aamukuvotus, hjälp mig?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zihuana
  • Aloitettu Aloitettu
SPOLK!!! Tossa on perää, sillon kun itsellä oli tota aamu yrppäämistä niin asuimme avokin kanssa kämpässä missä, oli kylppärissä alkavaa homeilua, niin olin vähän väliä kipeenä keuhkoputken tulheduksessa ja lääkäri epäili mulla olevan astma, mut nyt ko ollaan muutettu uuteen kämppään niin kaikki on pois ei pahemmin olla oltu kipeinä, eikä ole mitään muitakaan ongelmia ollut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi perskele, mä ehdin tossa aiemmin jo vähän liputtaa et olo on parempi, mut tuli se kuvotus kuitenkin kuvioihin. Ja vaikka nyt ei ihan pirjo lentänyt niin erittäin öklö olo silti. Jotenkin noi vitskut ja erityisesti omegat tuntuis vaikuttavan epäsuotuisasti. Tuskin niiden on koko syy, mutta jotain reaktiota nyt puskee.

Onhan tää kämppäkin kohtuullisen uusi; vasta 1926 rakennettu. Hitto mikä soppa. About vuosi sitten mulla oli ongelmana aamuaerobisen jälkeinen kuvotus, mutta se meni ajan kanssa ohi. Nyt kuvottaa mihin aikaan päivästä saattuu. Juuri tällä hetkellä kuvottaa erityisesti syystä että join äsken jopa pari lasia punavinettoa :/ Ei tää normia ole lainkaan.

Ainakin syitä voi olla monen sorttisia, näemmä. Kai se pitää lekuriin raijautua...

Ihan törkeen vaikea uskoa et noi vitskut kyllä näin rankkoja kuvotuksia aiheuttais. Oon aiemmin vetänyt vaikka minkälaisia hevoskuureja voinnin mukaan, ja noi nykyiset on aika linnunmaitoa kuitenkin.

Argh että on tuskastuttavaa!!

Juu kyllä vappuyön heikotus on yllättävän yleistä. Ja seuraavan aamun... :jahas:

Mulla on aina ollu vaikeeta syödä aamuisin, ja joskus oksennuskin tullut, nyt kuitenkin tein "hyvän" ostoksen: Ostin Twinlabin Daily One vitamiinitabletteja, olisinko viitenä aamuna syönyt ja kolmena tullut oksennus lähes välittömästi tabletin ottamisen jälkeen. Ensimmäisellä kerralla otin vielä tyhjään mahaan niin oksentelin aika pitkään, myöhemmin aamupalan jälkeen on pieni pukli pitänyt käydä pönttöön heittämässä. Kohtuu isoja määriä tuossa kaikkia vitamiiineja, mm. B-vitamiinia 1667% päivän saantisuosituksesta. :D Kusikin on kohtuu neonkeltaista :D Jää kyllä loput syömättä.

Itellä oli sama ongelma intissä( ei siis ennen eikä asepalveluksen jälkeen)... Ja siellä kasarmit on homeessa että voi olla juurikin niin kuin spolk tossa epäilikin... Enkä siis sillon osannu sitä tohon yhdistää mut nyt tuli mieleen ku tuli juttua tosta homeesta.. Kannattaa varmaan kokeilla sitä et yöpyy pois himasta pari yötä ja tarkastelee tilannetta..

Aamu syöminen on kans itellä yleensä ongelmana, ja sitten kun se nälkä iskee ni tulee syötyä liikaa :( Kuvottaan ei kyl ala, ees krapulassa.

Itellä on joka arkiaamu aamupalan jälkeen huono olo...Se tosin johtuu siitä, että mulla on aamulla helvetinmoinen kiire ja aamupalan syömiseen on varattuna aikaa about 10-15min ja siinä ajassa ahtaan täyden lautasellisen puuroa + mehukeittoa + 5-7dl maitoa + kahvi ennen noita...Eli huono olo varmaan itellä johtuu tosta suurehkosta ruoan määrästä (suurehkosta aamupalasta itseni suhteen, kun aamulla ei oikeen taho maistua..).

EDIT: Nytkin on paska olo ja pitäis iskee vielä öljyt ja vitskut veden kans.. :D

Mulla on aina ollu vaikeeta syödä aamuisin, ja joskus oksennuskin tullut, nyt kuitenkin tein "hyvän" ostoksen: Ostin Twinlabin Daily One vitamiinitabletteja, olisinko viitenä aamuna syönyt ja kolmena tullut oksennus lähes välittömästi tabletin ottamisen jälkeen. Ensimmäisellä kerralla otin vielä tyhjään mahaan niin oksentelin aika pitkään, myöhemmin aamupalan jälkeen on pieni pukli pitänyt käydä pönttöön heittämässä. Kohtuu isoja määriä tuossa kaikkia vitamiiineja, mm. B-vitamiinia 1667% päivän saantisuosituksesta. :D Kusikin on kohtuu neonkeltaista :D Jää kyllä loput syömättä.

Älä suotta heitä hukkaan hyviä vitskuja! Tyhjään mahaan voi vetää jotain vesiliukosia vitamiineja, mutta rasvaliukoset tarttee sitten rasvaa. Eli tollaset vahvemmat monivitamiinit pitää ottaa ruoan yhteydessä, muuten olo on saletisti todella räikee!

Toi on yksi aihe, mitä tossa aiemmin mietin; että tekeekö noi vitskut sen; josko mulla on liian vähän rasvaa safkassa. Mutta se ei näytä olevan problemos koska oon nyt välillä jättänyt vitskut kokonaan ottamatta ja silti kuvotus iskee. Tosin nyt oon miettinyt että mulla saattaa olla kyllä ylipäätään liian vähäistä toi rasvan saanti.

En tiedä miten kauan pitäisi asua poissa kotoa että näkis onko vaikutusta, mutta kahteen otteeseen oon ollut poissa (1 ja 3vrk) eikä ole tuntunut erityisempää muutosta olossa.

Noniin nyt oon muutamana päivänä tehnyt niin, että vedän omegat ja vitskut vasta lounaan jälkeen. Yökötys on selkeästi vähentynyt. Aiemmin oon pystynyt ihan hyvin vetämään aamuisin noi lisäravinteet, mutta kyllähän elimistön tilanne vaihtelee monistakin syistä. Nyt on näemmä sitten tällainen vaihe. Rasvaa oli ehkä vähän liian vähän ylipäätään ruokavaliossa. Eikä stressitasokaan kovin alhaisilla kierroksilla käy....valitettavasti...:jahas:

Kiitamma pohdinnoistanne!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom