500€:lla kannettava?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jto
  • Aloitettu Aloitettu
Se on kyllä hyvä vaihtoehto jos ei vierasta Chrome OS:ää.
Officet hoitaa Google Docs/Sheets/Slides, muutenkin hyvä ja tulee käytettyä usein ihan Windows koneella.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos käyttötarkoitus on tekstinkäsittely ja internetin selaaminen + satunnaiset leffat, niin tolla 500 eurolla saa siihen ihan passelin vehkeen. En henkilökohtaisesti lähtisi ostamaan käytettyä konetta 500 eurolla, jos en tunne koneen myyjää tai tiedä miten konetta on käytetty aikaisemmin. Olen nähnyt vähän kaikenlaisia säätäjiä, jotka kohtelevat konettaan niin, että kone menee vaihtoon vähän turhankin tiuhaan. Sitten jälkeenpäin kirotaan koneen valmistajan p*skaa laatua :)

Mä odottelisin jotain hyviä tarjouksia ja iskisin sitten kiinni, kun sopiva kone tulee vastaan. Peruskäytössä noi muovisemmatkin vehkeet on ihan riittäviä, jos nyt vähän katselee miten sitä konettaan käyttää. Kuten muut ovat jo sanoneetkin, niin kompromisseja on tehtävä, jos käytössä on 500e. Kaikkea ei voi saada, joten pitää itse päättää mikä on tärkeää ja mitä arvostaa. Minä miettisin riittävän tehon ohella myös akkukestoa, joten katsoisin, että läppärissä olisi hyvä akku ja integroitu näyttis.

Ittellä on just samsungin 13" chromebook ja tällä tulee toimeen vallan mainiosti. Ainut huono puoli on ehkä tallennustilan vähyys, mutta sitäkin saa lisää Driveen ja muistikortilla/ulkosella kovolla. Perus nettiselailuun, videon kattomiseen ja teksinkäsittelyyn vallan mainio peli. Akkukin kestää hyvin

Eikös tuossa avausviestissä mainittu että tyyliin nettisurffailuun ja sähköpostiin? Näihin ei sitten perus markettikone riitä? Ei varmasti riitä ei, ollaanhan me Pakkotoisto.com foorumilla.

No kiitos ja anteeksi. Mulla ollut aina perus markettiläppäri ja pyrin ostamaan sen minkä tarjouksesta saa edukkaasti ja mielellään 2 tai jopa 3 vuoden takuu. Paskaa nää on kaikki ja muutaman vuoden jälkeen käy verkonpainoksi.

Mutta jos se käyttö oikeasti on perus surffailua, tubevideoita ja sähköpostia niin ei siihen mitään mäkbookkeja tai yritysläppäreitä tartte.

Jos kiinnostaa tuo mun 17" macbook pro niin laita viestiä, on nyt myynnissä nippanappa 5 huntin maagiseen rajaan.

Jos käytetty käy, niin tämä pulju saanut hyvää palautetta;

http://murobbs.muropaketti.com/thre...-kaupan-vectorama-tarjouksia-4-6-7-6.1126575/

Mulla ollut tuolla myynnissä oleva HP ProBook 6560b nyt tasan 3 vuotta työkoneena. Hyvin on pelannut, vaikka kone arkisin päällä 24/7 (tai lepotilassa yöt). Officee, suunnitteluohjelmia kuten cadia yms tulee pyöritettyä. Tuolla myynnissä olevassa mallissa on vielä SSD kovo ja 8gb muistia, mulla on perus 1gb kovo ja 4gb muistia, olen pärjännyt vaikka muistia voisi kyllä lisätä. Ei kuulosta hassummalta idealta 370€ hintaan, varmasti hinta/laatusuhde kunnossa.

Itse tilasin yo. paikasta just Lenovo X230 (i5-3320M, 8gb ram, 256gb ssd, 12,5" Mil-kestospeksit täyttävä rakenne, magnesiumrunko terässaranoilla, liitäntöjä pirusti, paino 1,34kg, 1 vuoden on-site takuu Lenovolta vielä jäljellä, W7Pro downgrade eli W8.1Pro biosissa, telakka dvd-rw:llä, 2 laturia jne...). 590€ sis. postit.

Siihen tilasin Data-systemssistä orggis 9-kennoisen akun, jolla pitäs vakio 6-kennosen (9,9 h uutena) sijasta mennä 14,8 h. 94€ sis. postit.

Halpaa, samaan kestävyyteen, akkukestoon ja kannettavuuteen ois saanu uuteen koneeseen laittaa aika paljo enempi. Macbookit 256gb ssd:lläkin aika tyyriitä, eikä kestä hirveesti tiputtelua. Tuohon vaan vielä Linux Mint W7Proon rinnalle niin avot.

En tiedä sitten paljonko pitää maksaa, että saa laatua ja toimivuutta useammaksi vuodeksi. Itse ostin tuossa 3 vuotta sitten läppärin 700 eurolla, ja on ollut ihan kelpo peli omaan käyttöön. Kovalevyn jouduin vaihdattaan tuossa äsköttäin, kun kone meni täysin jumiin ja se ei ollut ihan mikään halpa juttu sen uusiminen. Siinä voi itse kukin miettiä oliko se järkevää, mutta eiköhän tällä nytten se pari vuotta taas mennä.

Ajatellut tuossa kans ostavani uuden koneen lähitulevaisuudessa ja jättää tän porukoitten käyttöön. Oon tossa miettinyt, että kannattaako näistä läppäreistä maksaa mitään hirveitä, kun tuntuu että näihin on asennettu tietyt tunti/käyttömäärät, millon joku kallis osa poksahtaa. Täytynee siis seurat tosiaan noita tarjouksia, jos sattus joku kohtuu kelpopeli osumaan kohdalle. Toisaalta itsellä ei ole noista kalliimmista appleista sun muista isommin kokemusta, mutta tuskin ne vuosimäärällisesti kauheesti sen pidempään kestää kun halvemmat.

No kovalevy on aika halpa, ja kuka vaan kyllä vaihtaa sen ohjeilla. :) Poikkeuksena varmaan unibody koneet, sitten voi kai vaatia että liike vaihtaa ellei halua tehdä enemmän töitä? Peruskoneissa tuntuu aina olevan luukku mistä voi suoraan vaihtaa kovalevyn.
Kyllä peruskäytössä (netissä järki päässä) 700e menee hienosti kolme vuotta ja ylikin. Vähän katselee ja kyselee niiltä ketkä tietää noista, plus alennuksissa voi olla löytöjä.

Ite suosittelen katselemaan gigantin outletista, sinne aina välillä ilmestyy helmiä. Myös ulkomailta kannattaa tilata... Ite en läppäriä ostaisi ellei ole erillistä näyttistä. Tai no applen voisin ehkä. En kyllä tee läppärillä yhtään mitään on peeceehomo.

Siinä aika bueno vehje. Tarjous 549€.

Asus F555LA-DM676H 15.6" i5-5200U/8GB/1TB/HD5500/W8.1
http://cdon.fi/kodin_elektroniikka/...h-15-6-i5-5200u-8gb-1tb-hd5500-w8-1-p30781414
  • 15.6"
  • Intelin uusinta sukupolvea prosessori, dual-core
  • HD5500 integroitu GPU
  • 8GB keskusmuistia
  • Full HD eli 1920x1080p matta näyttö
Varsin passeli kone perus office- ja nettikäyttöön. Eikä ole erityisen ruma.
Ei ole SSD:tä, mutta ei ihme tuossa hintaluokassa kun kattoo muita speksejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom