50 metrin juoksu

Minkälaisia tuloksia teillä on tässä? ja miten tätä voisi parantaa. Itsellä on mennyt näin seiska luokan alussa juoksin 13 sekunnissa, olin juuri aloittanut punttaamisen, seiska luokan keväällä 12,5 sekuntia. ja Kasiluokan syksyllä 11 sekunnissa. Nyt olis tavotteena keskiviikkona juosta 10 sekuntiin. tai jopa alle. Kannattaisiko maanantaina ja tiistaina pitää jonkinlaista pientä harjoitusta salila esim box kyykkyjä jne. Tiistaina voisi tietenkin levätä ja maanantaina tehdä vielä kovat jalkatreeniit

Tähän Threadiin siis neuvot ja jutut 50 metrin testisät.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis 50m, itellä menny 6,9 parhaiten, pitäs parantaa. Kaveri samasta liikkaryhmästä veti 6,3.

Minkälaisia tuloksia teillä on tässä? ja miten tätä voisi parantaa. Itsellä on mennyt näin seiska luokan alussa juoksin 13 sekunnissa, olin juuri aloittanut punttaamisen, seiska luokan keväällä 12,5 sekuntia. ja Kasiluokan syksyllä 11 sekunnissa. Nyt olis tavotteena keskiviikkona juosta 10 sekuntiin. tai jopa alle. Kannattaisiko maanantaina ja tiistaina pitää jonkinlaista pientä harjoitusta salila esim box kyykkyjä jne. Tiistaina voisi tietenkin levätä ja maanantaina tehdä vielä kovat jalkatreeniit

Tähän Threadiin siis neuvot ja jutut 50 metrin testisät.

Ite juoksin kasiluokalla 100m muistaakseni 12,9s (hyvin kiihtyen, loppua kohti hidastuen :E) enkä oo sen jälkee koittanu mitää matkaa, mut tota 50m täytyy testata :D

Eilen treeneissä juoksin käsiajalla 5,8. Tosin otin itse ajan, joten en ole tarkkuudesta aivan varma (yleensä valmentaja ottaa ajan).

Jarska vois tulla tänne ilmottelemaan mitä on mennyt. Alle 5,5 varmaan.

Tietysti käsiaika on aina käsiaika...

50m taitaa olla 8,3-8,6s.Itsekkin kaipaisin neuvoja tuon parantamiseen.Vauhditonta 5-loikkaa menee 10:nisen metriä ja vauhditonta pituutta 230cm.Kummiskin itse harrastan laijia jossa nopeus on valttia(voima ja taito myös)jotenka tota aikaa olis kiva parantaa about 1s.

Jarska vois tulla tänne ilmottelemaan mitä on mennyt. Alle 5,5 varmaan.

Tietysti käsiaika on aina käsiaika...

50m on kyllä liian lyhyt juostavaksi käsiajalla. Alle 5.5 menee, mutta ei sillä merkitystä.

Ottopotto sanoi:
seiska luokan alussa juoksin 13 sekunnissa

Mitenkäs 50 m on mahdollista juosta noin hitaasti? Toihan tarkoittaa sadalla metrillä noin 30 s aikaa. Meillä oli yläasteella yksi kaiffari, joka "juoksi" tuota vauhtia, mutta se veti samalla vyölaukusta karkkia... Juokseeko muutkin tuommoista vauhtia, vai nopeammin?

Mitenkäs 50 m on mahdollista juosta noin hitaasti? Toihan tarkoittaa sadalla metrillä noin 30 s aikaa. Meillä oli yläasteella yksi kaiffari, joka "juoksi" tuota vauhtia, mutta se veti samalla vyölaukusta karkkia... Juokseeko muutkin tuommoista vauhtia, vai nopeammin?

Sori :D oon sekoillu kyllä nyt... Siis juoksin seiskaluokan syksyllä sen 13 ja keväällä 11 sek ja Kasiluokan syksyllä 10, ja tänään oli Niin sain 8,3 sekuuntin 50 metrisen. Puntti kannattaa.

Syksyllä meni 7,0. Viikko sitten meni 6,7 :D(onnistuin jotenkin nytkäyttää nilkkanikin tossa) Liikkaopettaja sano että jos ei ois ollu niin paskanen lähtö niin olis lähteny 0.2 pois. Ja tota en tosiaan treenaa - kaks kertaa vuodessa koulun liikkatesteistä.

Sori :D oon sekoillu kyllä nyt... Siis juoksin seiskaluokan syksyllä sen 13 ja keväällä 11 sek ja Kasiluokan syksyllä 10, ja tänään oli Niin sain 8,3 sekuuntin 50 metrisen. Puntti kannattaa.

Et kai ole mitään sekoillut. Hienosti olet parantanut juoksutulosta. :thumbs:

Pienimuotonen bumppi kun viimenen viesti 2011 helmikuus :D Mut joo tuli tos perjantain juostua aikaan 6,55. Ikää siis 15v :) Haaveena viime kesästä ollut pikajuoksu harrastuksena, mut nyt vasta rupee aukenee ku isompaa paikkakuntaan muuttamassa.
P.S. Eka viesti, vaik pitempää lukenu jo tätä forumii (y)

Moro!

Tuli kuntotesteissä juostua 60m aikaan 8,5s, joka on melko normaali tulos, mutta urheilijalle heikko. Vauhditon pituus oli 2,3m, joka sekin melko heikko. Ja eikös näillä kahdella lajilla ole aika isokin yhteys toisiinsa? En siis mikään lahjakas ole näihin hommiin, mutta nyt himmottais parantaa tuloksia. Tavoitteeksi asetin 60m alle 8s ja pituus 2,5m. Seuraavat testit ois elokuussa, en osaa yhtään sanoa pystynkö siihen mennessä saavuttamaan tavoitteita, mutta yritetään. Laji mitä pelaan on salibandy. Ikää on 17. Peruspunttia tullu tehtyä tää vuos.

Kysyisin siis apua millasella harjoittelulla tuloksia sais parannettua? Kiinnostais ainakin, miten kuntosalilla saa tuloksia ylös. Olen kuullut, että kyykkysarjoista+hypyistä olis apua, mutta jos jollain olisi antaa ihan kunnon ohjelmaa, niin olisin kiitollinen.

Lajissahan on kyse rähjätävästä liikeestä. En tiedä tästä senkun että jalkojen rähjätävää nopeutta voi treenata hyppimällä (tasajalkaa) mahd korkeiden esteiden päälle, tai miksei ylikin?

Kreatiinia kannattaa hankkia kans kroppaan:
Lihaksistossa kreatiini muuttuu kreatiinifosfaatiksi, joka on nopeasti käytettävissä oleva energianlähde intensiivisen treenin yhteydessä. Tutkimukset osoittavat, että kreatiinilisä nostaa suorituskykyä räjähtävissä, lyhytkestoissa suorituksissa - esimerkiksi kasvaneen maksimivoiman ja sarjapituuksien muodossa.
lähde: Osta Kreatiini osoitteessa Fitnesstukku.fi

Ja eikös näillä kahdella lajilla ole aika isokin yhteys toisiinsa?
No sen verran että molemmissa tarvitaan voimaa alakropasta.
Salilta perusvoimaa kyykyllä ja maastavedolla, molempiin riittänee joku 10kg korotus sarjapainoihin ja sen lisäksi harjoittelet noita itse suorituksia, niin pääset mainittuihin tavoitteisiin. Juoksu- ja hyppytekniikat kantsii hioa edes joksenkin tehokkaiksi niin tulee helppoa tulosparannusta jo pelkästään sillä, ellei ne ole valmiiksi hyvällä tasolla. Kunnon ohjelman räätälöiminen on ihan liian työlästä, mutta eipä toi mitään kummoista kikkailua vaadi. Keskityt vaan hankkimaan jalkoihin progressiivisesti lisää potkua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom