Abi-risteily?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MuayThai
  • Aloitettu Aloitettu
Perään vielä lainaus abiristeilyt.fi:stä:
...

Takavarikoituja tavaroita ei luovuteta takaisin."

Samaisen firman matkaohjeista (painettu versio):

"Turvatarkastuksessa pois otetut tavarat kuten esim. avainketjut ja muut turvallisuutta vaarantavat esineet luovitetaan matkustajalle risteilyn päätyttyä terminaalissa."

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taxfree on vissiin auki vasta sitten "tulomatkalla", muutenhan laivan baarit ei sais yhtään rahaa.

Ainakin normaaliristeilyillä ne on auki myös menomatkalla. Abi-risteilystä en sitten tiedä. Toisaalta ei niitä tax free-juomiakaan saisi laivalla nauttia, mutta eipähän tuota kukaan pahemmin valvo. Ei ainakaan tartte salakujettaa mitään.

Ainakin normaaliristeilyillä ne on auki myös menomatkalla. Abi-risteilystä en sitten tiedä. Toisaalta ei niitä tax free-juomiakaan saisi laivalla nauttia, mutta eipähän tuota kukaan pahemmin valvo. Ei ainakaan tartte salakujettaa mitään.

No joo, mutta noilla abi-risteilyillä ei ookkaan mitään tekemistä normaalien risteilyjen kanssa. :D

ihmettelen että minkä takia te ette käy ostamassa sitä alkoholia sieltä tax freestä.
Mitäs luulet tuloksena olevan, jos 5000 maitoposkea kävisi ostamassa illan menopetroolit tax freestä? Ei sillä, että vanhemmalla iällä osattaisiin jotenkin fiksummin sillä viinalla läträtä, mutta pakkohan tuollaisella reissulla on lapsosia vähän kontrolloida ;)

Jep, ei saa menomatkalla alkoholia tax-freestä. Jos sais, niin eipä mitään ongelmaa olis.

Ja tosiaan, voishan sitä vaan baarissa juoda, mut köyhä saita opiskelija kun kerran oon. Lisäks haluun myös kitata hytissä rauhassa. Tollasta tuhatpäistä kännistä nuorisolaumaa kestä kukaan :D.

Mitäs luulet tuloksena olevan, jos 5000 maitoposkea kävisi ostamassa illan menopetroolit tax freestä? Ei sillä, että vanhemmalla iällä osattaisiin jotenkin fiksummin sillä viinalla läträtä, mutta pakkohan tuollaisella reissulla on lapsosia vähän kontrolloida ;)

No voihan ton hyvin kyllä kuvitella... Ilmeisesti niillä sit oon eri systeemit näitten lapsukaisten kanssa.

Mulla on onneksi tuttuja töissä laivalla, sain sitä kautta juoma-asiat järjestettyä :D
Vähän kyllä pelottaa, mitä tuostakin reissusta tulee...

Saako laivalta erityisruokavalion mukasta ruokaa? Lauantaina olis lähtö risteilylle ja on niin pahat ruokarajotukset että varmaa nälkäkuolema odottaa sunnuntai-iltana. Pystyykö laivaan vievään jotain tunapurkkeja tms. ruokaa ilman että epäillään purkitetuks jaloviinaks? : D

E: Niin siis tarkotan että erityisruokavalion mukasta ruokaa etukäteen tilattuna. Jos löytäis jostain jotkut yhteystiedot ja sais ilmotettua sinne mitä saa syödä ja mitä ei.

Eivätkö risteilyn järjestäjät ole keränneet tietoja erityisruokavalioista? Meidän koulussa ainakin kysyttiin ja järjestäjät sitten toimittivat eteenpäin.

Saako laivalta erityisruokavalion mukasta ruokaa? Lauantaina olis lähtö risteilylle ja on niin pahat ruokarajotukset että varmaa nälkäkuolema odottaa sunnuntai-iltana. Pystyykö laivaan vievään jotain tunapurkkeja tms. ruokaa ilman että epäillään purkitetuks jaloviinaks? : D

E: Niin siis tarkotan että erityisruokavalion mukasta ruokaa etukäteen tilattuna. Jos löytäis jostain jotkut yhteystiedot ja sais ilmotettua sinne mitä saa syödä ja mitä ei.

no eiköhän sieltä buffetista saa sitä lihaa, kalaa sun muita roheiiniruokia ihan riittävästi

En epäile etteikö sieltä jotain ruokaa sais, ei vaan tahdo sopia varmaa mulle ne ruuat :) Laivalla olin viimeks '96 ni ihan täysin ei buffetin ruokalista oo kyllä tiedossa : D

Maitotuotteet, hiivatuotteet, sokerit, vehnä, curry, chili, paprika, noita on aika paljon kaikissa lihakastikkeissa tai muissa ruuissa/juomissa :S

Miten on, saako omia juomapulloja muuten tuoda? Siis vaikka vesipulloa tms (joka ei ole avattu, muutenhan ylempien tekstien mukaan se vietäisiin pois) ? Siihenhän ruiskulla vaan vedet pois ja vettä väkevämpä tilalle ^^

Abiristeilyt.fi sanoo: "Tarkastuksessa tarkistetaan matkalaukut / reput ja alkoholijuomat kuten myöskin avonaiset virvoitusjuomapullot takavarikoidaan. "

Eli luulis et avaamattoman pullon vois viedä. Tietty jos laittaa esim. colapulloon kirkasta niin saattaa epäilyt nousta.

Huomasin muuten mielenkiintoisen jutun Baltic Princessin -matkaohjeista:

"--Joidenkin, ennakkoon sovittujen lukioiden illallinen on vaihdettu lounaaksi josta myös kuoressa lippu. Tämä lounas on sisällöltään sama kuin illallinen sisältäen myös ruokajuomat.--"

Unelmaskenaario: Olen nousemassa laivaan. Minulla on nälkä ja kaljahammasta kolottaa, mutta lohdutan itseäni ajatuksella runsaasta buffetillallisesta kaljahanoineen. "Kohta pääsen syömään jeejee. o/" Otan suunnakseni buffetin ja ovella esitän "illallis"lippuni. "Valitettavasti tämä ei ole lippu illalliseen, vaan huomiseen lounaaseen. Teimme tällaisen vaihdoksen lukiollesi, vituttaako? Hyvää illan jatkoa =)"

Joo, mekään ei vielä tiedetä, et kumpaan päästään. Kuulemma vasta terminaalissa selviää. Aika vittumainen homma.

Silja Europa kutsuu torstaina 12.2. :dance:
Just olin pe-la europalla, mut aika rauhallisesti meni. Kohta sit uusiks. Ketäs muita on lähössä europalla seilaamaan? Saa tulla höpöttelee mulle ja vaikka juoman tarjota, kun ei sielt tax freestä mitään saa ennen tukholmaa...
Mites paljo porukka meinaa salakuljettaa juomaa laivalle?

Jos 0,7l tapion ostan, siitä sitten laivalle mitä ei tule bussissa juotua.

otettu suomi24 keskustelusta:

Kiitos etsintävinkeistä!
Kirjoittanut: Jani-Pekka Sinnemäki 11.2.2009 klo 12.34

Kiitos etsintävinkeistä! Turvatarkastus tehdään tosiaan jokaiselle laivaan saapuvalle matkustajalle. Huomisen, torstain abiristeilyllä henkilökunta on erityisen tarkkana matkan ollessa ennakkotapaus tänä vuonna.

Tästä keskustelusta olen ottanut talteen jo monta hyvää vinkkiä, ja voitte olla varmoja, ettei yksikään niistä tule täten toimimaan.

Yst. terveisin,
Jani-Pekka Sinnemäki

VIKING LINE ABP
Norragatan 4/PB 166
AX-22101 Mariehamn
Åland, Finland

linkki:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.f...ce=4000000000000025&posting=22000000041632929

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom