SUPERCARB 1kg -40%

aerobisesta

Moi!
Olen yrittänyt lisätä aerobista viikko-ohjelmaani että noi rasvat vähän vähenis. Nyt tällä viikolla käyn kaksi kertaa pacessa (kesto 30 min) ja kerran spinningissä (kesto 45 min.) Mietityttää vaan että kun noi tunnit on noin lyhyitä että onko siitä mitään hyötyä? Olisiko järkevämpää käydä vaikka uimassa tunti tai hölkkäilemässä tunti. Välillä teen niinkin jos vaikka viikonloppuisin on aikaa.

Eli onko noin lyhyistä treeneistä hyötyä rasvanpoltto ja kunnonkohotusmielessä? :confused:

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Suora vastaus suoraan kysymykseen: on hyötyä. Loppupeleissä kyse on kuitenkin siitä, että kuluttaa enemmän energiaa kuin suustaan alas laittaa... ;)

Toki kannattaa kiinnittää huomiota siihen mitä syö, sekä yleensä että ennen ja jälkeen aerobisen treenin. Treeni/ravinto-palstalla oli muistaakseni jotain juttu tästä joku aika sitten, ja siellä heitettiin ilmaan sellaista ajatusta että aerobisen jälkeen pitäisi olla jonkin aikaa syömättä rasvanpolton maksimoimiseksi... meikäläisen tiedot ko. aiheesta ovat kuitenkin suht vähäiset, joten suljen suuni NYT etten puhuisi läpiä päähäni :p

Searchillakin voisi löytyä jotain aiheesta...?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mulla on ainakin auttanu kun olen hinkannut kuntopyörällä 2-3 kertaa viikossa n. 30 minuuttia.

Yhteen aikaan sanottiin, että vasta yli 30 min aerobinen alkaa polttaa rasvoja, mutta siitä käsityksestä on kai luovuttu.

Näin vasta lehdessä ohjeita vasta-alkaville kuntoilijoille ja siinä neuvottiin liikkumaan aluksi 10 min päivässä. Kai se 30 min on tosi ylipainoiselle niin liikaa, että ei tule sitten liikuttua ollenkaan.

Paremmin toimii, että on 3-5 tuntia syömättä ENNEN aerobista. Tällöin parasympaattisen hermoston aktivoitumisesta johtuva katekolamiinien eritys ja sitä myöten rasvojen purkaminen energiaksi on tehokkainta jo itse harjoituksen aikana.

Harjoituksen jälkeen kannattaa palauttaa glykokeenivarat syömällä hiilaria samaan tapaa kuten punttitreeninkin jälkeen.

Ilmeisesti ollaan myös luopumassa siitä "rasvanpolttosykkeestä" ainoana autuaaksi (laihaksi) tekevänä asiana. Eli tutkimusten mukaan nopeammalla sykkeellä tehty aerobinen on yhtä tehokas, koska sen rasvaapolttava vaikutus säilyy kauemmin, eli suomeksi siis vuorokauden aikana rasvaa palaa yhtä paljon kuin jos tekisi hitaammalla sykkeellä pitemmän treenin.

Suositut

Back
Ylös Bottom