8 Week 5x5 Workout...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EKKS
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ikä
41
http://www.joeskopec.com/five.html

Meinaan aloittaa kokeilemaan tota penkkiohjelmaa ja tostahan ohjelmasta on aikaisemminkin keskusteltu mutta kysymykseni kuuluukin että kun penkkiä tehdään tossa ohjelmassa 2x viikossa niin ei varmaankaan saa tehdä muita rintaliikkeitä sen 8 viikon ajan jonka tuo ohjelma kestää? ja millaisen ohjelman te olette kehittänyt kun olette tehneet tota penkkiohjelmaa (kuinka paljon muita lihasryhmiä viikossa)?

Kiitos etukäteen jos joku jaksaapi tähän vastailla:)

tais aika moni olla sitä mieltä että tosta seuraa natikalle ylikunto... jos ylikunnon vaaraa ei olis, mä kokeilisin tota heti

Kuin myös. Jaa-a itsellä 4 treeniä takana. Teen neljään jaettua 8 päivän kierrolla, jolloin joka penkkitreenin väliin tulee 3 kokonaan (kys liikkeisiin vaikuttaville lihasryhmille) rasitusvapaata päivää (siis penkkien välissä luonnollisesti jalat sekä selkä).

Kyllä aion viedä ohjelman niin pitkälle kuin pystyn, eli uskoisin että workout 11 ei tule menemään läpi... pitkään aikaan... Enpä muutenkaan ihmeitä odota, kun penkkitulos ei oikein kasvanut viime aikoina, vaikka tein 3*3. Olisi luullut että kun kehomies siirtyy lyhyihin sarjoihin, olisi painot edes vähän noussut. No, kärsivällisyyttäkään ei ollut, sillä voima ei mua ole ikinä kiinnostanut, kun ei se oikein meinaa tarttua muhun. Mutta kaikkea on kiva kokeilla, paitsi Wintikan laamaa. Kivaa vaihtelua tämä tuo.

Toinen penkkitreeni kun on rintapäivänä, olen ottanut 2*7 vinopenkissä käsipainoilla ohjelman päätteeksi ennen habaan siirtymistä, sillä mussa ei ole ollut miestä jättää rinnan kuritus pelkkiin normaali-lämmittelypainoihin: Ohjelma on aluksi tosi helppo ja sitten se yhtäkkiä pompsahtaa liian raskaaksi, luulen.

Millaisia palautuksia olette pitäneet?

Noissa nousujohteisissa systeemeissä on helposti ongelmana, että aluksi treenit on liian kevyitä ja jossain vaiheessa liian raskaita, ei vaan pysty.
Ja sitten alkuvemputteluissa tulee kyllä lisää massaa, mutta tuntuma maksimeihin katoaa.

Kerran sain 10vk:n prosentti-ohjelman onnistumaan,
ja tuli ihan mukavasti parannusta mun säälittäviin maksimeihin.
(ohjelma tais todellisuudessa kestää lähemmäs 20vk, kun voimaa ei kertynyt ihan niin nopeasti, kun ohjelman laatija oli suunnitellut)

Alkuvaiheen voi käyttää vaikka kyykkytekniikan parantamiseen, kun pystyy kikkailemaan paremmin asentojen, pysäytysten, yms. kanssa
:rolleyes:

Itsellä kun on ollut pitempi tauko sairauden takia, meinaan aloitella jollain nousujohteisella, kunnes alkaa tökkimään ja alan taas perehtymään Simmonsin oppeihin.

Siis mun motivaatio löytyy voimaharjoittelusta, ja saahan siinä sivussa massaakin ihan mukavasti.

Ite oon koittanu muutaman kerran tota systeemiä ja tuntuu, että vaikeeta on. Sen tiesin, että kahta kertaa viikossa en pysty ohjelmaa noudattaan, joten tein viikon toisen reenin tod. kevyellä painolla ja hitaalla laskulla ja mahd. nopeallla nostolla, toistoja samat 5x5. Rintapäivinä oon lisäksi ottanu muutaman kevyen setin joko ristikkäistaljaa tai pecdekkiä. Mulla menee yleensä rinnan palautumiseen muutenkin kauemmin kun muilla ja jotain lisämuutoksia homma huutaa vieläkin.

Mulla kun on vain noin puoli vuotta aktiivista treeniä takana niin olen parina viime kuukautena tehnyt erittäin perus perus ohjelmaa jossa koko kroppa käydään 3 kertaa viikossa läpi ja tämä on toiminut mulla ihan hyvin niin en usko että menen tuosta penkkiohjelmasta kovin herkästi yli-kuntoon...

Selkä ja jalat kannatanee tehdä eri päivinä kuin tekee tuota penkkiohjelmaa mutta mitä liikkeitä kannataisi tehdä noina kahtena penkki päivänä niin että tosta ohjelmasta saisi parhaan mahdollisen hyödyn irti?

Varmaankin noi hauikset ja vatsat voi tehdä yhtenä päivänä penkin kanssa ja olkapäät toisena penkki päivänä.

Onko jotain muuta viellä mikä multa on jäänyt huomaamatta mihin kannattaisi kiinnittää huomiota :confused:

Niin eli mites ton 5x5 kierron voisi ottaa mukaan voimaohjelmaan jossa tekee myös mm. kyykkyä ja maastavetoa? Olisiko 4-päiväinen jako hyvä? Yritin jakaa itselleni tota ohjelmaa mutta ongelmana on se että en voi/halua treenata viikonloppuisin.

3-päiväinen jako toimisi, eli penkki, olat, ojentajat maanantaisin ja perjantaisin, mut sit keskiviikolle jäis aika iso läjä liikkeitä (kyykky, suorin jaloin mv, kevyt mv, selkäliikkeet...).

Eli kai mun kysymys on että saiskohan tuota ohjelmaa mitenkään jaettua kolmelle päivälle?

Lävään saman linkkivinkin kuin ennenkin. Mene T-mag.comiin ja kirjoita etusivun hakulaatikkoon "ripped rugged". Saat hitteinä mm. artikkelin Ripped, Rugged & Dense, jossa on peruskamaa oleva 5x5 -ohjelma. Kolmen päivän kierto: jalat / rinta+kädet+olkapäät / trapsit+selkä+käsivarret .

Tykkäsin kovasti kun sitä tein. Mukana sekä mave että kyykky, samana päivänä kylläkin (kaikki ei välttämättä tykkää).

Mitään progressiota tuossa ei anneta, vaan pelkkä kehotus pistää lisää painoa kun 5x5 toistoa menee.

edit: uppista, lukihäriö. En nyt tiedä vastaako tämä suoraan trenbolonin kysymykseen, mutta tulipa postattua...

Tein tota noin 8viikkoo syksyllä. Kehitys loppu siihen ja kuukausi meni että tulos alkoi taas nousta.

Pelkkien vitosten tekeminen alko vituttaan aika nopeesti ja lihakset tottu. Luulisin että kuuden viikon jälkeen kannattas vaihtaa lyhyempiin sarjoihin ja hakee sillä maksiminosto.

Sain tuolla ohjelmalla penkin nousemaan 100->110.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
"Sain tuolla ohjelmalla penkin nousemaan 100->110."

Kaikella kunnioituksella, mutta kahdeksan viikon järjestelmällisellä harjoittelulla nousee kyllä systeemillä kuin systeemillä markasta markkakymmeneen...

Turhan usein tuijotetaan ohjelmaa pilkun tarkasti. Järkevä progressio ja säännöllisyys yhdistettynä säälliseen elämäntyyliin kehittää jannusta kuin jannusta ison ja vahvan!!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom