Aerobisen liikunnan lisääminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raatis
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt olisi ideana alkaa parantamaan aerobista kuntoa syksyyn saakka. Pitäis pystyä repäisemään 2900-3000m cooperissa. Nykyinen taso veikkaan 2500-2700m. Intissä juoksin lähtöcooperissa 2900m, olin silloin kylläkin 15kg kevyempi. 1,5 vuoden ajan oon käynyt vaan puntilla, aerobinen jäänyt vähemmälle huomiolle. Kokoa on joka suuntaan 190cm/106kg. Olen alkanut jauhamaan Elaston 2-jakoisella ohjelmalla, eli käyn neljä kertaa viikossa salilla. Pitäisiköhän muokata ohjelmaa sellain, että kävisin 3 kertaa salilla ja 2-3 kertaa aerobista viikossa? Vaikka 2 kertaa lenkillä ja 1 kerran uimassa viikon aikana? Tai onko muita ehotuksia? Painoa pitäisi varmaan yrittää pudottaa 10kg pois, minimoilla lihashävikki.

Haluatko parantaa aerobista kuntoa ihan yleisesti vai saada paremman cooperin? Ne on vähän eri hommia kuitenkin :) Ensimmäiseen tuo uinti + 2 lenkkiä, toinen kevyempi ja toinen vähän raskaampi/pidempi toimii varmaan ihan hyvin. Tai vaikka kevyempi + vuoroviikoin intervalleja ja vuoroviikoin pitkä lenkki.

Jos taas haluaa parantaa lyhyttä (12min) suoritusta, niin sit reenataan lyhyitä ja nopeita intervalleja enemmän. Mallia esim täältä: Paranna Cooperin tulostasi

Totta, en ajatellut noin pitkälle. Nyt tästä hetkestä eteen päin, pyrin nostamaan aerobista kuntoa mahdollisimman korkealle. Riippuen taloudellisesta tilanteesta olen suunnitellut ostavani rullaluistimet / polkupyörän heti kun kelit lämpenee. Kesällä/syksyllä alan hiomaan lyhyttä matkaa. Kuntosali harjoittelun aion vaihtaa yksijakoiseksi. Jos saan pidettyä sarjapainot samana ja painoa lähtisi pois niin olen tyytyväinen.

Back
Ylös Bottom