Adressia pukkaa... vanhukset tällä kertaa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja breathe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No voi nyt jumalauta näiden adressien kanssa...

Pitääkö joka helvetin asiasta tehdä näitä tyhjänpäiväisiä adresseja?
Varmasti valtionbudjetin osuudet niin kulttuuritoiminnalle kuin vanhustenhoidolle on päätetty pätevien ihmisten toimesta. Kaikkia ikäviä asioita valitettavasti ei voida ehkäistä tekemällä nettiadresseja.

Periaatteessa olen kyllä sen kannalla, että vanhustenhoitoa pitäisi tukea kunnolla, mutta en usko jonkun halvatun nettiadressin tuovan määrärahapäätöksiin minkäänlaista muutosta suuntaan tai toiseen. Näitä adressejakin varmasti satelee tuonne eduskuntaan ja ministereille pilvin pimein, kyllästymiseen asti. Roskapostiksi uskoisin luokiteltavan aika pitkälti.

Onhan tällainen nettiadressi toki helppo tapa tehdä itseään tärkeäksi, ja kylvämällä linkkiä aktiivisesti saadaan varmasti aina porukkaakin sinne täyttelemään nimeään. Adressien uskottavuus sitten vaan on mitä on.

Nämä kymmenet nettiadressit syövät omaa uskottavuuttaan.

-edit. Kattokaas tuota adressit-sivustoa ja miettikää, ottaisitteko vakavissanne noita adresseja.

Luultavasti sohin taas muurahaispesää tällä postauksella ja minut leimataan huonoksi ihmiseksi, jota eivät kiinnosta kuin omat asiat. Ideana tällä postilla nyt kuitenkin on saada edes joku ihminen tajuamaan, että yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa nettiadressit ovat välineenä sieltä huonoimmasta päästä.

"Mut onha niiq se siistii ettei tarvi nähdä vaivaa asian puolesta hei!!!11"

Kun on kyse näin tärkeästä asiasta, mä olen valmis allekirjoittamaan, se ei ole kuitenkaan multa pois mitenkään. Adressit tomi putaansuun yksityisyyden tms. puolesta ei sitten vois vähempää kiinnostaa...

Mike sanoi:
kärsivät tätä menoa inflaatiosta.

Toi on kyllä ihan totta... mutta adressit tämän kaltaisten asioiden puolesta ei varmaan kuitenkaan ole sieltä turhimmasta päästä.

breathe sanoi:
Kun on kyse näin tärkeästä asiasta, mä olen valmis allekirjoittamaan, se ei ole kuitenkaan multa pois mitenkään.

Juu, mutta tässä muutama pointti miksi en halua allekirjoittaa tätä adressia:

- Yksittäisen tapauksen pohjalta ei voida tehdä laajamittaisia johtopäätöksiä, vrt. esim. joku yksittäinen ihminen saa huonoa palvelua kaupassa -> tehdään adressi huonon palvelun kitkemisestä kaupasta yksittäisen tapauksen perusteella

- Adressissa ei esitetty minkäänlaisia summia, mitä ohjataan vanhustenhoitoon sosiaalitoimen kautta, eikä se myöskään sisältänyt minkäänlaista tietoa kulttuuritoimen rahoituksesta, ts. näihin ei olla ilmeisesti perehdytty

- Adressissa ei olla esitetty minkäänlaista faktatietoa mistään, ainostaan tunteisiin vetoava tarina

- Adressin kieliasu on huono ja tekstistä paistaa läpi selkeä asenteellisuus, eikä adressi ole objektiivinen

- Adressissa on asiavirheitä ja ristiriitaisuuksia, jotka johtuvat em. asenteellisuudesta

Ei se ole minultakaan pois vaikka jonkun adressin allekirjoittaisinkin. Toivottavaa olisi kuitenkin, että asia pyrittäisiin tuomaan julki tavalla, joka pystytään ottamaan vakavasti. Tämä adressi vaikuttaa vain suivaantuneen lähihoitajan vuodatukselta, vaikka se koskettava onkin. Voisin kirjoittaa kymmeniä samanlaisia vaikka heti, mutta en kuitenkaan aliarvioi päättäjiä aivan niin pahasti kuin tämän adressin kirjoittajan voidaa päätellä tekevän.

No okei mulla on ehkä tunteet tässä mukana omalla tavallaan, kun työskentelen lähihoitajana (ja näen tilanteita ja kohtaloita, joiden yhteydessä ei voida ihmisarvosta puhua) ja ehkä senkin takia herkempi allekirjoittamaan kaikkea mahdollista alan palkkojen, työolojen jne. puolesta... :rolleyes:

näitä nettiadresseja tuntuu nyt pukkaavan sekä oikealta sekä vasemmalta,kohta kerkee muuta tehdäkkään kun tyrkkiä nimeä adressiin.
mutta enpä allekirjoita tätäkään,rafael perusteli jo aika hyvin.

pitäsköhän munkin tehdä joku adressi,mistäs mä tekisin...enemmän heviä telkkariin?meidän salille isompia käsipainoja?opiskelijoille lisää rahaa?sellanen taiskin olla jo,eipä paljon oo hyödyttäny sekään...
sellanen adressi ettei jokaista metallifania luokitella heti satanistiksi,sellasen mä voisinkin tehdä...oi elämää

Tämäkin adressi on varmasti hyvällä asialla, mutta aiheen esittelystä/johdannosta puuttui asiat mitä vaaditaan. Mitä minä, joka allekirjoitan adressin haluan päättäjien tekevän? Asiat, mitä adressissa on mainittu ovat varmasti päättäjien tiedossa, vaikkakin tässä adressissa korostetaan yksittäistapausta. Jotta adressi vaikuttaisi johonkin olisi hyvä perustella se mitä vaaditaan ja ennenkaikkea kertoa se MITÄ vaaditaan. Lainatakseni wikipediaa adressi on:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Adressi sanoi:
Monien allekirjoittama vallanpitäjille tai päättäjille suunnattu vaatimus.

Adressit on ainoa keino millä suomalainen uskaltaa edes yrittää vaikuttaa, vaikka se ei mihinkään vaikuttaisikaan. Olisi hienoa nähdä, että suomessakin joskus edes jostain typerästä poliittisestä päätöksestä saataisiin samanlainen kansanliike aikaan kuin tuosta lordin kasvojenpaljastuksesta. Netti täynnä "fakta sivustoja" ja kaikki hörhöt kimpussa suunnittelemassa mielenosoituksia ja soittelemassa pommiuhkia, ehkäpä sen jälkeen päättäjiä kiinnostaisi taas vanhukset ja terveydenhuollon palkat enemmän kuin musiikkitalot.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom