Aamupuuro

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sunttu
  • Aloitettu Aloitettu
Oma aamupuuroni koostuu 3dl:ta pelkkää vehnälesettä ja kyytiäisenä reilusti marjoja. Ei varmaan ihan kaikkien makuhermoja kutkuttava puurokoostumus, mutta itse kyllä pidän. Vehnäleseet on siitä tosi hyviä, että sisältää vähän kaloreita, proteiini/hiilihydraatti-suhde on 1:1, ja tärkeimpänä; n. 50% kuituja. Muita leipiä ei tartte nopeitten hiilareitten pelossa syödä, ja päivän kuitusaanti on jo pelkästään tuossa. Kysyisinkin, että kuinka paljon keho pystyy vastaanottamaan kuituja kerrallaan? Kun tuossakin puurossa on jo n. 25g kuituja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten paljon kannattais laittaa öljyä puuron joukkoon?
Pitäs vähän kaloreita saaha ammulla

Älä saatana niitä sotke keskenään. Itsellä jäi ainakin syömättä, oli nimittäin senverran kamalaa. Syö mielummin ne aamukalorit hiilareista, eli vaikka pari leipää ja rahkapurkki puuron kyytipojaksi.

Juu, tuli jossain vaiheessa vedeltyä aamupalaksi lautanen Elovena plussaa johon mikrossa valmistamisen JÄLKEEN lisäsin 2 rkl öljyä sekä about desin verran Fastin maitoprotskaa ja sitten vaan lusikalla miksasin kaikki yhteen. Pistin tohon puuroon about 0,5d enemmän vettä kuin ohje sanoi, joten siitä tuli vähän vetistä ja tuo maitoprotska imi sen aika hyvin kuten tuon öljynkin ja lopputulos oli ihan ok mättö.

Hyvinhän tuo upposi, vaikka siitä vähän semmosta tönkköä tulikin, mutta ei mitenkään kokkareista tai pahan makuista ja sai öljyt samalla alas kun raakana noi öljyt ei oikein uppoa. Itse asiassa tuon maku oli mielestäni parempi kuin pelkän kaurapuuron.

Mun puurossa on reilu desi elovenaa, ruokalusikallinen pellavansiemenrouhetta ja 4 munanvalkuaista tai 2 valkuaista ja yks kokonainen muna. Sekoittelen ne siinä keittovaiheessa, eli kun kuplii, vettä vähän vähemmän ku ohjeessa, johtuen noiden valkuaisten nesteestä. Menee munat sellasiksi kivoiksi kokkareiksi, eikä maistu yhtään (vaikkakin äiti väittää toisin). Jos ihan hirveesti herkuttaa niin sekotan ihan juuri ennen syöntiä vielä ruokalusikallisen rusinoita tai kuivattua taatelia. Nam.

Oon kuullu et jotku tekee vastaavan mössön mikrossaki. kaikki vaan kerralla sekaan...

Puuro ei enää maistu miltään ilman maustamatonta heraa, on hyvää :kuola:
Ja jos haluaa oikeen herkutella, niin lisää sitä sekaan minttusuklaan makuisena.

Nimenomaan jälkeen, sitten se tuoksuu ja maistuu mukavasti uidessaan mehukeitossa sellaisina keltaisina palleroina :)

Mehukeitto? Emmää semmottiis oo käyttänyt, pikkasen sinne sellassii keltasi palleroita tosiaan tulee jos puuro on kovin vetinen/öljyinen, mutta ei se ny kuiteskaan niin vetistä ole ollut että ne ihan uiskentelemaan pääsis...

Hyvin saa prodee kaurapuuroon ku heittää lautaselle puuron päälle raejuustoo ja kuutioitua palvikinkkua. Pysyy rasvat alhaalla ja maku on aivan loistava.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom