A4 vaihtoon, mikä farkku 15-20k€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalpaha
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
7.6.2006
Viestejä
55
Täältä näyttää saavan aika hyvin suosituksia autokauppoihin, joten heitetään ilmaan tällainen kysymys, joka voi olla ajankohtainen aika monelle:

Ajelen nyt vm2002 Audi A4:llä (2l bensakone, ajettu rapiat 150tkm, farkku) ja kun huoltoja näyttäisi olevan tulossa karkeasti arvioiden yli 1000€ edestä, on mielessä käynyt ajaa ajokki liikkeeseen ja vaihtaa se johonkin käyttökustannuksiltaan edullisempaan vehkeeseen. Auto on kyllä mukava, joten kahden vaiheilla olen, huoltaako vehje kuntoon ja opetella ajamaan taloudellisemmin, vaiko pistää vehje vaihtoon.

Kilometreillä, joita vuodessa tulee (20-40tkm) olisi ennen veromuutosta kannattanut vaihtaa dieseliin, ja nythän se olisi vielä halvempaa. Pitäisikö tässä kuitenkin pelätä puheita dieselin veronkorotuksista ja tulevista tiukemmista päästönormeista?

Hakusessa:
- farkku tai muuten tilava (eli tulevaisuutta ajatellen lastenvaunut mahtuvat)
- kohtuullinen kulutus
- hintahaarukka 15-25,000€ (mielummin alle 20,000€)

Kysymyksiä:
- Onko nyt huono hetki tehdä autokauppaa?
- Mitä tuosta Audista kannattaa odottaa vaihdossa?
- Diesel vai bensa?
- Mikä rassi alle? Kulutus kohtuullinen, pitäisi silloin tällöin päästä ohi, mutta ylettömiä tehoja ei vaadita. Edulliset huoltokulut plussaa.
- Avensis? Octavia? Mazda 6?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Täältä näyttää saavan aika hyvin suosituksia autokauppoihin, joten heitetään ilmaan tällainen kysymys, joka voi olla ajankohtainen aika monelle:

Ajelen nyt vm2002 Audi A4:llä (2l bensakone, ajettu rapiat 150tkm, farkku) ja kun huoltoja näyttäisi olevan tulossa karkeasti arvioiden yli 1000€ edestä, on mielessä käynyt ajaa ajokki liikkeeseen ja vaihtaa se johonkin käyttökustannuksiltaan edullisempaan vehkeeseen. Auto on kyllä mukava, joten kahden vaiheilla olen, huoltaako vehje kuntoon ja opetella ajamaan taloudellisemmin, vaiko pistää vehje vaihtoon.

Kilometreillä, joita vuodessa tulee (20-40tkm) olisi ennen veromuutosta kannattanut vaihtaa dieseliin, ja nythän se olisi vielä halvempaa. Pitäisikö tässä kuitenkin pelätä puheita dieselin veronkorotuksista ja tulevista tiukemmista päästönormeista?

Hakusessa:
- farkku tai muuten tilava (eli tulevaisuutta ajatellen lastenvaunut mahtuvat)
- kohtuullinen kulutus
- hintahaarukka 15-25,000€ (mielummin alle 20,000€)

Kysymyksiä:
- Onko nyt huono hetki tehdä autokauppaa?
- Mitä tuosta Audista kannattaa odottaa vaihdossa?
- Diesel vai bensa?
- Mikä rassi alle? Kulutus kohtuullinen, pitäisi silloin tällöin päästä ohi, mutta ylettömiä tehoja ei vaadita. Edulliset huoltokulut plussaa.
- Avensis? Octavia? Mazda 6?

mazda 6 omistajana olen ollut tyytyväinen mazdan yleiseen laatuvaikutelmaan ja ajo-ominaisuuksiin.. tyytyväinen olen ollut myös perheellisenä takamatkustajien tiloihin sekä tavaratilaan.

taloudellisuudesta seuraavaa:
yhdistelmä kulutus 2.0l bensa kutosessa, on ollut noin 8l/100km
eikä tasaisesti 100km/h ajaessa kulutusta saa tippumaan kuin noin 6.8l/100km.
ja merkkihuolto noista kolmesta on mazdassa kalleinta.(kyse ei kuitenkaan suurista eroista muihin kilpailijoihin)

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1621319&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=24772609@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?id=24772609@posted_by=@id_make=44@id_model=1065@tb=tmp_find_agent
siinä esim.samanlainen kuin itsellä.. itsellä oli vaan mittarilukema pienempi.
 
Jos olet Audilla ajanut, niin tuskin vaihdat kuitenkaan japanilaiseen? Kattele BMW:n puolelta jos Audi kyllästyttää. Oma 320d farkku meni edellisen tankin 6,5 litran keskikulutuksella.

Tosin tollanen A4 avant dieselinäkin on soiva peli. Siis unohda ne jaapot.
 
Kyllä tällä nykyisellä verotuspolitiikalla ja noilla kilometreillä lähtisin siitä liikkeelle, että dieseli sen täytyy olla. Itsekin Audin omistajana voin sanoa, että jollain japanilaisella "halpiksella" ajelu voi alkaa syödä miestä jälkikäteen.

Toisaalta. Jos 25K€ on max.budjetti niin sillä saa jo melko uudenkarhean farkkuavensiksen. Onhan noita jo takseinakin nykyisin jonkun verran, ei se siis ihan huono voi olla..Mutta katteleppa Audin tai Bemarin dieseleitä, Audista kannattaa varmaankin 2.5Tdi:tä katella jos enempää suorituskykyä kaipaat.

Muista myös se, että köyhällä ei ole vara ostaa halpaa. 10K auto voi tuntua halvalta mutta niissä on sitten kilsoja jo se 200tkm ja kuluvien osien vaihtoa tulee eteen harva se kuukausi. Tosta sun A4:n vaihtoarvosta on paha sanoa mitään, varusteet ja yleiskunto jo jonkun verran vaikuttaa hintaan. Kattele nettiautosta vastaavia tai käy ihan muutamassa liikkeessä vaihtotarjousta kyselemässä.

Aika ympäripyöreä vastaus sun kysymyksiin, mutta pääpointti oli se, että hirveen monelta kantilta kannattaa miettiä merkin valintaa ja loppujen lopuksi joku muu voittaa kun järki. :D
 
Audista 20000 on hyvin, alle 18000 en myisi. Tosin autoa vaihtaessa liikkeet hyvittävät tietysti näennäisesti enemmän, jollet jo ole tingannut sinulle tulevan auton hintakuplaa pois.

Diesel kannattaa noilla lukemilla. Itse asiassa pienikulutuksellisella autolla diesel kannattaa jo alla 20tkm/v ajavalle. Eikä aina tarvitse miettiä maantiekilometrejä, koska juuri kaupunkiajossahan diesel sitä kulutuseroa tekeekin.

Toki saksalaisesta on tunnesyihin vedoten mahdoton vaihtaa japsiin, mutta mietitään hetki järjellä;

TÜV Autoraportin topteniä 2006 johti Toyota vertailuluvulla 16. Suzuki, Nissan, BMW ja Audi jaetulla viimeisellä paikalla luvulla 1, joka on siis toki hyvä sijoitus sekin.

Huoltohinnoista voi sanoa kokemuksen verran, eli suht uuden bensaCorollan huolto merkkiliikkeessä on "edullista".

Kiihtyvyydessä esim. 115 dieselheppanen Avensis farkku häviää sun kiesille kiihtyvyydessä alle sekunnin. Kulutusta onkin sitten esim. kaupunkiajossa yli kolme litraa vähemmän sadalla.
150 heppaset riisikuppi heilahtaa sataseen 9.3 sekunnissa, kun kulutuslukemat pysyvät aikalailla samoissa. Isompitehoisenakin Avesiksen saa tohon sun hintaskaalaan, joskin kilometrejä täytyy silloin sietää lähemmäs 200 000.

Octavia ja kutosMazda ovat varmasti hyviä vehkeitä, mutten tiedä niistä mitään ja ne IMO ovat tylsempiä kuin Toitsu.
 
Zone-sarja -42%
Jos budjetti olisi n.10ke suurempi, niin ehdottaisin passat variant luxlinea. Se on uutena karvan verran alle 30 000e. Kilometrejä olisi edessä loputtomiin eikä auton arvokaan kovin helposti tippuisi. Käytetyissä tämän kokoluokan 20ke autoissa tuppaa olemaan jo toistasataa kilometriä mittarissa.
 
Nettiauton pyyntihinnat pyörivät noin 19-20ke pinnassa yksityisillä ja liikkeillä. Yksityiseltä ostaessa myyntihinta on lähempänä 18-19ke. Autoliike antaa muutaman satasen kalliimmalla takuun jolle yksityinen ei voi kilpailla ja siksi eivät välttämättä tingi myyntihinnasta yhtään.

Jos annat autosi vaihdossa 20ke autoon niin vaihtoarvo pyörii todennäköisesti 16-17ke tuntumassa. Liikkeet eivät koskaan maksa vaihdossa auton käypää arvoa vaan vähemmän koska on otettava huomioon myyntiajan arvonalenema, korjauskulut jne. Lisäksi usein kun tarjoaa vaihdokkia niin uden auton hinnassa ei ole tinkivaraa.

Nykyään liikkeiden hyvityshinnat ovat surkeita ellei ostettavassa autossa ole ihan hirveä katetta. Jos katsotaan tilastoja niin tuollainen 2-3ke alle käyvän arvon on todennäköinen hyvityshinta tuon hintaluokan autoissa
 

Suositut

Back
Ylös Bottom