Aerobinen "väristin"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cockton
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
44
*kaivaa poteroa mätien flyygeleiden suojaksi*

Onko kukaan koskaan kuullut / käyttänyt tällaista? Vai onko moisia vimpaimia kävellyt millään kuntosalilla vastaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Cockton sanoi:
*kaivaa poteroa mätien flyygeleiden suojaksi*

Onko kukaan koskaan kuullut / käyttänyt tällaista? Vai onko moisia vimpaimia kävellyt millään kuntosalilla vastaan?
Näyttää vähän, että tämä keskimmäisen kuvan vanhempi naisihminen saa suurimman hyödyn tuosta "Advanced Vibration Technology":sta. Mutta eikös tuo ole vähän isokokoinen ihan vaan vibraattoriksi. Olen aina kuvitellut, että ne olisivat vähän kompaktimman kokoisia...
attachment.php

...Anteeksi, mutta minun mielestäni aika koominen veto pistää mainokseen tuollainen vanha nainen istumaan jonkun täristinlevyn päälle autuas ilme kasvoillaan.

Liitteet

• Vibration.jpg
    Vibration.jpg
    33,9 KB · Katsottu: 2 423
Juu siis en tosiaan itse ole tuommosta koskaan livenä nähnyt ja tänään moisesta kuulin. Jäin vaan miettimään että onko kyseessä joku jenkkilän villitys, vai onko noita Suomessakin käytössä.

Mun ex-salilla on sellainen vibraattorivärkki, jota urheilijat kovasti käyttää. En oikein tiedä, mikä hitto on sen tarkoitus mutta kai se lihaksia rentouttaa, ainakin kovien kyykkyreenien päätteeksi on sillä porukka itteään tärisyttänyt. Ite oon kokeillut muutaman kerran huumorimielellä laitetta, enkä löytänyt siitä muuta hyötyä kun että on hauskaa jutella kaverin kans kun ääni värisee silleen jännästi :D

Cockton sanoi:
:D okei, mikähän sali oli kyseessä?

Kuortaneen Urheiluopiston sali, tosin se vibra ei ollut todellakaan mikään noin hieno, vaan helvetin paljon yksinkertaisempi.

Oolsprait. Täytyy kattoa jos tommonen joskus vastaan tulee niin käy testaamassa. Komeet lihakset noissa mainoksissa hankittu väline huomioon ottaen ;)

Cockton sanoi:
Komeet lihakset noissa mainoksissa hankittu väline huomioon ottaen ;)

Totta se on nostellu sitä. :hyper:

Saihan Norriskin hauberin kasvamaan Total Gymillä. Mainoksessa sanottiin että se on kaikista uusinta uutuutta keksintö. Ja vieläpä Chuckin menestyksen takana. Joo, Norris on tietääkseni sitä aparaattia vanhempi... Mahtavia noi mainokset!

Meiläkin on tommonen urheilu-opistolla. En oo nähny siinä hytkymässä muita ku punttaajien lahkeissa tulleita ipanoita.

On tullut käytettyä ja on erittäin pätevä laite. Itse käytin sitä "vain" palauttelemaan lihaksia treenin jälkeen.

En edes tarkkaan tiedä laitteen mahdollisuuksia, mutta ennen punttitreeniä tehtynä vaikutus sama kuin spurteilla eli vapauttaa kasvuhormoneja tjsp. Lisäksi käytetään ehkäisemään penikkatauteja yms (venyttää lihaskalvoja). Voidaan käyttää myös parantamaan hermotusta. Tiedän myös urheilijoita (sm-tasolla) jotka loukkaantumisten tai muiden syiden vuoksi korvannut lähes kokonaan perinteisen kuntosaliharjoittelun kyseisellä laitteella.

Laitteen päälle mennään seisomaan ja asetetaan haluttu taajuus sekä aika (käyttötarkoituksen mukaan). Sen jälkeen jalkojen alla oleva "laatta" alkaa värisemään ja tällöin tehdään erilaisia kyykkyjä ja päkiöille nousuja eri kulmista. Suorassa ei kannata seistä koska tällöin selkään tulee vaarallista rasitusta. Laitetta voi käyttää myös ylävartalolle jolloin tehdään punnerruksia yms.

Sporter, missä olet tommosta käyttäny? Vähän yrittäsin metsästää paikkaa pääkaupunkiseudulta ainakin, jossa tommosta vois jopa testata. Kuulemma sopii hyvin myös nivelvaivaisille.

Käyttämäni laite sijaitsee ikävä kyllä Kuopio-hallilla ja on tietääkseni vielä lentopalloliiton omaisuutta.

Liikuntamyllyssä on tollanen,tai siis vastaava. Säädetään aika ja värinä taajuus. Olen käyttänyt palautumiseen ja toimii tosi hyvin.

Nostetaanpa tämä vanha ketju, kun näytti olevan ainoa aiheesta.

Pääsin tänään eka kertaa testailemaan tuollaista vibralaitetta (tosin eri merkkinen kuin toi tossa yllä) Tikkurilan Finnbodylla, ja laite tuntu toimivan todella loistavasti, rentoutti erittäin hyvin lihaksia. Varmaan tässä parin vuoden aikana tän ketjun aloituksesta muillaki tullu vastaavista laitteista kokemusta, joten oisin kiinnostunu kuulemaan, esim. kokemuksia pidempiaikaisesta käytöstä. Jos tollaisia laitteita on urheiluopistoilla ja lentopalloliitolla niin kuin tossa yllä tuli ilmi, niistä on varmasti jotain tieteellistä tutkimustakin silloin..

Tuli mieleen jto:n kertomus epäkeskohiomakoneen käytöstä tukossa olevien forkkujen tehokkaaseen avaamiseen, ja luulenpa että tuollainen vibravärkki vois toimia yhtä hyvin isommillekin lihakselle.

Ite oon käyttäny sekä lämppärin jälkeen ennen sarjalämppäreitä ja jos on ihan tukossa treenin jälkeen, niin helpottaa mukavasti oloa palautumisessa. Oon tehny myös ennen venyttelytreenejä, jotta on helpompi rentouttaa lihakset venytyksen aikana. Tosi rento olo tulee, mutta jos pitää kantapäät laitteessa kiinni niin mulla ainakin tuntuu aivot tärisevän korvakäytäviä pitkin ulos. Ohjeiden mukaan siinä voi kyllä vaikka punnertaa sitä vasten yms. Ite oon myös venytelly laitteen täristessä venytettävän jalan alla. Asentoja pitää vähän haeskella, että saa tärinän osumaan paremmin siihen lihasryhmään mihin haluaa. En tiedä onko siitä tutkittua hyötyä, vaikka eräässä lehdessä niin väitettiinkin.

Mun kaverin aiti kay tollasen paalla seisomassa 3 kertaa viikossa.
Kysymys on siis amerikkalaisesta naisesta, han on hieman ylipainoinen. paino on 140kg.

Kerta seisominen kestaa 30min, ja maksaa 150eur :)

Kuntosaliohjaaja on selittanyt hanella etta hanen kropassaan on sellaista kiinteaa rasvaa, joka ei lahde pois, joten sita pitaa varistaa muutamia kuukausia. Taman jalkeen rasva lahtee paremmin/itsestaan pois !!

Ma oli hieman kannissa joten repesin nauramaan ja sanoin etta toluksen nakee jo. Rasva on aivan selvasti alkanut kuplimaan ja on hyvaa vauhtia muuttumassa vesiliukoiseksi. Hyva etta ei naikkonen ruvennut itkemaan.
Ei vittu siis maksaa 450eur viikko, tasta vitun vibraamisesta.

Taala St tropesissa on kuntosali missa on ainoastaa noita vibralevyja, joku 12kpl. 150eur 30min. Mun yksi asiakas halusi paasta sellaiseen pari kertaa viikossa. En saanut hanta sinne, se oli buukattu tayteen 10 tuntia paivassa !!

no kait joku tossakin hieman euroja tekee, en kyllakaan tieda mita vibralevyt maksaa ostettaessa.

Bodarit, dietilla tallasen paalla vois vaikka nukkua yot ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom