3 viikon pakkotauko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hauis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sellasta kyselis ku mulla tossa viikonloppuna murtui nimetön ja sain kipsin tosta kämmenestä vähän yli ranteen. Niin haluisin tietää että kuinka paljon tossa 3 viikossa lähtee tota lihasta/voimaa pois? elikkä oon treenannu melkeen vuoden verran 3kertaa viikossa rankasti.

Lihasta lähtee 3.5kg ja sarjapainot tippuu n. 12kg.

edit.
Tää onkin experttipuolella, joten vastataan nyt jotain fiksuakin. :D Eli aivan mahdotontahan tollaista on sanoa, mutta tuskinpa kolmessa viikossa nyt suurta lihaskatoa ehtii tulla. Tauon jälkeen voi ekoissa treeneissä sarjat vähän painaa, mutta äkkiä ne samalle tasolle taas palaa.

ite oon tollasten taukojen jälkeen ihan suosiolla alottanu pienemmillä sarjapainoilla ja joka kerta sitten nostanu painoa niin että 2-3 vkon päästä on taas takaisin normipainoissa. hyvin on toiminu

edit: todennäköisesti ei lihasta/voimaa tuossa 3 vkossa katoa ollenkaan

Ensimmäisen viikon jälkeen alkaa lihaskatoa jo tulla, usko pois. Ja eikö ne 6 viikkoa anna sen luutua, vain 3 vko??? Ei ole vielä luutunut hyvin 3 vkon jälkeen, ole varovainen!!!

Ensimmäisen viikon jälkeen alkaa lihaskatoa jo tulla, usko pois. Ja eikö ne 6 viikkoa anna sen luutua, vain 3 vko??? Ei ole vielä luutunut hyvin 3 vkon jälkeen, ole varovainen!!!
3 vko on aivan riittävä, jotta saa kipsin pois. Sen jälkeen kuluu vielä toiset 3 viikkoa että handu on edes siedettävässä kunossa. Nyrkkeilysäkkiä en vähään aikaan löisi, tai ainakin tähtäisin osuman kakkos-kolmos rystysille..;) Muutoin kivun mukaan. Tennispallon puristelulla pääsee hyvin alkuun, heti kun saa kipsin pois.

Kyllähän siitä käsi vähän surkastuu, mutta nopeesti se palaa. Kuten jo sanottiinkin. Vertailuna voisin sanoa, kun itsellä oli oikea jalka kokonaan kipsattu 7 viikkoa, oli lihaskato jo jotain aivan kaameeta. Puolen vuoden päästä tosta saman jalan polvi operoitiin, joka viivästytti vielä kunnon treeneihin palaamista. Nyt 1,5 vuotta kipsauksen jälkeen alkaa jalat jo olla samankokoiset.

Kiitos kaikille! Niin sitten kun saan ton kipsin pois, niin kannattaako mun lähteä heti salille rehkimään? Vai esim viikon verran vaikka puristella sitä tennis palloa tai muuta vastaavaa.

Kiitos kaikille! Niin sitten kun saan ton kipsin pois, niin kannattaako mun lähteä heti salille rehkimään? Vai esim viikon verran vaikka puristella sitä tennis palloa tai muuta vastaavaa.

No kannattaa iha sen verran tehdä ku tuntuu hyvältä...

En usko että se on iha kolmessa viikossa luutunut normaaliks, tottakai voit jotain tehä mutta itte olisin aika varovainen ja antaisin sormen luutua ja parantua normaaliks...

Sanotaan nyt näin että kipua ei saa tuntua xD

Ei ne voimat muutamassa viikossa hirveästi kaikkoa. Varsinkin kun on lyhyt kipsi ja kättä pystyy muuten liikuttamaan.

Minulta operoitiin oikea ranne tammi-helmikuun vaihteessa ja käsi oli kipsissä yhteensä 6 viikkoa. 4 ensimmäistä viikkoa oli kulmakipsi kainaloon asti ja viimeiset kaksi viikkoa kipsi kyynerpäähän asti. Käsi surkastui ensimmäisen kahden viikon aikana olemattomiin, mutta alkoi palautumaan kun kipsi lyheni ja kättä pääsi vähän liikuttamaan.

3 päivää siitä kun sain kipsin pois kävin ensimmäistä kertaa salilla. Testasin varovasti miten käsi kestää roikkumista leuanvetotelineessä, jossa ote on sellainen että rannetta ei tarvitse kääntää. Hyvinhän se kesti, joten vedin yhden leuan. Meni niin kevyesti, että vedin samantien 16 leukaa. Ei siinä muuten mitään, mutta kun minulla ei mennyt niin monta leukaa ennen leikkaustakaan. :hyper: Ilmeisesti kroppa oli hyvin palautunut levossa. Työntöliikkeet ei tosin kulkenu pitkään aikaan. Nyt vasta kärsii vähän rystysillä punnerrella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja eikö ne 6 viikkoa anna sen luutua, vain 3 vko??? Ei ole vielä luutunut hyvin 3 vkon jälkeen, ole varovainen!!!

Ei kaikki sormimurtumat tarvi edes sekunttia kipsiä. Kolmessa viikossa keskimäärin sormimurtuma jumittaa sen verran, että ei sitä ilman lievää väkivaltaa saa poikkastua uudelleen.

Yleensä ottavat kontrolliröntgenin n. 6 vko kohdalla ja varmistavat luutumisen ja sitten saa lupia eteenpäin, ainakin jos viimeisen päälle asia hoidetaan. Hyvä konsti kokeilla, että onko luutuminen tapahtunut, on koputella sitä luuta ja jos tuntuu aralta vielä niin ei ole luutunut vielä kunnolla, mutta ei kannata täysin luottaa siihenkään, malttia nyt se 6 vko vähintään!!! 3 vko jälkeen nuo puristelut just voisit aloittaa, se nopeuttaa luutumista, mutta ei mitään suurempia voimia vielä käyttöön. Keskity vaikka muuhun kroppaan treeneissä.

Nyt sain sitten lääkäriltä varmistuksen tosta kipsistä. Eli se otetaan pois 2vk päästä ja pois oton jälkeen vielä taukoa 2vk. Eli taukoa tulee yhteensä 5vk. Paljon veikkaatte että lihasta/voimaa lähtee ton mittasella tauolla ja miten kauan menee saada ne sitten takaisin?

Miksi sä nyt ylipäätään edes stressaat tuosta? Selvää on, etä voimatasot tippuu ja lihaspaineet katoaa (siksi näyttää kuin lihakset katoaisi silmissä), mutta ei tuollainen 5 vk tee mitään isompaa vahinkoa.

Mulla oli noin 5-6 viikon tauko viime vuoden lopulla enkä tehnyt tuolloin mitään treeniä. Voimatasot tippui rankasti ja liikeradat oli ihan hakusessa. Lihasmassasta en osaa sanoa mitään. Tuon jälkeen vedin noin kuukauden verran sisäänajotreeniä ja 8 viikon peruskauden, jonka jälkeen tein onnistuneesti uudet ennätykset maastavedossa ja penkissä. Eli kuten huomaat, ei tuollainen tauko aiheuta oikeastaan mitään muuta kuin hetkellistä vitutusta silloin kun treenit käynnistyy taas.

Näin siis 36 vuotiaan palautumis/kehittymiskyvyillä. Jos olet nuorempi, niin pakkolevon vaikutus on varmasti vielä pienempi.

Jees kiitos hyvästä vastauksesta :) eiku pani vaan miettimään tollanen tauko ku ei ole ennen tullut moista, kun oon vasta vuoden verran treenannut niin ei ollut kokemusta tämänlaisesta :)

Suositut

Back
Ylös Bottom