morjesta. minulla oisi tavoite kesäksi saada 12minuutin juoksusta 3100m. Olen nyt n.2600-2800 kunnossa. minkälaista juoksureeni ohjelmaa suosittelisitte minulle?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikka 6 kertaa viikossa + 1 lepopäivä. Käyt ulkona juoksemassa 40-60 minuuttia, koko ajan hölkkävauhtia ilman että pysähdyt yhtään. Huolehdi myös riittävän hyvästä unensaannista! Jos sulla on jotain muita harrastuksia, niin sitten kannattaa käydä silloisina päivinä lenkillä kun sulla ei ole muita treenejä.
No onhan tuokin tietysti totta. Monesti vaan saattaa joillakin mennä hieman liiallisuuksiin noi maksimikestävyys treenit, mutta onhan sitä hyvä välillä äärirajoilla harjoitella jotta tietää omat rajansa jolloin mahdollisesti välttyy juoksemasta itseään liian aikaisin hapoille. Omasta mielestäni veri punnitaan jo siinä että on valmis tekemään välillä jopa puuduttavia lenkkejä ja jaksaa toteuttaa suunnitellun ohjelman kunnialla loppuun.
Itse treenasin aika helposti 3000 m kuntoon juoksumatolla. Tunturin matolla pystyy juoksemaan cooperin testin. Kokeilemalla testin avulla on helppo määrittää tarvittava nopeus. Itse tein aluksi viiden minuuutin vetoja tarvittavalla nopeudella matolla (muistaakseni 15 km/h). Pidensin vetoaikaa joka lopulta oli sitten se 12 min. Treenasin juoksua kolme kertaa vkossa puntin ohella. Itse sain ainakin helposti tuloksen 2700 -> 3000m.