Adressi Soneran ADSL-yhteyksien hintojen yhtenäistämiseksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SuBi
  • Aloitettu Aloitettu
Eli sonera kusettaa!
Laittakaa jokanen nimenne tonne nii saadan jokapaikkaan soneran ADSL-hinnat samanarvoisiksi!

Tässä tämä URL:
http://sonera.afraid.org/

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Äänestä niin kuin kuluttajan pitääkin: vaihda Sonera pois. Ja valista ihmisiä Soneran faktoista. Eiköhän ne markkinat hoitele itsekseen nuo hinnat oikeiksi.

Tuntuu hölmöltä kun vikisen vaikka nopeus tuplaantuu itselläni Soneran liittymässä, mutta kävi kuitenkin niin kivasti, että monella tyypillä samassa kaupungissa on nostettu liittymän nopeutta jo pari viikkoa sitten, mutta itsellä on edelleen sama kuin ennekin ja tuli jopa lasku, missä väitetään, että nopeus on tuplaantunut :rolleyes:

No soitinpa tekniseen tukeen ja sanoivat, että keskuksen kapasiteetti on luultavasti loppunut kesken. No tämä on tällainen tuppukylä, jossa on noin 9000 asukasta ja monella ei edes ole koko liittymää niin vähän vaikea uskoa. Tarkoitti varmaan niitä pääkeskuksia, mutta onpas silti outoa kohtelua kun samassa kaupungissa suurimmalle osalle se tehdään ja loput joutuu odottamaan luultavasti sinne elokuun loppuun. :curs:

Säälittävää avautumista, mutta tulipahan sanottua tuokin.

"HUOM: Lähettäjän IP-osoite otetaan talteen mahdollisten väärinkäytösten vuoksi.
Väärinkäytöstilanteissa otetaan yhteys käyttäjän palveluntarjoajaan."

Siis täh?

Henk. koht turhaa tollanen. paljon enemmän vaikuttaa se kun asiakkaat sanoo liittymät irti.. Noh mikäs siinä toisaalta, eikai siitä haittaakaan oo ja onpahan jollain tekemistä kerätä noita nimiä.

Nyt en kyllä ymmärrä. Miksei Sonera (tai ihan mikä tahansa muu firma) saisi tarjota eri hinnoilla eri asiakkaille erilaisia palveluja? Jokainen kuluttaja sitten päättää, haluaako käyttää ko. palvelua vai ei. Aina ei voi voittaa.

Mutta nyt tarjotaankin samaa palvelua eri hinnalla eri paikkakunnalla oleville asiakkaille, thats why!

Originally posted by Butch
Mutta nyt tarjotaankin samaa palvelua eri hinnalla eri paikkakunnalla oleville asiakkaille, thats why!

Vaihda paikkakuntaa. Pitäisikö bussilippujen olla aina samanhintaiset?

Oletko sattunut ajattelemaan, että toisille paikkakunnille saman palvelun tarjoaminen saattaa myös yritykselle olla kalliimpaa.

Kun on kerran asennettu laitteet, niin tuskinpa tuo varmaan kalliimpaa on kuin muuallakaan, valmiissa puhelinverkossa tuo data kulkee. Voivathan he hinnoitella yhteydet hieman ylemmäs niin saavat saman lopputuloksen, mutta niin että kaikissa paikoissa olisi sama hinta.

Kun on kerran asennettu laitteet, niin tuskinpa tuo varmaan kalliimpaa on kuin muuallakaan, valmiissa puhelinverkossa tuo data kulkee. Voivathan he hinnoitella yhteydet hieman ylemmäs niin saavat saman lopputuloksen, mutta niin että kaikissa paikoissa olisi sama hinta.

Meet ja kato PERUSTAT oman TELEOPERAATTORIFIRMAN ja kaivat ITSE ojat KAAPELEILLE, niin saat palvelun ILMAISEKSI!!!111!!

Jonain päivänä opit ehkä ajattelemaan kokonaisvaltaisesti...

Originally posted by Taha
Meet ja kato PERUSTAT oman TELEOPERAATTORIFIRMAN ja kaivat ITSE ojat KAAPELEILLE, niin saat palvelun ILMAISEKSI!!!111!!

Jonain päivänä opit ehkä ajattelemaan kokonaisvaltaisesti...

Sieltähän se idea tulikin, näinhän sitä täytyy tehdä. :D

No milläs alueella Taha asuu, siellä missä on halvemmat vai siellä missä on kalliimmat hinnat? Kato omaan napaanhan tässä tuijotetaan. ;)

No milläs alueella Taha asuu, siellä missä on halvemmat vai siellä missä on kalliimmat hinnat? Kato omaan napaanhan tässä tuijotetaan. ;)

Sonera on internetpalvelinoperaattori, joka paikoitellen vuokraa fyysistä kaapeliverkkoa paikallispuhelinyhdistyksiltä. Ei se ole Soneran vika, jos Ypäjän Puhelinyhdistys haluaa lyödä rahoiksi "nettibisneksellä".

Itse käytän kaapelimodeemia, koska se oli minulle edullisin vaihtoehto. Olisinhan toki voinut mennä puhdetöikseni kaivamaan lapiolla 20km ojaa, uudelleenpäällystää pari liittymää, asentaa muutaman siltarummun, neuvotella linjanvedosta pullakahvien ääressä 40 maanomistajan kanssa ja vetää Anttilasta ostamani piuhat suoraan valokaapelipäätteeseen.

Sen jälkeen Butch, kun sinä muutat alueelle, jossa HINNAT (vuokra) on korkeat, niin ei siinä jonkun omaan napaan tuijottavan "jyväjemmarin" muutaman euron korkeammat adsl-yhteysmaksut jaksa kiinnostaa. :david:

Originally posted by stranger
Sen jälkeen Butch, kun sinä muutat alueelle, jossa HINNAT (vuokra) on korkeat, niin ei siinä jonkun omaan napaan tuijottavan "jyväjemmarin" muutaman euron korkeammat adsl-yhteysmaksut jaksa kiinnostaa. :david:

Olet oikeassa, ei minuakaan jaksa kiinnostaa maksatko sinä korkeampaa vuokraa kaupungissa vai et. Mehän haluammekin omia maksuja pienemmiksi, emme sinun. :david:
Jos tuo adressi auttaa nyt edes paskan vertaa, mitä en oikein usko, mutta koitetaan nyt kumminkin. Mutta tämähän ei varmaan sinua kiinnostanut.

Originally posted by Taha
Sonera on internetpalvelinoperaattori, joka paikoitellen vuokraa fyysistä kaapeliverkkoa paikallispuhelinyhdistyksiltä. Ei se ole Soneran vika, jos Ypäjän Puhelinyhdistys haluaa lyödä rahoiksi "nettibisneksellä".

Itse käytän kaapelimodeemia, koska se oli minulle edullisin vaihtoehto. Olisinhan toki voinut mennä puhdetöikseni kaivamaan lapiolla 20km ojaa, uudelleenpäällystää pari liittymää, asentaa muutaman siltarummun, neuvotella linjanvedosta pullakahvien ääressä 40 maanomistajan kanssa ja vetää Anttilasta ostamani piuhat suoraan valokaapelipäätteeseen.

Mikset sitten mennyt kaivamaan, kun tuntuu olevan niin kova hinku tuohon kaivuu hommaan. :D Minä haluan yhteyden samaan hintaan kuin muutkin, mitäs pahaa siinä on. Et sinäkään varmaan halua maksaa samasta asiasta puolta enempää kuin muut. Minulle on aivan sama onko se Soneralle kalliimpaa täällä ku jossain muualla, toivottavasti mielipiteemme ei ole yhtätyhjän kanssa Soneralle.

Tuskin tuo mitään auttaa. Mutta tosi törkeetä kun pitää maksaa sama maksu puolet hitaammasta liittymästä. Tässä nyt on vaikea lompakolla äänestää, koska muuttaminen nyt ei ole pikkujuttu, ja nettiin pitää päästä ja ei mikään perusmodeemi nyt ehkä kuitenkaan ole hyvä vaihtoehto. Nuo hinnat on alennettu juuri niiltä alueilta missä pystyisi äänestämään lompakolla, eli vaihtamaan liittymää.

NIIN! ajatelkaa meitä veronmaksajia!

Minä haluan yhteyden samaan hintaan kuin muutkin, mitäs pahaa siinä on. Et sinäkään varmaan halua maksaa samasta asiasta puolta enempää kuin muut.

Sä varmaan sitten poraat kaupan tiskillä että tämäkin tuote on Kälviän K-Kaupassa halvempaa. Samoin sä voit joutua mellastamaan kun vaikkapa Lahdessa asuessa samankokoinen asunto on vitusti halvemmalla vuokrattu kuin Helsingissä. Minkäs sille voi jos hinnat heittelee sijainnin mukaan.

Originally posted by Mike
Sä varmaan sitten poraat kaupan tiskillä että tämäkin tuote on Kälviän K-Kaupassa halvempaa. Samoin sä voit joutua mellastamaan kun vaikkapa Lahdessa asuessa samankokoinen asunto on vitusti halvemmalla vuokrattu kuin Helsingissä. Minkäs sille voi jos hinnat heittelee sijainnin mukaan.
Eipä mua nuo kaupan hinnat kiinnosta sitten pätkääkään, vaikka siinäkin vois tietysti vähän säästää. Varmaan vois mellastaakin jos siitä olis hyötyä, mutta jos on mahdollisuus saada halvemmalla jotakin, kai sinäkin sen halvemmalla ottaisit. Joten jos meillä on mahdollisuus saada tuo yhteys halvemmaksi, niin miksi emme sitä koittaisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom