aamulenkistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja buugi2
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by buugi2
Kannattaako aamuaerobinen tehdä täysin tyhjään mahaan vai otanko heraprotskun tai glutamiinin ennen sitä

rasvaapolttava vaikutus on paras jos teet tyhjään vatsaan, mutta muista pitää syke kohtuu matalalla, niin ei katabolia iske.

mites muuten pukeutuminen? Esim. kävelylenkeille laitan niin paljon vaatteita, että tulee hiki. Juostessa riittää vähempikin vaatetus???

No mikä juttu se oli kun täällä oli juttua siitä että ennen treeniä kannattaa ottaa protsku rasvan polton tehostamiseksi?

No mikä juttu se oli kun täällä oli juttua siitä että ennen treeniä kannattaa ottaa protsku rasvan polton tehostamiseksi?

Oli varmaan se juttu, että proteiinin (maitoproteiini ?) kalsiumin on joissain tutkimuksissa todettu lisäävän rasvanpolttoa.

Keho.netillä on muuten mielenkiintoista juttua rasvanpoltosta. Kuulemma ei ole olemassakaan mitään tiettyä rasvanpolttosykettä, vaan rasva palaa millä sykkeellä tahansa (kunhan ei ole leposyke). Lisäksi ei kuulemma ole mitään eroa rasvanpolttoon sillä syökö päivässä kaksi isoa ateriaan vai kuusi pientä (Lähde: Patrick Borg)...

Joko aamulenkkeilet täysin tyhjään vatsaan tai sitten vedät esim. kahvia, vihreää teetä, vitamiinit, thermoboosterit jne. Mitään prostkujuomia ei mun mielestä kannata ennen lenkkiä vetää. Jokainen tavallaan, mutta mulle toimii täysin tyhjään vatsaan parhaiten. Jos nykäsee jotain nestemäistä niin pitäisi odottaa 15-30min ennen lenkkiä, jottei tule paha olo. Mulle tulee paha olo vaikka odottelisin sen 30min ja arkiaamuisin ei paljon aikaa viitsis siihen odotteluun tuhlata.

Itse laitan vaatteita päälle sen verran että ulosmennessä olisi ehkä hieman kylmä. Kun on pikkusen aikaa juoksennellut niin keho lämpiää ja matka taittuu mukavammin kuin liiallisessa vaatetuksessa. Lämpiminä kesä-aamuina tämä on ehkä hieman vaikeaa, mutta vielä ainakin on aamuisin suht viileetä. Tämäkin on henkilökohtainen valinta. Kokeilemalla selviää mikä on itselle parasta.

Kannattaako aamuaerobinen tehdä täysin tyhjään mahaan vai otanko heraprotskun tai glutamiinin ennen sitä

Jos haluat minimoida kataboliaa lihaksissa, ota laimea juoma missä noita molempia (esim 5 glut + 15g hera vajaassa litrassa) tai pelkkää glutamiinia (5g puolessa litrassa), 15-20min ennen lenkkiä. Rasvanpolttoon ei ole käytännön merkitystä kummin teet, veren voimalla ne aminohapot kyllä löytää tiensä lihaksiin nopeasti eikä häiritse itse rasvanpolttoa. Kahvi ja vihreä tee on hyviä termogeenejä mutta monille kahvi tyhjään mahaan aamulla ei sovi, menee mylly sekasin.

Yks lisäkysymys:

Onko haittaa jos tekee aamulenkin (n.30min) 6 kertaa viikossa. Lähteekö lihaa liikaa...? Tämä siksi, että diietti myöhästy pahemman kerran...:itku:

VASTAUKSIA!:whip:

Originally posted by lappari
Onko haittaa jos tekee aamulenkin (n.30min) 6 kertaa viikossa. Lähteekö lihaa liikaa...? Tämä siksi, että diietti myöhästy pahemman kerran...:itku:

Määrä ei korvaa laatua, ja dieettaus on yleensä melko pitkäjänteistä hommaa. Kannattaa lähteä hitaasti liikkeelle jos et halua että dieetti jumittuu jo alkumetreille. 6 kertaa viikossa kuulostaa noin äkkiseltään aika hooseelle. Riippuu tietysti syömisistäsi ja muista treeneistä.

no mites nopeesti sitte lenkin jälkee voi ottaa protskuu tai vetää safkaa?? tai voiko heti lenkinjälkee ottaa protskudrinkin ja sitte vaikka puoltuntii senjälkee jotai syömistä??

"Kannattaako aamuaerobinen tehdä täysin tyhjään mahaan vai otanko heraprotskun tai glutamiinin ennen sitä"

Mun aamulenkki on pituudeltaan 35-45 min ja lenkiltä tultuani käyn ihan rauhassa suikussa, laitan kahvin tippumaan ja teen aamupalan valmiiksi (kaksi palaa ruisleipää, rahkaa, ananasta, eloveenaa 1dl, +vitamiinit). Kaippa mulla sellanen 20min menee ennenkuin mitään mahaan saan. Ihan hyvälle ainakin tuntuu, mutta järkevyydestä en sano mitään.

Joku voisi tuota mun aamupalaa hieman kommentoida, jos siinä jotain kommentoitavaa on. Minusta siinä ainakin kaikki tarpeellinen löytyy?

Mä lähen huomenna aamulenkille. Kiitos motivoinnista!

Originally posted by Jakob
Mun aamulenkki on pituudeltaan 35-45 min ja lenkiltä tultuani käyn ihan rauhassa suikussa, laitan kahvin tippumaan ja teen aamupalan valmiiksi (kaksi palaa ruisleipää, rahkaa, ananasta, eloveenaa 1dl, +vitamiinit). Kaippa mulla sellanen 20min menee ennenkuin mitään mahaan saan. Ihan hyvälle ainakin tuntuu, mutta järkevyydestä en sano mitään.

Joku voisi tuota mun aamupalaa hieman kommentoida, jos siinä jotain kommentoitavaa on. Minusta siinä ainakin kaikki tarpeellinen löytyy?

Vaikka onkin ollut aamulenkilla niin se on sen verran kevytta liikuntaa etta saanto ettei rasvaa saisi syoda treenin jalkeen ei pade tassa tapauksessa laheskaan niin hyvin kuin kovan lenkin tai salitreenin jalkeen. Tietenkaan runsasrasvaista aamiaista ei pida syoda muutenkaan ja kavelylenkin jalkeen viela vahemman mutta ite lisaisin kuitenkin tuohon esim ruokalusikallisen rypsioljya puuroon ja kenties 1 tl kalaoljya. Jos haluat saataa niin protsudrinkinhan voit ottaa heti lenkin jalkeen tai ennen (ennen oltava vahan laimeempi ja pienempi) mutta ei siihen mitaan merkityksellista tarvetta tosiaan ole.

Vitt# kun tassa kyseisessa koulun myllyssa ei toimi ''t ja ;;t... ooaaoaoaaoaaa...

Originally posted by lazki
6 kertaa viikossa kuulostaa noin äkkiseltään aika hooseelle.

Ensi maanantaina alkaa 3kk kesäduuni. Työmatka kestää täysillä poljettaessa 15min ja normaalisti kovaa vispatessa 20min. Tuon matkan joudun joka tapauksessa polkemaan joka aamu ja iltapäivä 5krt/vk. Kannattaako fillaroida tyhjällä vatsalla ja syödä aamupala töissä? Ehtiikö tuossa ajassa palaa rasvaa vai otanko kiertoreitin? Kun treenaan duunin salilla ma,ke ja pe, poljenko kotiin parempien ruokien ääreen vai otanko treenin jälkeen jotain evästä (jauhot ei valitettavasti käy)? Treenit ovat lyhyitä joten olisin varmaan kotona noin 60min ensimmäisen kovan sarjan jälkeen, joten kortisolitaso ei välttämättä ole taivaissa. Kannattaako kevyen aerobisen jälkeen olla syömättä (kuten HIITissä) kuinka kauan?
Dieettithreadissä oli paljon hyvää tietoa ja puusilmänä on menny varmaan jotain ohi mutta tässä olis tämmönen tapauskohtainen kysymysrypäs. Eli miten työmatkapolkijat/treenaajat tekevät?

Originally posted by SuperStar82
no mites nopeesti sitte lenkin jälkee voi ottaa protskuu tai vetää safkaa?? tai voiko heti lenkinjälkee ottaa protskudrinkin ja sitte vaikka puoltuntii senjälkee jotai syömistä??

Kai sita pitais oottaa ainakin 45 minuuttia tai mieluiten tunti lenkin jalkeen ennenkuin alkaa syomaan mitaan. Ilmeisesti se rasva palaa aika tehokkaasti ei ainoastaan lenkin aikana vaan myos sen jalkeen. Ja jos haluaa tehostaa rasvanpolttoa kofeiinin avulla mutta tyhja maha ei kesta kahvia niin kannattaa kokeilla kofeiinitabuja. Mulla tuntuu ainakin toimivan,ei arsyta mahaa ollenkaan vaikka sisaltaa enemman kofeiinia kuin iso kahvikupillinen.

Kyllä, kalsiumilla on todettu olevan positiivisia vaikutuksia laihdutustuloksiin, mutta kuten varmasti jokainen ymmärtää, puhutaan pienistä tekijöistä kuitenkin. Kyse ei niinkään myös ole spesifisestä juuri ennen treeniä otetusta kalsiumlisästä, vaan päivän kokonaissaannista. Puhutaan n.1000mg:n lisäyksestä keskivertosaantiin.

Jos hypertrofia on keskeinen tavoite kuntosalitreenien osalta ja dieetillä lihojen säästäminen, en kyllä missään nimessä lähtisi aerobisen jälkeen kikkailemaan millään "rasvanpolttovasteilla". Mahdollisimman nopeasti vaan ravintoa kehiin.

Olisi hyvä muistaa, että liikunnan ajankohdalla ei ole dieetillä käytännössä _mitään_ merkitystä. Jos jonain tiettynä ajankohtana tai tietyillä ravinnollisilla metodeilla kyetään tehostamaan rasvanpolttoa, on kyseessä kuitenkin hyvin pieniä ja nopeita "piikkejä".

Aterioiden määrällä ei myöskään ole laihdutustulokseen mitään positiivista SUORANAISTA vaikutusta. Epäsuoria toki löytyy, henkilöstä riippuen.

Kofeiini toki lisää veren rasvahappojen pitoisuutta(vapautumista) veressä, mutta se ei suoranaisesti vielä tarkoita, että näitä käytettäisiin erityisen tehokkaasti energianlähteinä.

Re: Re: aamulenkistä

Originally posted by hiliviuskas
rasvaapolttava vaikutus on paras jos teet tyhjään vatsaan, mutta muista pitää syke kohtuu matalalla, niin ei katabolia iske.

Mikäs se kohtuu matalalla sit on? ainahan puhutaan parhaasta rasvanpoltto sykkeestä joka olis about 130-140 eikait se ole kohtuu matala :confused:

mites muuten tarviiko hölkkälenkin jälkeen ottaa palautusjuomaa?

Rasvanpolttosykkeet tulisi unohtaa ja keskittyä kulutettuihin kaloreihin. "Rasvanpolttosykkeillä" jälkipolttokaan ei ole ollenkaan samanlaista kuin kovemmilla, luonnollisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom