AC3 filter ei toista subwooferiin mitään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

pexxi

Mode
Asensin juuri Windows XP:n uusiksi ja tällä hetkellä on ongelmia digitaalisenäänen kanssa. Ääni ei kulkeudu ulkoisen järjestelmän subbariin. Aiemmin samalla kokoonpanolla ja laitteistolla kaikki on toiminut ok.

Eli a3filterin versio 1.10b ja ffdshow:n versio rev610 20061201 (asennustiedostossa lukeva versio).

Eli inputissa ei näy toiston aikana LFE:ssä mitään toimintaa. Ääni ei kuulu Dolby digital 5.1 järjestelmään kuuluvasta subwooferista lainkaan. Kun valitsen valinnan bass redirection, basso ohjautuu subbariin mutta toisto on aivan liian bassokasta makuuni.

Aiemmin siis ac3 filtteri toimi ok ilman tuota bass redirect valintaa, eli subbariin tuli äni ja virta oli 5.1 vahvistimen mukaan. Nyt ääni on 5.1 myös vahvistimen mukaan, mutta subbari on kaikilla fileillä äänetön. Paitsi kun en kuuntele digitaalista ääntä, silloin toimii.

Olen asennellut ffdshow:n ja ac3 filterin eri versioita, aina välillä bootaten. Minulla oli ongelmia windows mediaplayerin (version 11) kanssa. En saa toistettuatuota Arnold Classicin stream videota äänen kanssa, joten näitä on tullu rollbackailtua tms.

Apuja??

Minulla on Asuksen emolevy ja ulostulo digitaalisena. Toiminut ennen asennusta moitteettomasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ootko kokeillu muita videon pyöritys ohjelmia?
esim Media Player Classic on huomattavasti kevyempi ja "parempi" kuin tuo Windowsin oma vekotin.

Onko äänikortin ajurit tuoreimmat (tai muut kuin Windowsin mukana tulevat)?

Niijoo... ac3 filterin tuorein versio on 1.11, ffdshow:n rev 979.

Äkkiä tulisi mieleen myös äänikortin ajurit sekä asetukset. Onhan FFDShown asetukset myös kunnossa?

Joo en yleensä ole noilla ihan uusimilla pyöritellyt videoita. Yleensä niissä on mulla jotain häikkää. Hieman harmittaa kun upouusi installaus ja kolmesti olen jo asennellut eri versoita, eiköhän toi sekaisin kohta mene?

Äkkiä tulisi mieleen myös äänikortin ajurit sekä asetukset. Onhan FFDShown asetukset myös kunnossa?

Pitäisi olla...dvdplazan ohjeitten mukaan oon konfaillut, mutta mistä saisi kattavammat ohjeet ja plus ohjeet ffdshow:n äänisäädöksiin?

hömmm... ootko varma että äänikorttis pistää oikeanmuotoisena signaalin pihalle? itellä ainakin oli dvd-soittimessa oli vakioasetuksena se, että digitaaliseen liitäntään lähetti pcm - muotoisena äänen (=stereona vahvarille käsittääkseni) ja kun sen otti pois päältä niin rupes toimimaan

Varma en ole, mutta eikö ffdshowssa ole jo AC3-filteri? Olekko koittanut asentaa pelkän ffdshown ja koittanut sitten niitä ääniä? Siten, ettei AC3-filteri ole asennettuna ollenkaan?

Kannattaa myös kokeilla muita kodekkipaketteja, esim K-Lite mega packia (joku ton niminen pitäisi olla kyllä) :)

Ongelma jatkuu edelleen! Asensin XP:n uudelleen eikä subbari toimi vieläkään! Muutama filu toimii 5.1 äänillä, mutta suurin osa ei! Osaisiko joku valaista asiaa? Kai se joku driverpuolen issue on...

Millä ohjelmalla katselet niitä videoita? Windows Media Player? Koita vaikka BSplayerillä.

Sieltä AC3filterin asetuksista pitäisi olla se Output kohdassa "3/2+SW 5.1 Channel". Tarkista se vielä.

BSPlayer käytössä, asetuksissa juuri toi valinta. LFE kanava mykkänä eli siellä ei liiku signaalia lainkaan.

hetkinen siis muutama file toimii kunnolla? kokeilehan kaikki mahdolliset asetukset läpi. veikkaan että asetuksissa jotain vikaa jos pari noista toimii...

Jostain kun löytyisi helposti tajuttava ohje AC3 filtterin konffaukseen?
Onko kenelläkään linkkiä oppaaseen?

edit. sinänsä asetuksista voi olla kyse, mutta oudolta tuntuu että käyttiksen asentamisen jälkeen ei "defaulttina" toimi subbari??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom