64 bittinen väylä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu

Orava

Chef
Tulee käyttöön kaikkiin uusimpiin emoihin ja näytönohjaimiin parin kuukauden sisällä, ati lanseeraa uuden X jotain sarjan joka tukee 64 bittistä väylää samaan aikaan julkaistaan uusi kasa emoja ja prossuja.

Eli nyt ei kannata ostella mitään uutta ja kallista jos ei pidä yhteensopimattomuus probleemista :D

Mitä mieltä olette tästä uudesta väylästä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen sitä mieltä että ne kenellä on taskunpohjalla pirusti ylimääräistä ostelkoot HETI kun kauppaan saapuvat. Itsehän kroonisesti PA:na päivitin eilen omaan koneeseen vähän "uusia" osia. Esim. radeon 9600pro joka on jo tosi datailijoitten keskuudessa todella :wanha:

No, kuluttajille suunnattua windowsin 64-bittistä versiota ei kuitenkaan ole vielä kaupan hyllyillä, joten noista ei vielä ole konkreettista hyötyä.

Ja mitäs uutta tuossa nyt on, 64-bittiset emolevyt ja prosessorit tulivat jo aikaa sitten.
Kyllähän amd64 on fiksu ostos jos päivitys on ajankohtaista, 64-bittisyyden ja täydellisen taaksepäin yhteensopivuuden lisäksi se myös käy viileänä eikä ole mitenkään järkyttävän kalliskaan.

eikös se longhorn julkaista joskus 2005 tai 2006, mutta kai siitäkin tulee 32 versio tai ainakin yhteensopiva 32:n kanssa... eikä muitakaan 64bittisiä ohjelmia taida olla vielä, muutaku se 64 bittinen linux

Longhorn kuulemma julkaistaan vielä tänä vuonna, ja 64 bittisyys tulee juuri silloinkuin yhtiöt niin päättävät.
LJM, totta mutta nyt siihen aletaan vasta suurimmiten siirtymään.

Oon haaveillu tästä (64 "bit")! Nyt niit saa... saanu jo yli 3kk 64 emoja ja johon käy Amd 64 prossujat tietty!!! Pakko saada testaukseen heti tai vihdoin!

Johan sanoi:
Oon haaveillu tästä (64 "bit")! Nyt niit saa... saanu jo yli 3kk 64 emoja ja johon käy Amd 64 prossujat tietty!!! Pakko saada testaukseen heti tai vihdoin!

Mitä oikein höpötät? Niitä on saanut jo yli puol vuotta sitten, alkuvuodesta. Itse kasasin tammi-/helmikuun vaihteessa oman 64 bittisen, jonka sit tosin myin pari kuukautta sitten jo pois.

Juha1 sanoi:
Longhorn kuulemma julkaistaan vielä tänä vuonna, ja 64 bittisyys tulee juuri silloinkuin yhtiöt niin päättävät.
LJM, totta mutta nyt siihen aletaan vasta suurimmiten siirtymään.

Longhornia ei kyllä aivan varmasti julkaista vielä tänä vuonna. Vuosi 2006 on realistisempi veikkaus. 64 -bittisen Win XP:nkin julkaisua lykättiin juuri ensi vuoden alkupuolelle.

Tosin Athlon 64 on oikein hyviä prossuja tähän 32-bittiseen käyttöönkin :)

Longhorn

Win XP 64-bit

Onko kysymyksessä sitten PCI eXpress? Alussahan ko. liitännästä ei ole mitään hyötyä, oikeastaan päinvastoin (lue: hinta suurempi), kun AGP-väylän kapasiteetti riittää vielä nykyisille näytönohjaimille, onhan ne pitänyt suunnitella nämä rajoitteet mielessä. Myöhemmin sitten kun alkaa tulemaan näyönohjaimia, jotka uuden väylän kapasiteettia käyttävät sitten enemmän, alkaa se hyötykin tulemaan esille.

Mutta wanha ja wiisas it-viidakon sanonta, "älä ikinä osta versiota 1.0", pätenee tähänkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom