. Olen ymmärtänyt että eteläisemmän Afrikan valtiot eivät ole varsinaisia rantalomakohteita. Pohjoisemmista maista kiinnostaa ainoastaan Egypti ja sen nähtävyydet.

En ole itse käynyt muualla kuin Marokossa, mutta olen kuullut että ainakin Etelä-Afrikka voi olla aika vaarallinen paikka turisteille.
Etelä-Afrikka on paikallisten mukaan apartheidin loppumisen jälkeen mennyt huonompaan suuntaan. Itse olin vuosi sitten pari viikkoa Kapkaupungissa ja vain kerran minut yritettiin ryöstää veitsellä uhaten.

Jos olisi rahaa, haluaisin lähteä täymään Tansaniassa, jossa safarit kiinnostavat ja Kilimanzaro sekä Sanzibarilla. Kenia vois myös olla jees. Olen ymmärtänyt että eteläisemmän Afrikan valtiot eivät ole varsinaisia rantalomakohteita.
Tansaniassa on tosiaan maailmanperintökohde Ngorongoron kraateri, jossa ötiäisiä voi katsella. Kilimanjaro on myös Pohjois-Tansaniassa lähellä Kenian rajaa. Sansibarilla ei taida juuri muuta olla kuin rannalla löhöämistä ja Mosambikillakin on kuitenkin 3.000 km merenrantaa, joten muutama hyvä biitsi sielläkin täytyy olla. Eteläafrikkalaiset käyvät Mosambikissa juuri rantalomilla. Keniassa voi käydä safarilla ja mennä loppuajaksi Mombasaan rannalle löhöilemään.

Etelä-Afrikka on paikallisten mukaan apartheidin loppumisen jälkeen mennyt huonompaan suuntaan.

:D:whip:

Egyptista Sharm El Sheikh on ihan jees, turvallinen paikka tuhlata rahaa ja kylpeä auringossa. Vesi kirkasta. Ei ählämöintiä.

Sisilia saattaisi myös olla mukava paikka kuherteluun? Ei omaa kokemusta.

Joku joskus kirjoitti juuri näistä Pohjois-Afrikan muslimivaltioista sitä, että varsinkin naisen kannattaa olla hyvin tarkkana siitä, millaisia viestejä lähettää. Siellä kun on tuo sukupuoltenvälinen kanssakäynti vähän erilaista ja eurooppalaisia muutenkin pidetään ehkä hieman kevytkenkäisinä, niin esimerkiksi sellainen näennäisen viaton asia kuin ystävällinen hymy voi saada meidän näkökulmastamme katsottuna hulvattomat mittasuhteet. Joku paikan päällä käynyt voinee selventää tai korjata.

Serkku kävi Gambiassa, ja väitti ihan hyväksi paikaksi. Jengi on kuulemma ystävällistä ja tunkeilematonta, mutta toisaalta hieman epärehellistä, eli turisti lypsetään aika surutta. Gambiahan on entinen Ison-Britannian siirtomaa, joten englannilla tulee toimeen. Luonnosta tai sukelluksesta en juuri ole selvillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom