16-vuotias kuoli Atkinsin dieettiin Yhdysvalloissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jortsu
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by JSmith
Ehkä siksi että ne ovatkin totta, ja maailma on täynnä voimailijoilta joilta munuaiset ovat räjähtäneet proteiinin syönnin mukana, ja maailmassa ei juurikaan ole normaalilla ruokavaliolla eläneitä osteoporootikkoja vaan pelkästään proteiinidieetillä tämän vaivan hankkineita?

Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa... Pidetään me osteoporoosi kaukana proteiinidietillä. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Hulkki
Tällä hetkellä vielä pellavansiemenistä ja vihanneksista, nyt kun tiedän mistä saa Pellavaisen rouhetta (Bodystoresta) siirryn siihen.

Tälläistä pellavarouhetta löytyy ihan joka apoteekista iliman reseptiä. Liinus

Originally posted by SuperStar82
äsken tuli telkusta huomisen (22.8) "ihana aamu" ohjelman mainos, käsittelyssä just nää "hurjat ihmedietit" :D vois vaikka herää ja kattoo jos ne ois kerranki saanu jotai asiaa tonne.... tosin veikkaan et siel on joku kukkahattutäti puhumassa rasvattoman ruokavalion puolesta tai jotai........

Kattoko kukaan? Oliko edes asiallinen?

Pellavarouhe

Ko. tavaraa löytyy kyllä myös useimmista ruokakaupoista. Omani (Pellavaisen) ostin muistaakseni Citymarketista. Ei pitäisi olla vaikeaa löytää.

:offtopic: nyt on pakko pistää, että kun mä apteekissa näin ton linus-purkin, mä oon siitä lähtien luullu, että se on jotain lattianpesuainetta.. on ihan semmosessa purkissa :lol2: mutta eipäs ookaan :offtopic:

Olipa tuossa kolmosella klo 11 Antti Heikkilän haastattelu, jossa hän totesi Suomalaisten "asiantuntijoiden" hiilihydraattikommenteista: "Roskaa", "mutua" ja "eivät lue tutkimuksia":D

Aiheeseen liittyen:"Joidenkin mielestä ketoosi on vaarallista, ainakin niiden mielestä, jotka tietävät kaiken. "
http://koti.mbnet.fi/lowcarb/dieetith.html

Kyllä mä ainakin löysin pellavarouhetta ihan Valtsusta, eikä ollut kova hintakaan. Se ja vehnäleseet on mun hyviä kuitujen lähteitä. Varsinaiseen Atkins-aiheeseen sanoisin vaan, että jotain on taatusti tehnyt väärin, jos kuolee dieettiin. Pitääkö pullon pohjassa tosiaan lukea "avataan toisesta päästä", että osaisi käyttää sitä oikein? Huoh.

Ja makeanhimosta voisin sanoa, että olen aina luullut olevani perusmakeanhimoinen perusnainen, mutta mieheni vetää pari pussia namia, pari suklaapatukkaa ja poppareita vähintään pari kertaa viikossa, kun itse syön pari kertaa kuussa jonkun suklaapatukan. (Ja pakko tunnustaa, että usein just kuukautisia ennen... Ilmeisesti hormonit määrää, enkä minä. ;) ) Olisin tosiaan sitä mieltä, että järkevällä ja monipuolisella ruokavaliolla (riittävillä määrillä) ei kenellekään tule niin kovaa makeanhimoa, että on pakko syödä just namia. Onhan sitä kaikkea hyvää: kuivattuja luumuja, mehuja, light-limuja, rusinoita, hedelmiä, marjoja, maitorahkaa... Jne. Ei se suklaa mikään autuaaksitekevä aine ole.

Ei-PÄ.

T. Vanha namiaddikti.

Originally posted by esni
... Olisin tosiaan sitä mieltä, että järkevällä ja monipuolisella ruokavaliolla (riittävillä määrillä) ei kenellekään tule niin kovaa makeanhimoa, että on pakko syödä just namia. Onhan sitä kaikkea hyvää: kuivattuja luumuja, mehuja, light-limuja, rusinoita, hedelmiä, marjoja, maitorahkaa... Jne. Ei se suklaa mikään autuaaksitekevä aine ole.

Nimenomaan näin! Kumma juttu sinänsä, entisessä elämässäni kun syömiset olivat enempi heikoissa kantimissa (=kasapäin nopeita hiilareita, protskua ja rasvaa aivan liian vähän, ja kaloritkin alakanttiin), niin koko ajan teki mieli "herkutella" ja aina piti etsi jotain "kevyitä" vaihtoehtoja (light-karkkeja, -suklaita - kyllä, niitäkin löytyy! -, -vanukkaita jne), ettei vaan olisi tullut liikaa kaloreita... :rolleyes: Mutta nyt, kun ruokavalio on kunnossa ja energiaa tulee riittävästi, niin eipä tee enää yhtään tee mieli pullaa tai suklaata tms. (on muuten tosi kans, jos joskus jotain namia ostan, niin se on sitten salmiakkia tai hedelmäkarkkeja, suklaa ei tosiaan houkuta yhtään!) :)

Originally posted by esni

Olisin tosiaan sitä mieltä, että järkevällä ja monipuolisella ruokavaliolla (riittävillä määrillä) ei kenellekään tule niin kovaa makeanhimoa, että on pakko syödä just namia. Onhan sitä kaikkea hyvää: kuivattuja luumuja, mehuja, light-limuja, rusinoita, hedelmiä, marjoja, maitorahkaa... Jne. Ei se suklaa mikään autuaaksitekevä aine ole.

Ei-PÄ.

T. Vanha namiaddikti.

Sortsi vaan että olen eri mieltä, mikään ruokavaliomuutos tai dieetti ei ole kadottanut minun makean himoani, kyse on vain milloin taas pääsen syömään. Luumut, mehut, rusinat ovat vain huono korvike, samat kalorit, huonompi maku.

Vaimollani ei taas ole oikein minkäänlaista makeanhimoa, ehkä kourallinen karkkia kerran viikossa, sitten iskee kuullemma öklötys. Meikäläisellä menee hyvin 300g kerralla ja 400-500g ei tuota vaikeuksia, tosin alkaa "sokerihumala" iskeä. Tiedän että ei ole ihanteellista mutta oikeesti, ei tämä bodailu ja terveys intoilu ole sellaista etteikö joku 80-90% sääntö pätisi. Tavallaan säälin ihmisiä jotka vie tämän harrastuksen sille tasolle että pitää elää kurinalaisesti, karusti kuin erakko rahkapurkki kainalossa.. (no,.. huono vertaus :))

Enkä allekirjoita sitäkään mitä täällä olen kuullut että "onpa saamaton ihminen jos ei makean himojaan yms. pysty kontrolloimaan", sillä kontrolloinhan minä ja mitäpä sellainen jolla ei makean himoa ole tietää koko asiasta. Sama kun itse sanosin kaikille nopea aineenvaihduntaisille että mitäs valitatte, kyllä sitä lihasta kertyy ja nopeesti, ootte vaan luusereita kun ette saa aikaiseksi. :D

En tiedä miten ylipainoinen tuo tyttö oli mutta sen kuvan olen saanut ettei mikään kovinkaan kevyt keiju ollut. Eiköhän siitäkin ole jo tutkimuksia kuinka vaarallinen ylipaino on sydämmelle?

Jos mitään tietämättä ja arvailemaan lähtisi niin esim just 16v tytön sydän ei välttämättä ole kehittynyt tarpeeksi pystyäkseen elättämään 100 kilosen sotanorsun.

Originally posted by Fatso
Sortsi vaan että olen eri mieltä, mikään ruokavaliomuutos tai dieetti ei ole kadottanut minun makean himoani, kyse on vain milloin taas pääsen syömään. Luumut, mehut, rusinat ovat vain huono korvike, samat kalorit, huonompi maku.

Vaimollani ei taas ole oikein minkäänlaista makeanhimoa, ehkä kourallinen karkkia kerran viikossa, sitten iskee kuullemma öklötys. Meikäläisellä menee hyvin 300g kerralla ja 400-500g ei tuota vaikeuksia, tosin alkaa "sokerihumala" iskeä. Tiedän että ei ole ihanteellista mutta oikeesti, ei tämä bodailu ja terveys intoilu ole sellaista etteikö joku 80-90% sääntö pätisi. Tavallaan säälin ihmisiä jotka vie tämän harrastuksen sille tasolle että pitää elää kurinalaisesti, karusti kuin erakko rahkapurkki kainalossa.. (no,.. huono vertaus :))

Enkä allekirjoita sitäkään mitä täällä olen kuullut että "onpa saamaton ihminen jos ei makean himojaan yms. pysty kontrolloimaan", sillä kontrolloinhan minä ja mitäpä sellainen jolla ei makean himoa ole tietää koko asiasta. Sama kun itse sanosin kaikille nopea aineenvaihduntaisille että mitäs valitatte, kyllä sitä lihasta kertyy ja nopeesti, ootte vaan luusereita kun ette saa aikaiseksi. :D

Eihän ne kalorit karkeista huonoa ravintoa tee? Jos lasketaan pelkät kalorit, niin sitähän vois vedellä karkkia sun muuta niin kuin tykkää, kunhan vaan jättää joitain muuta pois että kalori määrä pysyy samana.:down:

Ei varmaan kovin moni muukaan koe luopuneensa elämäniloista, kun syö terveellisesti eikä imelää tee mieli? Mulle ainakin maistuu paremmin pitsat ja kebabit kun karkit silloin kun mässäillään. Ruoka on ehkä parasta mitä tähän harrastukseen kuuluu!

Eikä muutenkaan viitsi mussutella sokereita, sillä jos oikein kärjistää, niin ne pienentää lihaksia. Sillä vaikka sokerissa energiaa onkin, laskee verensokeri insuliinipiikin myötä nopeasti ja kataboliamörkö alkaa mussuttamaan.Jos sitten ei huolehdi, että syö hiitaasti imeytyviä ravinteita ennen kuin verensokeri laskee.

Eikö ihmisillä joilla on nopea aineenvaihdunta lihakset voi kehittyä nopeasti?:confused: En toisiaankaan tiedä.

Originally posted by Esni
Olisin tosiaan sitä mieltä, että järkevällä ja monipuolisella ruokavaliolla (riittävillä määrillä) ei kenellekään tule niin kovaa makeanhimoa, että on pakko syödä just namia.

Originally posted by Fatso

- clipclip -

Enkä allekirjoita sitäkään mitä täällä olen kuullut että "onpa saamaton ihminen jos ei makean himojaan yms. pysty kontrolloimaan", sillä kontrolloinhan minä (...)

Mielestäni, Fatso, puhut tässä nyt eri asiasta kuin Esni. Eli tuossa Esnin postissa on kyse nimenomaan siitä, että kun ruokavalio on kunnossa, ei tule sellaista kontrolloimatonta makean/sokerinhimoa, että on on kerta kaikkiaan P-A-K-K-O saada karkkia tms., vaan ne hedelmät, rusinat jne. kelpaavat hyvin korvikkeiksi. Kyllä minäkin tunnustan tykkääväni edelleen karkeista ja välillä jopa syöväni niitä, mutta tavallisella arjen kauppareissulla minulla ei silti ole mitään vaikeuksia jättää karkkipusseja kaupanhyllylle, vaikka tavallaan mieli karkkia tekisikin... äh, olipas sangen sekava selitys :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom