Adobe Creative Suite

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Mites nämä tulevat pilvifotariversiot käyttäytyvät sitten mahdollisina "opiskelijaversioina"? Onko tämä uusi ja ovela tapa kyykyttää köyhiä ihmisiä?

Mulla on opiskelija versio 19.90€/kk.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle tuli duuniin muistaakseni 49,99 / kk kun uuden iMacin kanssa tuli joku VIP-tunnari. Aikas hyvältä vaikuttaa, joskin on jääny pari päivitysversiota kokematta kun oon vääntäny vanhoilla.

Uusin photoshopin päivitys nopeutti fotaria aivan julmetusti mun koneessa, kaikki tapahtuu heti.

Mulla on niin vanha iMac ja Photarin versio vertailukohtana, että meinasin säikähtää kun ekan kerran avasin ton uuden :D

Puski just pihalle CC versiot suurimmasta osasta softia, löytyy ihan tuolta Creative Cloud connectionista. En tiedä koska se automaagisesti kertoisi, mutta kun pakotti ton Application Managerin tai Creative Cloud connectionin tarkistaa updatet niin johan tapahtu.

Hieman omituisesti ne ei tosin päivity CS6 päälle....... eli poistaa vanhat, ja sitten asentaa uudet. En tiedä voiko sitten pitää kummatkin.

Photarissa ilmeisesti uutta:

• All-new Smart Sharpen
  • Photoshop Extended features included
  • Intelligent upsampling
  • Adobe Camera Raw as a filter
  • Adobe Camera Raw 8
  • Editable rounded rectangles and other shapes
  • Multiple shape and path selection
  • Improved 3D painting
  • Camera Shake Reduction
  • Smart Object support for Blur Gallery and Liquify
  • Mercury Graphics Engine
  • Content-Aware Patch and Content-Aware Move
  • On-canvas 3D controls at your fingertips

Adobe releases latest Creative Cloud apps, surveys disgruntled customers about pricingAdobe releases latest Creative Cloud apps, surveys disgruntled customers about pricing

Adobe is also considering a new pricing structure in response to a massive online backlash against the subscription model from existing clients, who feel it's too expensive. It sent out a survey asking some of them what they thought about paying $10 per month for three years for Photoshop, or $30 for the entire suite, while being able to keep a permanent CS6 copy of either at the end.

Uusin päivitys CC fotariin sisältää kyllä sellaisen bugin/ominaisuuden etten tiedä kenet pitäisi tappaa. Eli tasoihin tarttuminen vaihtui automaattisesti päällimmäiseksi, taso ei pysy lukittuna eli allaolevaa tasoa ei pysty raahailemaan. Mulla on projekteja, joissa voi olla satakin leijeriä päällekkäin, eikä tietty niillä mitään nimiä ole. Nopea copypastailuraahailu on siis todella työlästä, kun esim taso25 ei pysy valkattuna vaan vaihtuu aina päällimmäiseen kun tökin ctrl napin kanssa tasoröykkiön päälle. Toisinsanoen valintalaatikkotyökalu on nyt käytännössä sama kuin se viereinen siirtonappi, todella typerää.

Onko Mikellä tai jollain tietoa onko tuossa jotain valintanamiskuukkelia? Asetuksissa on jotain mutta ei jaksa käydä läpi epämäääräisiä täppejä kun joutuu aina restarttaamaan.

Siis sulla pysyy edelleen sama layeri aktivoituna jonkun toisen layerin alla, jos sitä raahaat cmd pohjassa? Mulla nappaa kiinni aina päällimmäisestä, ts. sama kuin siirtotoiminnolla. Kerran hukkaa palikan toisen alle niin on aika iso homma löytää se taas kun pitää siivota paskalayerit pois päältä.

Esim. copypastetun palikan raahaus ruudun poikki on nyt siis vaikeampaa, koska sun pitää aina tietää missä se menee layereiden alla. Aiemmin pysty huitelemaan palikkaa huolettomasti, koska tiesi että se pysyy kiinni aktivoituna.

EDIT: en nyt enää muista oliko se applessä cmd nappi joka vastasi ctrl-ää pcssä. Joka tapauksessa se nappi joka on koko ajan hollilla ihan sama mitä tekee :)

Uusin päivitys tul tarjolle yöllä ja poisti tämän bugin, joka siis oli vain edellisessä päivitysversiossa :) Edelleen ihmetyttää valotus/varjostusnappien päinvastaisuus ainakin suomiversioissa, ollut muistaakseni jostain CS6 alkaen väärinpäin... Luulisi että graafisen alan tyypit nillittäisi tällaisista asioista enemmänkin adoben suuntaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom