aerobinen ja palautumisjuoma

Ikä
43
Täällä kun on ollut aika paljon kielteistä juttua tuon palautumisjuoman käytön suhteen aerobisen jälkeen nimenomaan sen rasvanpolton kannalta. Entäs jos sen palkkarin juo vasta tunti reenin jälkeen?? Itse olen ottanut tunti aerobisen jälkeen 1 dl(50-60 g) sf-proteinin after training jauheleita ja 1 dl (30g) tuota fastin hera 80:stä.

Mitä ootte mieltä meneekö kalliit palkkarit hukkaan vai kannattaisko siirtyä ihan ruisleipä tonnikala linjalle?? Lähinnä noitten vähäisten lihojen säilymisen kannalta olen tuota heraakin pistänyt sekaan.

Itsellä ainakin nuo kofut ja efukat vie tuon nälän niin kiitettävästi tuntikausiksi ni tuo on tuntunut hyvältä vaihtoehdolta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tunti treenin jälkeen palautumisjuoma pompauttaa kivasti insuliinit korkealle ja antaa nopeasti imeytyvää ja pakattua energiaa. Ei hyvä, siis rasvanpoltolle :whip:. Treenin jälkeen se sentään pitää insuliinit vähän alemmalla, mutta jos ajatellaan lenkkiä rasvanpolton takia niin jos treenin jälkeen korvataan menetetyt kalorit esim. palautumisjuomalla niin menee lenkki ja palautumisjuoma rahat aika hukkaan (kunto voi vähän nousta ;) ). Hidasta kamaa, kuten esim. tuota ehdottamaasi ruisleipä tonnikala komboa.

ps. Aika iso satsi energiaa palautumisdrinksussasi. Laskepa huviksesi paljon sun pitäisi juosta kevyellä sykkeellä kuluttaaksesi tuon. Tulee aika paljon ;)

Veikkaan myös, että rasvanpolttoa ajatellen suuri määrä nopeasti imeytyvää hiilihydraattia ei ole hyvä juttu lenkin jälkeen. Jos pääasiallinen tavoite ei kuitenkaan ole rasvanpoltto vaan kunnon kohottaminen, niin ehdottomasti palkkari mukaan. Palautusjuoma edesauttaa palautumista ja mahdollistaa osaltaan paukkujen riittävyyden seuraavaan harjoitukseen.

Willie sanoi:
Palautusjuoma edesauttaa palautumista ja mahdollistaa osaltaan paukkujen riittävyyden seuraavaan harjoitukseen.

Samaa mieltä Willien kanssa. Mikäli tarkoituksena on kunnon kohottaminen, on varsinkin pitkän lenkin + palautusjuoman jälkeen kuin eri tolpilla olisi vs. pitkä lenkki ilman palaria. Ainakin mulla jumii jalat aika totaalisesti kovan aerobisen jälkeen huolimatta venyttelyistä, jos jättää palarin pois.

Mike sanoi:
Hetki odottelua ja kunnon normaali ateria massuun.

Kuinka kauan tuossa kannattaa odottaa ennen syömistä? Aloitin pari viikkoa sitten aerobisen tekemisen, eli puoli tuntia juoksumatolla joka toinen päivä. Mä olen syönyt lämpimän aterian heti kotiin tullessa, noin 10 minuuttia juoksun jälkeen. Hyvin on paino tippunut, mutta kannattaisiko odottaa vähän pitempään ennen kun alkaa tunkea sapuskaa naamaan? Varmaan mitään megapitkää taukoa ei kannata lihaskadon takia pitää. Dietillä siis ollaan.

jeps Willien kanssa samoilla linjoilla, elikkä esim. meikäläisellä aeroobista tulee tosi paljon ja rasvanpolttoon ei oikeen oo varaa ko sitä rasvaa ei kertakaikkiaan oo eikä sitä millään tahdo saadakkaan. noh kun tässä näistä palkkareista puhutaan niin oon käyttäny vuoden verran tota reco2:sta mutta nyt alkaa todellakin toi imelä maku tökkimään :( mutta mikäs ois sellanen herkkuperseen palkkari aeroobisen jälkeen :)

nimimerkillä salia 3krt viikossa ja aeroobista ja anaeroobista harjoittelua lisäksi 7krt viikossa tällä hetkellä.

Willie sanoi:
Veikkaan myös, että rasvanpolttoa ajatellen suuri määrä nopeasti imeytyvää hiilihydraattia ei ole hyvä juttu lenkin jälkeen. Jos pääasiallinen tavoite ei kuitenkaan ole rasvanpoltto vaan kunnon kohottaminen, niin ehdottomasti palkkari mukaan. Palautusjuoma edesauttaa palautumista ja mahdollistaa osaltaan paukkujen riittävyyden seuraavaan harjoitukseen.

Tiesin kyllä sen, että nopeasti imeytyvä hiilari ei ole hyväksi rasvanpolton kannalta aerobisen jälkeen. Kysyinkin, että jos sen palkkarin juo vasta noin TUNTI reenin jälkeen??. Muistaakseni olen lukenut jostain, että sitä rasvaa palaa mukavasti vielä tunti reenin jälkeenkin. Itse kun en ole koskaan osannut reenata ns. kevyesti vaan vedän korkeilla sykkeillä 75-90 min. ja normaali safka ei oikein tunnu riittävän juuri tuohon paukkujen riittävyyteen ja olotila yleensäkkin ilman kunnon palkkaria on seuraavat 24h tosi paska. Vedänkin yleensä aamuaerobiset vaan viikonloppuisin, koska muuten pyörisin jossain hämärän rajamailla töissä ainakin ilman sitä palkkaria. Viikolla vedetään sit aerobiset iltaisin jos jaksaa/kerkiää ja seuraavana aamuna ollaan äkäsiä kun on yöunet menny vituiks sen takia :)

Tietääkö muuten kukaan mistä johtuu kun palkkarin jälkeen iskee melkein aina äkillenin pahan olon tunne(laatta monesti tosi lähellä) joka helpottaa yleensä vajaassa tunnissa. Äkillisestä verensokereitten pomppaamisesta kenties??

Itse korvasin reilu vuosi sitte Reco2:n yhdistelemällä hiilareita ja protskua.Tulee usein halvemmaksi, kuin valmiin sekoituksen ostaminen.

Jos palautusjuoman jälkeen on paha olo,voisiko johtua liiasta nesteen nauttimisesta eli vatsalaukku aivan täynnä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom