Aerobinen ja palautusjuoma

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä tarkoitat peruslenkillä? Eihän palautusjuomalla ole varsinaisesti sen kummempaa merkitystä kuin palautumisen auttaminen. Tosin kannattaa (IMHO) hiukan katsoa, että millaisen lenkin päätteeksi sitä vetää, kuinka paljon ja missä suhteessa, ettei ainoa seuraamus ole vyötärön kasvu. Elimistö tarvitsee proteiinia ja hiilareita aivan kuten muussakin urheilussa, jos kunnolla tekee.

Käy ihmeessä lenkillä vaikka ilman palkkaria, ilma on ainakin tällä hiton nätti :)

Jos lenkin tarkoituksena on polttaa rasvaa, malton vetäminen aiheuttaa insuliinipiikin joka pysäyttää rasvanpolton. Eli jos haluaa laardia polttaa ja lenkki ei ole mikään tappolenkki, ei ehkä kannata, mutta jos ihan kuntoa treenaa, miksi ei..

On tosiaan ja kannattaa myös, jos kuntoa treenaa. Pidempi lenkki polttaa myös hiilareita ihan vitusti, joten niitä kannattaa laittaa ihan reippaasti siihen palautusjuomaan. Proteiinia tarvitsee sitten taas vähemmän. Pitkän lenkin jälkeen on joku 80g+ hiilareita ihan kohdallaan ja joku 20g proteiinia riittää jo mainiosti.

naksu sanoi:
On tosiaan ja kannattaa myös, jos kuntoa treenaa. Pidempi lenkki polttaa myös hiilareita ihan vitusti, joten niitä kannattaa laittaa ihan reippaasti siihen palautusjuomaan. Proteiinia tarvitsee sitten taas vähemmän. Pitkän lenkin jälkeen on joku 80g+ hiilareita ihan kohdallaan ja joku 20g proteiinia riittää jo mainiosti.
Nakkaat hatusta näitä juttuja? :jahas:

Lenkin tarkoituksena ei ole rasvan poltto vaan kunnon kasvattaminen. Pieni rasvan lisääntyminen ei haittaisi ollenkaan.

Lynski sanoi:
Nakkaat hatusta näitä juttuja? :jahas:

No näin olen itse ainakin tehnyt. Neuvot olen ottanut ihan juoksufoorumeilta silloin, kuin aloin juoksemaan kunnolla. Hiilareita ja protskua siis suhteessa 4:1. Glykogeenivarastot kyllä tyhjenee reippaasti yli tunnin lenkin jälkeen ja juoksutreeneissä treenataan kuitenkin lähes päivittäin, joten seuraavan treeniin mennessä olisi hyvä olla varastot jälleen täynnä.

Eli lenkin jälkeen vedän tuollaisen juoman ja tunti siitä iso satsi ruokaa, jossa pääpaino hiilareilla ja vähän rasvaa. Jos sulla nyt on jotain muuta informaatiota asiasta, kun siltä vaikutti, niin anna tulla, koska olen itse elänyt siinä uskossa, että toi toimii.

naksu sanoi:

Minä olen tehnyt jo muutaman vuoden hiukan toisin. Protskua 'reilusti' ja hiilaria maksimissaan saman verran, tosin syy tähän on se, että suuret hiilarimäärät palkkarissa pistävät minulla oksetuksen päälle (treenit on yleensä aika kovia). Otan hiilarit sitten myöhemmin ruokana. Esim tänään 40g prode + 30g hiilaria kolmen tunnin pyörälenkin jälkeen. Tuntuu toimivan riittävän hyvin.

Ihan peruspalautusjuoma, pistää vaikka heraa ja maltoa suhteella 1:2. Entinen työkaveri veti tuommoista pyöräily- ja juoksulenkkien jälkeen ja oli tyytyväinen. Oli sitä mieltä, että heran vetäminen oli tehostanut palautumista.

Mulla ainakin oli sikapaska punttitreeni seuraavana päivänä kun en ottanut lenkin jälkeen hiilareita lähes ollenkaan, pelkkää protskua. Sarjat oli salilla puolta lyhyempiä kuin normaalisti.

Suositut

Back
Ylös Bottom