Olen kuullut että aamuaerobinen tyhjällä mahalla ei olisi kovin tehokasta, sillä voisi kuulemma tehdä lähinnä vain hienosäätöä. Mitä kokemuksia teillä on asiasta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hammaskeiju sanoi:Olen kuullut että aamuaerobinen tyhjällä mahalla ei olisi kovin tehokasta, sillä voisi kuulemma tehdä lähinnä vain hienosäätöä. Mitä kokemuksia teillä on asiasta?
fitnesspimu sanoi:Mistä ihmeestä olet tuollaista kuullut?
Yön jälkeen hiilarivarastot ovat tyhjinä, joten aamuaerobisella kroppa käyttää polttoaineenaan kehon rasvaa ja näin rasvavarastot hupenevat.
Minä ainakin voin allekirjoittaa omasta kokemuksesta, että tyhjällä vatsalla tehdyt aamuaerobiset ovat tehokkaita. :thumbs: Suosittelen!
Säde sanoi:Onkohan riittävän tehokasta, jos tekee aamuaerobisen tyhjään mahaan 3x viikossa reippaasti kävellen (keskisyke n. 125)? Matkaa kertyy n. 6 km. En mitenkään pysty hölkkäilemään, kroppa on yön jäljiltä aina jotenkin jumissa ja hölkkä tuntuu liian raskaalta muutenkin :jahas: .
Edit. niin ja suorituksen kesto on 45-60 min
fitnesspimu sanoi:Aamuaerobisen kestoksi nimenomaan suositellaan tuota 45-60 minuuttia. Syke sulla on ihan ok eli tarkoitushan on polttaa niitä rasvavarastoja, ei lihaksia! Syke ei siis saa noustakaan liian korkealle ja hölkkäily/juokseminen hyvin usein nostaa sitä sykettä aivan liian korkealle (riippuu tietenkin ihmisen kunnosta).
Jos haluat vielä vähän tehoja lisää, niin ota vaikka sauvat mukaan lenkille. Nostaa sykettä vähän ylemmäksi, mutta pysyy silti hyvin rasvanpolttosykkeen rajoissa (n. 120-145). Tutkitusti on myös todettu että sauvakävely polttaa enemmän kaloreita kuin ilman sauvoja lenkkeily!