Aamupalan korvaaminen pirtelöllä

Olet, itse ostelen jotain halvempaa sorttia, ProAmerican jotain jotain, 700g pussi 12e ja hilut päälle. + äitihän noi maksaa... :) Ja nyt kyllä tää pirtelöjuttu tuntuu mulla toimivan tosi kivasti, menee nopeemmin alas, maistuu hyvältä ja variaatioita keksii helpommin kun rivoja sanoja ruotsintunnilla.

No siinätapauksessa pitää ostaa tollainen pussi seuraavalla kauppareissulla :D ps. onko minkälaista? Pieruhera tunnetusti laittaa mahan ainakin mulla vetämään, joten lisääkö tämä sitten pisteen iin päälle?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
American ProWhey on tuo nimeltään ilmeisesti, valkonen pussi missä punasta raitaa etiketissä ja suhteellisen isoilla kirjaimilla lukee tuotteen nimi ja kehuja siitä kuinka se on maailman paras. :D Ite tykkään ihan, mansikkaa käytän nyt, varsinkin palkkarissa malton kanssa maistuu erittäinkin miellyttävältä. Pelkkä protskujauho + vesi maistuu, noh, mansikkaiselta vedeltä, malto tuo kivaa täyteläisyyttä siihen. Mulla ei oo ainakkaan pierettäny yhtään, en tiedä muista sitten. Vaikka aika herkkä vatsa onkin :D Ja ihan Prismasta tuota ainaskin löytää täälläpäin.

ps. tota saa vissiin myös suklaana ja maustamattomana, suklaasta ei ole hajua. tuskin paskempaa. :)

Puoli vuotta oon aamupalat hoitanut nyt pirtelöllä: purkki Ehrmannia, 2 raakaa kananmunaa, annosmitallinen protskujauhoa. Loraus vettä päälle. Ei tarvita mitään tehosekoittimia vaan tuo menee loistavasti sheikkerissä parilla ravistuksella. Puoli minuuttia valmistukseen, toiset puoli nauttimiseen! :) Ja oikein miellyttävän makuista varsinkin tuolla minttusuklaan makuisella Mass Wheyllä.

Tuossa ei oikein mun mielestä ole protskua tarpeeks vai mitä olette mieltä?
Täällä mennään reseptillä:
Purkki erhriä
1-2dl maito+
mehukeittoa tai tuoremehua mauksi
ja kyytipojaksi joku ruisleipä + leikkeleet

Joo ei tosiaan mikään kauhea proteiinipommi ole. Jos haluaa lisääprotskua niin osan jugurtsita voi korvata rahkalla, heittää kananmunan tai sitten ihan heraa joukkoon. Ei kylllä kokemuksia itellä onko koostumus enää sitten helposti juotava.

Mitäs mieltä jengi on hiilarittomasta aamupalaversiosta? Ite otan ihan vaan vedellä tai maidolla blandattua 2/3heraisolaatti & 1/3kaseiinipirtelöä (50g protskua) naamioon heti herättyäni tai aamulenkin jälkeen. Ja thät's it. Nälkä vaivaa pikkasen lounasaikaan mennessä, mutta ei häiritsevästi ja ihan hyvin jaksaa. Aamupalan kappalehinta ei montaa centtiä oo, kun ostaa isoja ämpäreitä protskua. Tarkoitus on siis vetää VHH:lla ja pudotella talven aikana kertyneitä rasvoja.

Ite vedän usein jos on kiire niin 7-8 munaa, 2banaania ja sit marjoja tai jotain mitä mausteeks haluaa laittaa ja kaikki sekasin tehosekottimel. Ja ei tuu kyllä hetkeen nälkä ton satsin jälkeen..

Käytän välipalana tällasta, aamulla menee rahka & kaurahiutaleita sokeroimattomassa marjakeitossa

- 1 prk ananas
- 1 prk rahkaa Ehrmann/valio pehmeä rasvaton
- 1 dl maito/ kevyt soijamaito

Näitähän voi varioida ihan niin paljon kuin huvittaa, ja tohon on superhelppo tarpeen mukaan lisätä heraa/superfood-jauheita (mikäli niistä on innostunut)/ soijajauhoa (löytyy myös vähärasvaisena, eikä maksa kovin paljon). Tolla ohjeella pirtelöstä ei tule kovin makeaa, mutta jos makeutta kaipaa niin vaikka 1rkl hunajaa hoitaa homman.

Jos on niin kiire ettei kahviakaan kerkee erikseen juoda, niin tämmösestä oon lukenu vaan en vielä itse kokeillu:
- kahvia
- heraa (kaakaonmakunen vois olla näpsäkkä)
- kaurahiutaleita

Jösses tuo ananas tekee pirtelöstä kuin pirtelöstä ärsyttävän kirpeän, ei sitä sinne kannata tunkea kun ei sillä ole ravinnollisesti mitään funktiota.

Höps, ananas on hyvää :P

Ja jos wikipediaa on uskominen, niin:
"Ananas sisältää bromelaiini-nimistä entsyymiä, joka hajottaa proteiineja, ja siten helpottaa proteiinipitoisten ruokien sulattamista. On myös jonkin verran näytteitä siitä, että bromelaiini toimii tulehdusten vastaisesti? Bromelaiini myös "sulattaa" valkuaisaineita sisältävän liman, mistä johtuen ananasmehua on käytetty liman poistamiseen kurkusta. Ananas on myös tehokas diureetti."

Voisin veikata, että tuore ananas on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin tölkkiversio. Tiedä sitten, kuinka hifistelyä tää on :rolleyes:

Ai, tällainen ketju:) Mun aamupirtelö on seuraavanlainen: 2dl kauramaitoa, 1 mitta riisiproteiinia, hedelmiä&marjoja, 1tl maca-jauhetta, 1tl spirulinaa, 1tl raakakaakaojauhetta, 2tl pellavansiemenöljyä, vehnänalkioita, 2rkl kaurahiutale-leseitä, vähän pellavarouhetta, ihan pienesti oatly kauravaniljavanukasta (vähän ärjyn väristä tulee).

Kui hirviää meteliä nuo teiän blenderit pittää? Mulla mahtaa olla markkinoien halavin ja huutaa ihan mahottomasti. Asun mummojen keskellä ja lähen töihin vähä kuuen jäläkeen aamusta niin ei oikee aamusin kehtaa huuattaa sitä. Teen iltasin valamiiksi vaa meinaa yön aikana aina jähämettyä taas melekeen lusikoitavaan muotoon. Liekkö hilijasempia kamppeita ne kalliimmat tehosekottimet?
Mun setti on
1banaani
1mandariini
1rahka
lorraus mansikka mehukattia ja vettä päälle vähäse

Jösses tuo ananas tekee pirtelöstä kuin pirtelöstä ärsyttävän kirpeän, ei sitä sinne kannata tunkea kun ei sillä ole ravinnollisesti mitään funktiota.

Kokeiles joskus sitruunaa. Et kokeile toiste.

Forumin yläreunas oli jokunen viikko takaperin banneri jossa mainostettiin 'tosimiehen smoothieta'. Pari kertaa kokeilin aamusella mutta en kyl huomannu siin mitään eroa normipirtelöön :D Eli 250g rahkaa, apout 3-4dl punasta maitoa/piimää, marjoja puol kourallista ja yks kananmuna tai banaani (sikäli kun noita munia viel joskus kaupasta saa lisää kun täl hetkel neljästä lähikaupasta loppu mokomat). Aika jäykkää tuosta tulee, varsinki jos tekee piimään, mut kyllä se alas menee kun kaataa tuoppiin ja rupee valuttamaa ääntä kohti :)

Kui hirviää meteliä nuo teiän blenderit pittää? Mulla mahtaa olla markkinoien halavin ja huutaa ihan mahottomasti. Asun mummojen keskellä ja lähen töihin vähä kuuen jäläkeen aamusta niin ei oikee aamusin kehtaa huuattaa sitä. Teen iltasin valamiiksi vaa meinaa yön aikana aina jähämettyä taas melekeen lusikoitavaan muotoon. Liekkö hilijasempia kamppeita ne kalliimmat tehosekottimet?

Vähän sama ongelma ollu, mut olen päättänyt et kyllä mä saan jumalauta aamupalani tehdä vaikka siitä "pientä"(verrattaessa piikkaamiseen) meteliä kuuluukin!

Vähän sama ongelma ollu, mut olen päättänyt et kyllä mä saan jumalauta aamupalani tehdä vaikka siitä "pientä"(verrattaessa piikkaamiseen) meteliä kuuluukin!

Joo sama täällä, venaan aina aamu 7 asti, ennen ku rupeen huudattamaan tota laitetta. Pistän aina keittiön oven kiinni kun teen pirtelöä. Voisin vaikka testata ens kerralla ku teen, että kuuluuko esim. rappukäytävään.

Tuo on vähän voi voi jos ei naapurin korvat kestä blenderin käyttöä, mitäs on kerrostaloon/rivariin muuttanu, joutuu noita normiasumisen ääniä kuuntelemaan :) Kaipa se mikroaaltouunin pimahduskin kuuluu naapuriin ja isovaarin aikanen herätyskello varmasti raikuu koko kerroksessa sillon klo6, saatikka sit yövuorosta kotiutuvan suihkussakäynti klo4 aamuyöllä. Ite käytän kyl blenderiä surutta klo6 pintaan, se kuitenkin on reilusti alle puol minuuttia mitä tuo laite pärisee :D

Tuo on vähän voi voi jos ei naapurin korvat kestä blenderin käyttöä, mitäs on kerrostaloon/rivariin muuttanu, joutuu noita normiasumisen ääniä kuuntelemaan :) Kaipa se mikroaaltouunin pimahduskin kuuluu naapuriin ja isovaarin aikanen herätyskello varmasti raikuu koko kerroksessa sillon klo6, saatikka sit yövuorosta kotiutuvan suihkussakäynti klo4 aamuyöllä. Ite käytän kyl blenderiä surutta klo6 pintaan, se kuitenkin on reilusti alle puol minuuttia mitä tuo laite pärisee :D

Sama täällä, antaa blenderin sen pari sekuntia huutaa ihan rauhassa kuuden aikoihin. :)

Mulla on nyt mennyt aamupalana: Kaurahiutaleita 30-40g, suklaanmakuista heraproteiini-isolaattia 50-80g, skidisti 100% maapähkinävoita antamaan makua ja rasvaa, ja sitten jauhojen määrään nähden sopivasti kevyt- tai täysmaitoa. On kyllä ihan hyvää, sekä ravintoarvoiltaan, että maultaan. Vois kyllä kohta vaihtaa isolaatin makua ja samalla vähän tota reseptiä tuunata, ettei ihan täysin kyllästy ku samaa settiä imailee käytännössä joka aamu. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom