Aerobisen liikunnan lisääminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raatis
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt olisi ideana alkaa parantamaan aerobista kuntoa syksyyn saakka. Pitäis pystyä repäisemään 2900-3000m cooperissa. Nykyinen taso veikkaan 2500-2700m. Intissä juoksin lähtöcooperissa 2900m, olin silloin kylläkin 15kg kevyempi. 1,5 vuoden ajan oon käynyt vaan puntilla, aerobinen jäänyt vähemmälle huomiolle. Kokoa on joka suuntaan 190cm/106kg. Olen alkanut jauhamaan Elaston 2-jakoisella ohjelmalla, eli käyn neljä kertaa viikossa salilla. Pitäisiköhän muokata ohjelmaa sellain, että kävisin 3 kertaa salilla ja 2-3 kertaa aerobista viikossa? Vaikka 2 kertaa lenkillä ja 1 kerran uimassa viikon aikana? Tai onko muita ehotuksia? Painoa pitäisi varmaan yrittää pudottaa 10kg pois, minimoilla lihashävikki.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Haluatko parantaa aerobista kuntoa ihan yleisesti vai saada paremman cooperin? Ne on vähän eri hommia kuitenkin :) Ensimmäiseen tuo uinti + 2 lenkkiä, toinen kevyempi ja toinen vähän raskaampi/pidempi toimii varmaan ihan hyvin. Tai vaikka kevyempi + vuoroviikoin intervalleja ja vuoroviikoin pitkä lenkki.

Jos taas haluaa parantaa lyhyttä (12min) suoritusta, niin sit reenataan lyhyitä ja nopeita intervalleja enemmän. Mallia esim täältä: Paranna Cooperin tulostasi

Totta, en ajatellut noin pitkälle. Nyt tästä hetkestä eteen päin, pyrin nostamaan aerobista kuntoa mahdollisimman korkealle. Riippuen taloudellisesta tilanteesta olen suunnitellut ostavani rullaluistimet / polkupyörän heti kun kelit lämpenee. Kesällä/syksyllä alan hiomaan lyhyttä matkaa. Kuntosali harjoittelun aion vaihtaa yksijakoiseksi. Jos saan pidettyä sarjapainot samana ja painoa lähtisi pois niin olen tyytyväinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom