60.000km huolto hinta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suppo78
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
9.10.2002
Viestejä
299
Ikä
46
Semmoista ajattelin kysellä kun itsellä on alla volkswagen bora 2004 mallia ja 1.9TDI koneella. Ajankohtaista olis nyt tuo 60.000km huolto mutta helsingin merkkiliikkeessä antavat hinta-arvion 400euroa!!! ja jos siihen vielä lisätään jarrunesteiden vaihto niin tekee 78 euroa lisää. Voiko se olla noin kallis vai vedetäänköhän mua tuhkaluukkuun tässä asiassa? Autossa on longlife öljyt eli se kai tekee vähän lisähintaa mutta 400e on aika paljon. Vertailun vuoksi kun huollatin autoni kotiseudulla pohjanmaalla (30tkm huolto) niin hintalappu oli 129euroa.

oisko kellään tietoa hintatasosta?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mitään hintavertailua en ole tehnyt, mutta monet tutut huollattaa kyllä autonsa pohjoisessa, jos vain käyntiä siellä päin on. Onhan täällä pääkaupunkiseudulla huoltojen hinnat paljon korkeammat.

Yksi tuttu oli huollattanut farkku golffinsa Oulussa alle kahdellasadalla, kun sama huolto olisi Helsingissä ollut yli 400. Sitä en muista monenko kilsan huolto oli kyseessä. Ja longlife öljy tosiaan nostaa hintaa.

edit. ja just varasin itelle huollon pe-aamuksi Raahesta :)
 
Suppo78 sanoi:
Semmoista ajattelin kysellä kun itsellä on alla volkswagen bora 2004 mallia ja 1.9TDI koneella. Ajankohtaista olis nyt tuo 60.000km huolto mutta helsingin merkkiliikkeessä antavat hinta-arvion 400euroa!!! ja jos siihen vielä lisätään jarrunesteiden vaihto niin tekee 78 euroa lisää. Voiko se olla noin kallis vai vedetäänköhän mua tuhkaluukkuun tässä asiassa? Autossa on longlife öljyt eli se kai tekee vähän lisähintaa mutta 400e on aika paljon. Vertailun vuoksi kun huollatin autoni kotiseudulla pohjanmaalla (30tkm huolto) niin hintalappu oli 129euroa.

oisko kellään tietoa hintatasosta?

En yhtään ihmettele laakkosen hintoja (jos laakkosesta kyse). Aikoinaan kanssa käytin laakkosen "palveluja" kun halusin vielä sen prkleen leiman lappuun huollosta. Enään en autojani vie merkkihuoltoon, joissa vielä järjestäen on paska palvelu ja osaaminen. Rahat pois ja paskaa työtä.
Itse vien autoni nykyään, tosin enemmän ajettu kuin sulla ja vanhempi (vw kanssa, passat) johkin pikkuhuoltoon ja hinnat saattaa olla jopa puolet laakkosen hinnoista tai minkä tahansa merkkihuollon.

Merkkihuollot on ihan perseestä!
 
Onkos se pakko viedä merkkiliikkeeseen? Minusta niissä se työn taso ei ole ollut yhtään sen parempaa, kuin jossain pienellä korjaamolla.
Olen joutunut itse esim. viimeistelemään merkkiliikkeiden tekemiä korjauksia/huoltoja muutamaan otteeseen. Ja varaosien hinnat on kyllä aivan törkeät merkkiliikkeessä.
Esim. itsellä oli tuossa jokin aika sitten jarrulevyjen ja palojen vaihto, niin merkkiliikkeessä osat olisi maksaneet yli 90 euroa enemmän. Eli lähes 30 prosenttia oli ilmaa viereisen varaosaliikkeen hintoihin täsmälleen samoilla osilla.
 
tää on tohon herttoniemen vw-autoon... vituttaa kyllä riskisti tuo hintataso.

tarkoitus mulla oli vielä se kotiseudulle tutulle korjaamolle mutta kun vaihdoin työpaikkaa niin hommat alkaakin puolitoista viikkoa suunniteltua aikaisemmin.

edit: kapun vastaukseen vielä: mä olen ymmärtänyt että auton arvo pysyis paremmin jos se on merkkiliikkeessä huollettu eli huoltokirja on "kunnossa".
 
Kai se jollekin voi jotain merkitä, jos on kaikki leimat merkkiliikkeestä, en tiedä. Minulle kuitenkin tärkein seikka on se, että sitä autoa on ylipäätään huollettu ja että se on hyvin pidetty. Voisi kuvitella monelle senkin merkitsevän.
Ja niinkuin tuossa aiemmin mainitsin, niin ei niissä ole sen kummempia tyyppejä töissä, kuin jollain pienemmällä pajalla. Saman koulun ne on käyneet. Yleensä tuntuu olevan vaan sellainen hälläväliä-asenne monessa merkkiliikkessä. Kun ei ole äijillä penniäkään firmassa kiinni, niin se kyllä monesti näkyy siinä työn jäljessä.
Ja huonoja kokemuksia on Mersun, Bemun ja Audin merkkiliikkeistä.
En voi sille mitään, mutta itse vältän viimeiseen asti merkkiliikkeeseen vientiä hyvin yksinkertaisista syistä.
Monesti täysin paska ja ylimielinen palvelu, hinnat aivan törkeät, työn jälki ollut omalla kohdalla monta kertaa ala-arvoinen, hinta-arviot hommista heittää joka kerta jne.
Mutta jokainen etsii itselleen sopivimman ja parhaan ratkaisun.
 
Suppo78 sanoi:
Semmoista ajattelin kysellä kun itsellä on alla volkswagen bora 2004 mallia ja 1.9TDI koneella. Ajankohtaista olis nyt tuo 60.000km huolto mutta helsingin merkkiliikkeessä antavat hinta-arvion 400euroa!!! ja jos siihen vielä lisätään jarrunesteiden vaihto niin tekee 78 euroa lisää. Voiko se olla noin kallis vai vedetäänköhän mua tuhkaluukkuun tässä asiassa? Autossa on longlife öljyt eli se kai tekee vähän lisähintaa mutta 400e on aika paljon. Vertailun vuoksi kun huollatin autoni kotiseudulla pohjanmaalla (30tkm huolto) niin hintalappu oli 129euroa.

oisko kellään tietoa hintatasosta?
Taitaa olla ihan normaalihinta. Kato huoltokirjasta mitä huoltokohteita tuohon sisältyy. Todennäköisesti tuo on laajempi huolto, jossa on enemmän suodattimia yms vaihdettavana, mitä edellisessa huollossa. Hintakin on siten korkeampi. Ei tuo vielä kallis ole, odotappa 90tkm:n huolto, jossa vaihdetaan jakopäänhihna yms. Hinta on helposti reilu 700€, jos tehdään normaalihuolto samalla, öljynvaihdot yms.
Omassa Leonissa huollot menee 15tkm:n välein (ei ole longlife ohjelmassa) ja perushuolto maksaa ilman lisätöitä ~150€, laajahuolto ~300€ ja jakopää + laajahuolto 600-700€.
Varmaan halvemmalla sais jostain nyrkkipajasta, jos hakis osat vielä tarvikeliikkeestä. Ei kuitenkaan jaksa, kun merkkiliikkeestä saa osille ja työlle 2 vuoden takuun. Saahan sieltä ne leimatkin...jos niistä jotain hyötyä olis kun vaihtaa autoa. Lisäksi sieltä kun saa sijaisauton tilalle ilman lisähintaa, sen tarvitsen vältämättä jos meinaan töissä käydä. Ei viitti vapaapäiviä tuhlata auton huollossa käyttämiseen.
 
No autodata antaa tuolle autolle 60.000km huollon ohjeajaksi 2 tuntia. Tuohon huoltoon kuuluu moottoriöljyn, öljynsuodattimen, ilmansuodattimen ja raitisilmansuodattimen vaihto. Noiden lisäksi sisältyy muiden nesteiden tarkastus sekä auton tarkastus yleensäkin. Kahden vuoden välein kuuluu vaihtaa jarruneste, sille hinnoittelu tietenkin erikseen.
 
Suppo78 sanoi:
tää on tohon herttoniemen vw-autoon.

Se on muuten VV-Auto. Sortsit.

Omat autoni olen lähes aina huoltanut jossain kyseiseen merkkiin keskittyneessä pikkupajassa. Hintataso on ollut todella paljon matalampi, ja mitään valittamista työstä tai palvelusta en ole löytänyt.

Noita merkkihuoltoja muuten aina välillä näkyy testattavan/vertailtavan alan lehdissä, ja yleensä kaikki merkit ja niiden huollot saavat pelkkää kuraa niskaan, ja aika reilulla kädellä.
 
mä soitin ja peruin sen huollon. ei oo nyt ajoja pariin viikkoon joten pistän harkintaan mitä sen kans teen. juttelin tuossa parin kaverin kaa ja ne tuntui käyttävän kans jotain pienempiä korjaamoja eikä merkkiliikkeitä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsekään en ole enää vähään aikaan vienyt merkkiliikkeeseen, enkä taatusti vie jatkossakaan.
Se palvelu mitä itse olen saanut ja niin monen muun suustakin kuultu, on ollut surkeaa. Hyviäkin tarinoita varmasti on, mutta omalle kohdalle ei ainuttakaan.
Ite arvostan enemmän huoltovihkoa missä on jonkun muun leimat kuin merkkihuollon.
 
Hmm,

Ei tuo nyt halvalta kuullosta, mutta ei myöskään kohtuuttomalta.
Varmasti saa halvemmalla ihan saman työn jostain muualta.
Muuten: Onko tuossa Borassa km-pohjainen huolto-ohjelma?
Kun Passatissa ainakin on erillinen huoltoilmaisin.

-Franco
 
ajotietokone ilmoittaa että 1000km päästä olis huolto.
 
Suppo78 sanoi:
Semmoista ajattelin kysellä kun itsellä on alla volkswagen bora 2004 mallia ja 1.9TDI koneella. Ajankohtaista olis nyt tuo 60.000km huolto mutta helsingin merkkiliikkeessä antavat hinta-arvion 400euroa!!! ja jos siihen vielä lisätään jarrunesteiden vaihto niin tekee 78 euroa lisää. Voiko se olla noin kallis vai vedetäänköhän mua tuhkaluukkuun tässä asiassa? Autossa on longlife öljyt eli se kai tekee vähän lisähintaa mutta 400e on aika paljon. Vertailun vuoksi kun huollatin autoni kotiseudulla pohjanmaalla (30tkm huolto) niin hintalappu oli 129euroa.

oisko kellään tietoa hintatasosta?

Sulla taitaa olla Volkswagenlisää huoltohinnassa:) Vastaavan Audin A3 -03 60tkm huolto maksoi 320€ ja siinä oli pari extra säätöhommaa mukana. Huoltopaikkana oli Stockmann Auto Lauttasaaressa.
 
no niin, auto on huollettu. erittelen tähän mitä maksoi.
jarruneste 4,20
öljynsuodatin 12,96
ilmansuodatin 22,51
p-a suodatin 47,32
raitisilmasuodati 28,44
öljyt 37,58
2,25h työ 126,00

282,11 yht.

se mikä mua tässä ihmettyttää on se että mulla on aikasemmin ollut longlife öljyt ja vaihtoväli 30tkm. nyt se korjaaja oli laittanut täyssynteettiset öljyt ja sanoi että seuraava vaihtoväli 15tkm. sanoi ettei mua ole merkitty siihen longlife ohjelmaan. huoltokirjassa ei tosiaan ole mainintaa asiasta mutta siinä on kyllä kerrottu että on käytetty noita longlife öljyjä, tähän asti. korjaaja oli sitä mieltä että ne longlife öljyt on paskoja ja kone on paskana 100.000km kohdalla.

vittujen kevät, huijattiinkohan mua nyt? mä oletin automaattisesti että käytetään niitä longlife öljyjä kuten tähän asti.
 
Zone-sarja -42%
Tuo "kone paskana 100tkm kohdalla" nyt ainakin on puhtaasti paskapuhetta. Kerrothan mikä korjaamo on kyseessä, niin osaan välttää moista.
 
tomppa82 sanoi:
Itse vaihtaisin öljyt 15tkm välein...vaikka long lifet oliskin.

"halpa" keino pitää kone kunnossa.

ok. sitä mäkin vähän mietin. toisaalta ehkä olisin pidättäytynyt noissa longlife öljyissä JOS se korjaaja ei olis sitä mennyt vaihtamaan. oon vaan vähän skeptinen ton longlifen kanssa kun ennen 30tkm huoltoa lisäsin kaikenkaikkiaan litran verran sitä öljyä ja nyt ennen 60tkm huoltoa puoli litraa.
 
Suppo78 sanoi:
se mikä mua tässä ihmettyttää on se että mulla on aikasemmin ollut longlife öljyt ja vaihtoväli 30tkm. nyt se korjaaja oli laittanut täyssynteettiset öljyt ja sanoi että seuraava vaihtoväli 15tkm. sanoi ettei mua ole merkitty siihen longlife ohjelmaan. huoltokirjassa ei tosiaan ole mainintaa asiasta mutta siinä on kyllä kerrottu että on käytetty noita longlife öljyjä, tähän asti. korjaaja oli sitä mieltä että ne longlife öljyt on paskoja ja kone on paskana 100.000km kohdalla.

vittujen kevät, huijattiinkohan mua nyt? mä oletin automaattisesti että käytetään niitä longlife öljyjä kuten tähän asti.
Kannattaa tarkistaa, että tuo nyt laitettu öljy täyttää tuon Tdi koneelle asetetut normit. Läheskään kaikki täyssynteettisetkään öljyt ei täytä VW pumppusuutin koneelle asetettuja normeja. Olettaen, että tuo sun auto nyt on PD koneella...
 

Suositut

Back
Ylös Bottom