5x5

Jep jep, eli näin tyhmänä bodarina joka ei tajua voimanosto-treenistä yhtään mitään, niin ajattelin kysyä näistä 5x5-sarjoista. Eli lähtökohtana on se että ajattelin hakea vähän erilaista ärsykettä treeniin ja muutenkaan ei lisävoima olisi pahasta!

Mutta miten olisi teistä järkevämpi tehdä: 5x5-sarjat vain pääliikkeisiin(pp,mn,jk) vaiko "joka lihasryhmän pääliikkeisiin"(öö... sekavaa!) eli kolmen edellämainitun lisäksi 5x5-sarjat pystypunnerrukseen, kapeaan penkkiin ja kulmasoutuun.Muissa liikkeissä sarjat 2 ja toistot 8-15.

Tällä hetkellä jakoni on tuo kuuluisa Yates-jako(1.rinta,hauis2.jalat3.olkapäät,ojentajat4.selkä) 9 päivän kierrolla.
Suunnittelin muuttavani jaon niin että hauikset ja olkapäät vaihtavat paikkaa, näin olkapäät ehkä palautuisivat paremmin.

Eli asiasta jotain tietävät, heittäkää kommenttia!

Mä oon kans miettiny, josko alkaisin tekemään tota 5x5 ohjelmaa. Itse ajattelin tehdä penkin ja prässin tolla systeemilla, maastavetoa kun en harrasta (vielä).

Minkäslaista kiertoo ootte ajatellu?
Reenatteko 2 kertaa viikkoon lihasryhmän, niinku siinä yhessä ohjelmassa oli mikä täällä pyöri... Vai mitenkäs?

:|

En oo vielä siis alottanu, mutta n. 5 päivän välein aion tehdä noi isot liikkeet. Sit joka toinen kerta muutama apuliike. Tai jotain sinnepäin. Toi 5x5 ei ainakaan aluks näytä kauheen rankalta..

Originally posted by wbb
Toi 5x5 ei ainakaan aluks näytä kauheen rankalta..

Kokeilepa syväkyykyssä tai maastavedossa haastavilla painoilla ja sano sen jälkeen oliko kova vai ei. ;)

Ite teen pääliikkeen maksimi ykköseen ja sen jälkeen joku raskas "pääapuliike", jonka teen 5*5. Muut apuliikkeet sitten vaihteleekin esim. 3-5*15, 3*15-8, 3*10-12 jne..

Back
Ylös Bottom