4g liittymät - kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oranki
  • Aloitettu Aloitettu

Oranki

The Pink Chocobo
Eli minkälaisia kokemuksia teillä on 4g laajakaistaliittymistä? Itse vaihdoin tässä kolmisen viikkoa sitten 25 megaiseen 4G:en, kun oli vähän halvempi ja olevinaan nopeampi kuin tuo aiempi 20 megan adsl. Ekan viikon oli ihan ok, ei mitään huomattavaa eroa vanhaan. Nyt on alkaa kuitenkin menemään hermot, kun alkoi jatkuva netin pätkiminen. Tukialueen pitäisi olla hyvä mun osoitteessa, mutta mistään kohdasta asuntoa ei annan enempää kuin yhden signaalipalkin. Operaattori on Telekarelia eli Soneran verkko. Ensi yönä ilmeisesti tulossa jotain tukiasemien päivityksiä, jotka "pitäisi parantaa viansietoa ja perusnopeutta". Jos ei korjaannu niin tää lähtee kyllä vittuun ja vanha kunnon adsl tilalle.

Onko muilla samanlaisia ongelmia vai toimiiko hyvin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla oli tabletissa hetken Saunalahden 4g. Se ei toiminu varmaan minuuttiakaan kunnolla ja teknisessä tuessa viimein myönnettin ettei 4g:tä pysty monikaan laite hyödyntämään. Palautettiin sitten vanha 3g liittymä käyttöön ja hyvin skulaa.
Sonera on niitä lisälinkkejä sentanut jo varmaan 15 vuotta ja ihan just kohta ne kaikki on luvattu rakentaa. Pirkkalaan luvattiin muutaman kuukauden kuluessa uusi linkki, kun siellä oli isoja katvealueita. Rakentaminenkin oli kuulemma jo aloitettu. Nyt 6vuotta myöhemmin siellä ei edelleenkään ole sitä mastoa :D

Eli minkälaisia kokemuksia teillä on 4g laajakaistaliittymistä? Itse vaihdoin tässä kolmisen viikkoa sitten 25 megaiseen 4G:en, kun oli vähän halvempi ja olevinaan nopeampi kuin tuo aiempi 20 megan adsl. Ekan viikon oli ihan ok, ei mitään huomattavaa eroa vanhaan. Nyt on alkaa kuitenkin menemään hermot, kun alkoi jatkuva netin pätkiminen. Tukialueen pitäisi olla hyvä mun osoitteessa, mutta mistään kohdasta asuntoa ei annan enempää kuin yhden signaalipalkin. Operaattori on Telekarelia eli Soneran verkko. Ensi yönä ilmeisesti tulossa jotain tukiasemien päivityksiä, jotka "pitäisi parantaa viansietoa ja perusnopeutta". Jos ei korjaannu niin tää lähtee kyllä vittuun ja vanha kunnon adsl tilalle.

Saatko pakotettua 4g yhteyteen? Huawein reitittimessä on ainakin ruksitäppi, tuo turha 3g/4g -hyppely kuulemma ottaa aikaa.

Eipä mullakaan okle kuin 1 palkki ja ihan ok pelittää saunalahti, välillä on jumissa pari sekkaa mutta se on harvinaista.

Saatko pakotettua 4g yhteyteen? Huawein reitittimessä on ainakin ruksitäppi, tuo turha 3g/4g -hyppely kuulemma ottaa aikaa.

Eipä mullakaan okle kuin 1 palkki ja ihan ok pelittää saunalahti, välillä on jumissa pari sekkaa mutta se on harvinaista.

Missähän moinen täppi mahtaa olla? Kyseessä Huawein BM626e reititin.

Sinulle on myyty 3G:tä 4G:nä? Ei kai noin hidasta ole olemassa. 4G on oikeasti LTE tai LTE- A tekniikkaa käyttävä liittymä. Myyjille on vaan vakiintunut tapa myydä noita DC (2x3G) liittymiä 4G:n nimellä. Itse ne eivät edes aina tiedä mitä myyvät.

Minulla DNA:n LTE liittymä lumiassa. 70/20 4G verkossa aina. Ja hyvin toimii myös Espoossa, jossa on vaan 3g asemia.

Varmaan ihan sopiva ketju tälle uutiselle, Sonera poistanut datakatot ainakin osasta liittymistä.
On melkoisen odottamaton käänne jos katsotaan trendiä maailmalla yleisesti, ja jopa Suomessa aiemmin Sonera kohdalla.

Sonera antoi piirun verran periksi Elisalle - Uutiset - Markkinointi&Mainonta

Tänään keskiviikkona 6. toukokuuta julkaistuissa uusissa tarjouksissa Soneran Yhdessä- tai uuden Sopiva-liittymän asiakas saa lisäetuna liikkuvan netin todella edullisesti: hinta 12,90 e/kk, rajaton tiedonsiirto ja nopeus parhaimmillaan 4g-verkossa jopa 150 megabittiä sekunnissa. Tai hinta 6,90 e/kk ja tiedonsiirto rajattu 5 gigatavuun kuukaudessa, mutta nopeus sama 150 megabittiä.

Uutta tässä on se, että Sonera tarjoaa taas rajatonta netin käyttöä eikä tarjouksella ole asetettu edes määräaikaa.

hienoa, tosin nyt ei ole enää ollut ongelmia, mutta olin pitkään ihan kännykkänetin varassa kotona ja olisko ollut 4s minkä ostin ja siinä rajaton datakatto **.

** oli giga vai oliko kolme. Kesti aikalailla alta viikon tuo ja marssin sonerakauppaan kysymään, että mimmonen perkeleen rajaton datakatto tämä on. Sillon ei muistaaksi Soneralla ollut edes tarjota aidosti rajatonta liittymää.

Juu, joku muutaman gigan rajoitus on aivan olematon. Sehän vaatii melkosen lyhyen aikaa jo pelkkää premium quality Spotify striimiä, puhumattakaan Tidal HiFi subin 1411 kbps laadusta. :D
Kylkeen YouTube videot niin se on siinä aivan hetkessä.

Onko järkevää vaihtaa kiinteä laajakaista 4G:hen. Meinaan omaan asuntoon saa max 24mb laajakaistan ja tässä oon suunnitellut, että vaihtaisin tuohon 4G:hen. Netin käyttö lähinnä nettipelaamista ja normaalia selailua. Onko tuo 4G käytännössä kuinka vakaa vai syntyykö lagia ja vaikuttaako siihen kellonaika, sää, planeettojen asento jne?

Onko järkevää vaihtaa kiinteä laajakaista 4G:hen. Meinaan omaan asuntoon saa max 24mb laajakaistan ja tässä oon suunnitellut, että vaihtaisin tuohon 4G:hen. Netin käyttö lähinnä nettipelaamista ja normaalia selailua. Onko tuo 4G käytännössä kuinka vakaa vai syntyykö lagia ja vaikuttaako siihen kellonaika, sää, planeettojen asento jne?
Vaikuttaa.

4G:stä saa tosin varmaan joka operaattorilta 2vko testijakson, eli siitä vain kokeilemaan.
Noita saa myös ihan kunnon reitittimellä, USB mokkulat on ihan turhaa skeidaa tosikäyttöön.
DNA:lla on ainakin tommonen reititin+4G kokeilu.
Jos homma pätkii (etenkin nettipeleissä), niin viet 2vko sisään back ja sanot ettei vastaa odotuksia.

4G:n kohdalla ehdottomasti kokeilisin ensin.

Ekana kannattaa tarkistaa miten hyvin oma osoite osuu 4G:n kattamalle alueelle ja vasta sen jälkeen miettiä liittymän vaihtamista. Ei ollut ainakaan omalla kohdalla huono rasti siirtyä Saunalahden 4G:hen.

Itellä oli ennen huoleton 3G hintaan 16.90e ja oli just täydellinen liittymä. Valitettavasti sopimus oli vain 2v ja meni loppumaan tuossa reilu kuukausi sitten. 3G liittymiä ei kuitenkaan saanut enää tuohon hintaan rajoittamattomana, joten piti siirtyä vastaavaan mutta 4G. Sen jälkeen alkoi juuri tuo netin pätkiminen. En tajunnut kiinnittää siihen sen enempää huomiota vaan ajattelin että kai se on sitten normaalia, koska toisinaan 3G liittymälläkin oli kausia kun pätki hieman. Mutta ilmeisesti ihan yleistä vikaa.

Itse kun aikoinaan ostin HTC Desire Saunlahdelta niin tuli liittymä mukana missä rajaton 3G + 3000min 4,90€/kk. :D
Jatkui aina tähän vuoteen asti kunnes tuli firman kautta liittymä.
"Muutaman" kerran soittivat vuosien mittaa Saunalahdelta että haluaisitko vaihtaa liittymää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom