Aamutreeni ennen duunia

Oon alottamassa treenaamisen pitkästä aikaa ja työn ja muiden päivän kiireiden takia pitäs aamusta käydä salilla. Kuudeksi salille ja 7 pois ois suunnitelma. Aamu herätysten kans ei ongelmaa, mutta miten aamupala? Jälkeen vai ennen treenin. Kiitos etukäteen💪

Sekä että. Jakaisin kahteen osaan. Itse en voisi kuvitella voimatreeniä suoraan herättyä ilman hiilareita. Ja treenin jälkeen olisi syytä ottaa pikkusen hiilaria ja protskua. Mutta tästä varmaan on monta mielipidettä. Uskon että moni treenaa myös tyhjällä vatsalla. Katsotaan mitä vastauksia saadaan.

Itse ainakin ottaisin hiilareita reilusti ennen nukkumaan menoa ja aamulla ennen reeniä esim. banaanin jos on pakko jotain syödä. Illalla syöty hiilari todennäköisesti kerennyt jo imeytymäänkin aamuhiilareiden sijasta. Reenin jälkeen taas reilu aamupala. :puntti:

Itse vedän tyhjällä mahalla, jos olen illalla syönyt hyvin, eikä ole aamulla huutava nälkä, aminoita otan jos sattuu oleen.
Jos on nälkä niin banaani ja pieni annos heraa.

Se aamupala tuskin ehtii imeytyä. Mutta tässä tapauksessa intrajuomasta alkaisi varmaan olla aika kiistatonta hyötyä, jos sen tarpeellisuudesta muuten vähän kiistelläänkin.

Oon jo vuosia treenannut aamuisin n. 1-1,5h heräämisestä salilla, ja parhaiten toiminut itellä se, että illalla päivän isoin satsi safkaa naamaan ja aamulla hera+banaani yms preworkout aineet, treenin aikana intrahiilari ja treenin jälkeen sitten normi aamupala.

Itselläkin parhaiten toiminut se että illalla syö ison satsin ruokaa ja aamulla vain kahvi ja jotain juotavaa protskua. Nyt alkaisin vielä litkiin jotain hiilarijuomaa vähän ennen reeniä. Onneksi ei tarvi kovin usein reenata aamuisin..

En hirveen mielelläni mee "suoraan sängystä" salille (paskat tehot, välilevyjen aineenvaihdunta jne), mut välillä on aikataulujen vuoksi pakko, joten syön illalla riittävästi ja aamulla pelkästään vettä nesteyttämään ja kahvia piristämään. Enemmän siihen jaksamiseen vaikuttaa unen määrä ja laatu sekä vuorokauden aikana saatu ravinto. Oon Powerhousun kanssa samaa mieltä, et jos joskus treenin aikana olis intralle tarvetta, niin tuolloin. Toki tehomyllyt erikseen, mut noin yleisesti harrastajatasolla.

Mulle toimii huonosti aamun voima treenit selän jäykkyyden takia. Vanha kroppa vertyy kun saa olla useamman tunnin jalkeilla. Jopa klo 10 treenit on yhtä tuskaa. Nukkuminen jäykistää välilevy vammasen selän aika tehokkaasti. Joku aerobisempi tai body treeni sopii paremmin aamuun.

Back
Ylös Bottom