80-luvun koslat ja ison kirjan kilometrit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ahvena
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
15.12.2003
Viestejä
960
Ajattelin ostaa käytetyn auton. Suurin osa hintaluokan autoista on 80-luvun loppupuolen kotteroita. Paljonko mahtaa olla kilometriraja minkä sarjan autoilla ajaa? Konekoko väliltä 1.2-1.6 ja bensalla käyvä. Jostain olen saanut päähäni yleisrajan 300k kilometriä, jonka jälkeen loput riippuu pidosta. Eräs väitti että Sunnyillä ajelee 500k km ja toinen meinasi Corollan kestävän 400k km. Listatkaapas omia kokemuksia ja jos jokin linkki löytyisi niin kiva sekin.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jossain tuulilasissa oli juttu jostain Sunnysta jolla ajetu yli 800tkm:thumbs: Mul on se numero. Aika kestäviä ne riisikupit:D
 
Ei millään pahalla, mutta jos Japsilla pitäis ajaa paljon ja suht vähällä rempalla niin vastaus on TOYOTA. Toki kunto ja ikä riippuu säännöllisestä huollosta ja yleisestä kohtelusta.
 
Zone-sarja -42%
kuparica sanoi:
jos Japsilla pitäis ajaa paljon ja suht vähällä rempalla niin vastaus on TOYOTA.

Näin meinasi kaks kaveriakin. Molemmilla oli tosin omaa kokemusta vain toyotasta.

Corolla ja muut tojot on semmosia vehkeitä, että ihan sama minne takahikiälle laukee, niin mäyräkoiran hinnalla saa varaosia talon kuin talon nurkalta. Sunnyt oli näillä nurkilla vielä pari vuotta sitte yhtä hyviä varaosien suhteen.

Kattelin HS:n viikkoliitten nettisivujutusta (tai mikä ikinä olikaan) autojen tyyppivikoja, ja siellä morkattiin Corollan jarruja. Meinasivat että iän myötä vikaantuvat ja alkavat puoltaa niin eessä kuin takanakin. Pitääkö paikkansa? Larvaakkosen listalla oli puolet vioista sellaisia, joihin äijä ei ollu koskaan törmänny, vaikka jo toisen on kohta loppuun ajanut. Eli en ota kantaa corollan jarruihin ennen kuin kuulen asiasta tarpeeksi monelta toyotakuskilta.
 
Toi HS vikalista on ihan arsesta. Tonne on listattu kaikki mahdolliset viat mitä ko. automallissa on katsastuksessa ollu. Ja taitaa jarruremppa olla aika helppo tehdä itekkin jos on vaan paikka. Vaihtaa satulat, männät, palat ja levyt ni se on siinä. Ruostettahan noista -80 luvun japskeista sitte kyllä löytyy.
 
Toi on ihan tuurista kiinni. Jotkut yksilöt on hyviä ja osa hajoaa jatkuvasti. Itsellä on -88 Mitsu Lancer 1.5 litraa. Hyvin on toiminut viimeiset 9 vuotta. Kun ostin sen mittarissa oli 166 000, nyt 295 000 km. Kansiremppa on täytynyt tehdä ja samalla vaihdoin männänrenkaat, kiertokankien liukulaakerit ja nokkahihnan. Kansiremontti johtui syylärin luona olevan sähköliittimen hapettumisesta. Ei avannut syylärin alapäänporttia ja kone pääsi keittämään.

Pientä peltiongelmaa alkaa olemaan, mutta katsastusmiesten mielestä hyvässä kunnossa muihin vastaaviin verrattuna.

On ollut kyllä todella uskollinen sotaratsu. :haart:

Kyllä japanilaiset toimii ihan kivasti. Tuo varaosien saanti on kyllä varmasti helpointa Toyotaan.
 
vw golfeista on kokemusta että 300tkm menee tekniikaltaan ihan hyvin, mutta nyttemin alkavat aika pahasti mädäntyä. eli hitsiä kaipaavat katsastukseen mentäessä. kannestakin vuotavat öljyä varmaan kaikki.
 
Mniska sanoi:
vw golfeista...

Kaksikin Golfia ollu kiikarissa ja kansi falskas molemmissa. Ei sinänsä paha vika, korjaamalla olis selvinny. Kilometrejä molemmissa hivenen alle 300000. Kyllä niillä varmaan vuoden ajais, mutta tarvitsen takaovet. Farmari ois kova sana. Miten volkkarit muuten? Moni on kehunut ja moni morkannut. Japseja on eniten suositeltu.

Hyvä tietää että HS:n vikalistaa ei kannata lukea siltä pohjalta mitä vikoja on, vaan mieluummin katella mitä ei ole.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom