Kyllä mulle tekee hyvää 1-2x viikossa matalasykkeistä aerobista liikuntaa tai sitten korkeasykkeistä aktiviteettia (joskus oli nyrkkeilytreenit 1h/vko). Siis se on sellainen määrä, että posiitiivisia vaikutuksia on voimailun kannalta. Siitä ylöspäin sitten kääntyy negatiiviseksi ja eritoten kun on riittävän hankalaa syödä riittävästi ihan ilman ylimääräistä kulutuksen nostoakin. Kuitenkin tuolla aerobisen määrällä sain itseni pidettyä 115-kiloisena aikanaan ja treenit kulki erinomaisesti, myös jalkatreenit. Sitten taas fyysinen duuni, jossa 10-15k askelta per vuoro. Sitä ei kestä ikinä, olenhan minä jo sen vuosia sitten todistanut mutta piti testata uudestaan. Jalat kuihtuu silmissä ja on paskana koko ajan sekä piriformis-.syndrooma oireilee entistä pahemmin seisomisesta/kävelystä. Ja loppuajan olen maannut sängyssä ja syönyt terveysvaikutuksista välittämättä niin paljon paskaa (mahd energiapitoista ravintoa) normiruokien lisäksi ja kuihdun kilon viikkoon. Mikään ei auta muu kuin taas hakeutua äkkiä eri hommiin. Ruokakulujen kasvu poisti taloudellisen hyödynkin tuosta paskasta. Ansiosidonnaisella opiskellessa jäi enempi näppiin kun ei syönyt 20-30 eurolla päivässä. Armeijassahan laihduin ihan anemian rajoille, että taipumusta on ja mitä isompi on niin sen voimakkaammin tuo efekti tapahtuu. Eikä päde mitkään laskukaavat sitten sen miten metabolia käyttäytyy.