ADSL modeemi mimmonen on hyvä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BigBoi
  • Aloitettu Aloitettu
Niin eli mimmosii modeemeita teillä on? Suositelkaa mulle jotain. Niin ja siinä pitää olla palomuuri ja sen pitää toimii kunnolla ei muita vaatimuksii..

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä on kotona A-Link RoadRunner 44 ADSL-sovitin ulkoinen + 4-porttinen kytkin. Hyvin on toiminut. Hinta näemmä tossa vähän yli 60 Eur.

ps. Mielenkiinnosta utelisin miksi siinä palomuuri pitää olla kun käyttöjärjestelmässä olevat ovat varsin hyviä? Vai tarkoitetaanko tässä palomuurilla NAT-ominaisuutta mitä virheellisestä mainostetaan palomuurina näemmä vieläkin?

Ripe sanoi:
ps. Mielenkiinnosta utelisin miksi siinä palomuuri pitää olla kun käyttöjärjestelmässä olevat ovat varsin hyviä? Vai tarkoitetaanko tässä palomuurilla NAT-ominaisuutta mitä virheellisestä mainostetaan palomuurina näemmä vieläkin?

En tarkoita Nattia vaan ihan tavallista palomuuria. En tiedä mistä mulle on tullut semmonen käsitys että ohjelmat on huonoja, mutta minkä päälleen mahtaa mitään. :D Pitäis varmaan joskus kokeilla noita palomuuri ohjelmia...

BigBoi sanoi:
En tarkoita Nattia vaan ihan tavallista palomuuria. En tiedä mistä mulle on tullut semmonen käsitys että ohjelmat on huonoja, mutta minkä päälleen mahtaa mitään. :D Pitäis varmaan joskus kokeilla noita palomuuri ohjelmia...

Hyviä ne ohjelmat on mikäli sulla ei ole ADSL:n takana montaa konetta johon kaikkiin pitäisi sitten erikseen asennella palomuuria softia. Ei noiden pikkupurkkien palomuuri softat olet tullut vastaan mutta isommissa on omat konfiguroimisensa jotta ne toimii kunnolla ja tarkoituksenmukaisesti. PC palomuurit kun ei vaadi kun asennuksen ja pari pikku säätöä.

ADSL tulossa tännekin ja modeemi pitäisi hankkia. Millainen mahtaisi olla tämä
Siemens Efficient SpeedStream 5100? Elisa shoppi myy sitä nyt 39€ hinnalla.
Hinta vaikuttaisi olevan ainakin kohdallaan.

Ripe sanoi:

Kyllä rautamuuri on aina rautamuuri. Toimii taatusti paremmin kun joku softamuuri ja hyökkäysten kohteena ei ole itse tietokone vaan reititin/muuri jota ei jotkut windows-madot sun muut shitit kaada.
Töissäkin tullu aina sillointällöin vastaan tilanne et jengi on vieny läppärin himaan piuhan päähän ja viikonlopun jälkeen kone on täynnä matoja jotka disabloi virus/muurisoftat. rautamuuriin kun yhdistää vielä natin ja työaseman virus/muurisoftan niin dippadai alkaa olee jo aika turvassa.

Mä päädyin sitten tohon telewellin tw-ea500, siinä on kaikki mitä tarvitsen (palomuuri, NAT, DHCP,kytkin 5 port....) Ja hintakin oli kohillaan maksoin 70 € :eek:

Mike: Miten saan lukittuu tän threadin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom