Kyllä mä ainakin löysin pellavarouhetta ihan Valtsusta, eikä ollut kova hintakaan. Se ja vehnäleseet on mun hyviä kuitujen lähteitä. Varsinaiseen Atkins-aiheeseen sanoisin vaan, että jotain on taatusti tehnyt väärin, jos kuolee dieettiin. Pitääkö pullon pohjassa tosiaan lukea "avataan toisesta päästä", että osaisi käyttää sitä oikein? Huoh.
Ja makeanhimosta voisin sanoa, että olen aina luullut olevani perusmakeanhimoinen perusnainen, mutta mieheni vetää pari pussia namia, pari suklaapatukkaa ja poppareita vähintään pari kertaa viikossa, kun itse syön pari kertaa kuussa jonkun suklaapatukan. (Ja pakko tunnustaa, että usein just kuukautisia ennen... Ilmeisesti hormonit määrää, enkä minä. ;) ) Olisin tosiaan sitä mieltä, että järkevällä ja monipuolisella ruokavaliolla (riittävillä määrillä) ei kenellekään tule niin kovaa makeanhimoa, että on pakko syödä just namia. Onhan sitä kaikkea hyvää: kuivattuja luumuja, mehuja, light-limuja, rusinoita, hedelmiä, marjoja, maitorahkaa... Jne. Ei se suklaa mikään autuaaksitekevä aine ole.
Ei-PÄ.
T. Vanha namiaddikti.