65 virusta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

lej

Ajoin virusscannauksen ja tuloksena oli 95 löytöä, joista ohjelma esittää yli 60:n olevan viruksia ja ne kaikki ovat kansiossa
C:\Documents and Settings......\Application Data\Sun\Java jne. Kaikki ovat ilmeisesti joitain trojalaisia, mutta niitä ei saa pois millään ainakaan mun virustorjuntaohjelmalla (AVG 7.0)

Ennen kuin alan mitään deletoimaan niin kiinnostaisi tietää ovatko nuo oikeasti viruksia, koska koko kansio näyttäisi olevan saastunut.

Tällainen selvitys esim. löytyy joistain

Java/ByteVerify
This virus abuses the security vulnerability in Java Virtual Machine described in MS03-011, which gives posibility of runing potentially dangerous operation to java program (like working with files).

Trojan horse using this vulnerability changes Internet Explorer Home page.

The fix is available on Microsoft web pages like WindowsUpdate.Microsoft.com

Mitään ongelmia koneessa en ole havainnut paitsi, että kone käynnistyy hitaasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla oli sama homma tuossa jokin aika sitten, lähti javat mäkeen koneelta eikä ole ongelmia sen jälkeen ollut.

Uninstalloitko controlpanelin kautta kaikki vai miten poisti, kun siellä näyttää olevan usemapi missä lukee java sitä sun tätä.

Monesti kannattaa vetää useampi virus softa läpi ja spyware softia pari läpi kanssa. Ja toi palomuuri kannattaa olla ajantasalla

Dietka sanoi:
Monesti kannattaa vetää useampi virus softa läpi ja spyware softia pari läpi kanssa. Ja toi palomuuri kannattaa olla ajantasalla

Muistakaa kumminkin ettei asenna kahta virustorjuntaa koneelle yhtä aikaa. Siitä on itku kaukana kun kone menee jumiin.

Kannattanee kokeilla panda softwaren online scanneria ja f-securen samaista softaa

Voipi ajella vaikka ois mikä virusturva koneella.

Mulla on joskus tullu noita herjoja tiettyjen sovelluskehittimien kanssa... Tietyt luokkakirjastot ku tuntuvat antavan herjoja oikein tarkalla virusturvalla, joka tutkailee ns. epäilyttäviäkin koodinpätkiä...

jarhu sanoi:
Muistakaa kumminkin ettei asenna kahta virustorjuntaa koneelle yhtä aikaa. Siitä on itku kaukana kun kone menee jumiin.

Ainahan voi käyttää koneelle asennetun virustorjuntaohjelman lisäksi jotain online-scanneria tai on-demand-scanneria. Näistä tuo jälkimmäinen on netistä imuroitava *.EXE jolla sitten skannataan virukset ilman että ohjelmaa tarvitsee asentaa koneelle.

Taisin jo mainita tämän niksin jossain toisessa tredissä mutta hankkikaa ihmeessä ohjelma joka tyhjentää tempin ja sivuhistorian koneen sammutuksen yhteydessä. Olen huomannut että Ad-aware ja Spybot löytävät koneesta noin 90% vähemmän roskaa kun on automaaginen tempin tyhjennys käytössä.

Samantyylinen ilmoitus mullekin tuli. Kone hidastelee huomattavasti välillä. Ei vaan viittisi heittää javaa pois kun ei voi sitten enää pelata kiekko.tk:ta.

Clown sanoi:
Vikasietotilassa poista ne "käsin" sieltä kansiosta.

Hemmetti kun mulla ei toimi hiiri vikasietotilassa. No, kone on muutenkin aivan läpipaska, eipä tuolla nyt juurikaan väliä ole kunhan ei jumahda kokonaan.

jarhu sanoi:

joo ei kannata 2 asennettavaa softaa asentaa kun ne tahtoo sekoittaa toisensa.
sit on :david: olo.

Kumma juttu, itellä ei oo ollut koskaan ongelmia javan kanssa... Eiköhän se tässäkin johdu käyttäjästä enemmän kuin javasta. :)

No nyt pääsin toivottavasti eroon noista viruksista. Windowsin ohjauspaneelin Java Control Panelista klikkasin että delete temporary internet files. Sen jälkeen kun ajoin virusscannauksen niin mitään ei enää löytynyt.

Kandee hommata Norton tai F-Secure. Mulla on Norton 2005 ja ei oo ykskään pöpö päässy koneelle..

Paholainen sanoi:
Hemmetti kun mulla ei toimi hiiri vikasietotilassa. No, kone on muutenkin aivan läpipaska, eipä tuolla nyt juurikaan väliä ole kunhan ei jumahda kokonaan.
onko kenties usb hiiri? toisissa koneissa ei toimi usb vehkeet vikasietotilassa.
viime viikolla serkun koneesta poistin pöpöjä niin joutu hakemaan himasta "vanhan" näppiksen ja hiiren. kannattaa pitää vanhat ps2 vehkeet tallessa.

topi sanoi:
onko kenties usb hiiri? toisissa koneissa ei toimi usb vehkeet vikasietotilassa.
viime viikolla serkun koneesta poistin pöpöjä niin joutu hakemaan himasta "vanhan" näppiksen ja hiiren. kannattaa pitää vanhat ps2 vehkeet tallessa.

Usb se tosiaan on.

Suositut

Back
Ylös Bottom