1170 Raw!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja petrooli
  • Aloitettu Aloitettu
Kaverikin väitti kerran nähneensä ku kyseinen heppu oli tehny helpon näköistä sarjaa penkissä 280 kilolla. :eek:
Kaitpa se on uskottava ku hyvä kaveri näin väittää. En ainakaan usko että kyseinen kaveri paskaa puhuu.
Ehkä sun olis syytä punnita sun hyvän kaveris luotettavuus uudemman kerran :lol2:

Mun mielestä kuulopuheilla ja kaverin "väitti kerran nähneensä" -jutuilla ei oo yhtään sen enempää painoarvoo kuin joulupukin videoiduilla nostoilla. Ne voi olla ihan yhtä hyvin totta tai ei, mikäli toi videoki on nyt todettu pakkiksen erehtymättömän raadin mukaan todettu feikiksi :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
niin sehän on ikävää kun ei tarvi uskotella, eikä niitä herneitä tarvi vetää henkeen jos ei kestä huumorilla ottaa niin jättää sitten ottamatta.

En mä ihan oikeesti hiiltynyt ollenkaan, eikä mua haittaa nämä jutut henkilökohtaisesti. Koitan vain ottaa esille sen että ehkä meidän voimailijoiden itsemme kannattaisi kitkeä tällaiset satujutut ja paskapuheet pois keskuudestamme, niin ehkä pikkuhiljaa ne häviäisivät kansankin keskuudesta.

Kyllä minua ainakin vituttaa kun joka toinen ilta ovella ollessani joku asiakas ottaa ensin puheeksi minun tulokseni tai jonkun televisiossa esiintyneen tulokset voimailussa. Ja riippumatta kerronko vai enkö omia tai vaikka televisiossa olleen voimailijan suorituksista, samat tulokset on "varmasti" joku paikallinen tai lähipitäjän takametsäjermu ottanut ja paljon enemmänkin. Yleensä se kaveri ei edes treenaa ja ei ainakaan myrkkyjä käytä. Siihen vielä lisäksi se että "aivan varmasti" on jossain Siperiassa paljon vahvempia ukkoja kuin esim. vahvin mies-kilpailijat ym. usein myös paikalliset maajsusit ovat ottaneet treenaamatta 190 penkistä ja hauista 50 kilon käsipainoilla.

Sitä ajattelee että edes oman porukan miehet eivät osallistuisi moisten älyttömyyksien levittämiseen, ja sitä pettyy kun itsekin paljon nostavat veikot sitten uskovat tai ainakin edesauttavat tällaisia harhakäsityksiä. Eihän se minulta pois ole jos joku haluaa uskoa, mutta meidän lajiemme arvostus ei tule ikinä nousemaan ansaitsemalleen tasolle jos voimailijat itsekin puhuvat tällaista lööperiä kun tässä ketjussa on esiintynyt.

Tervettä järkeä ja lajin arvostusta nostavaa faktapohjaista keskustelua peräänkuulutan. legendat on kivoja, mutta silloin pitäisi olla jotain näyttöä tai edes omaa sanaa siitä millaisia suorituksia on nähnyt ihan itse. Varmaan searchillä löytyy jotain tredejä tyyliin "uskomattomimmat salilegendat" tai "millaista skeidaa joku voimailijosita uskoo" tai muuta. sellaiseen ketjuun nämä jutut sopisivatkin kuin nyrkki päähän.

Mutta jatkakaa, tuon joulupukin jälkeen ehkä tämäkin tredi on ihan sopiva sellaiselle keskustelulle. yhteen voimailijaennakkoluuloon tämä tredi ainakin antaa vahvistusta, siihen mikä liittyy voimailuharrastajien älykkyyteen.
 
Ehkä sun olis syytä punnita sun hyvän kaveris luotettavuus uudemman kerran :lol2:

Mun mielestä kuulopuheilla ja kaverin "väitti kerran nähneensä" -jutuilla ei oo yhtään sen enempää painoarvoo kuin joulupukin videoiduilla nostoilla. Ne voi olla ihan yhtä hyvin totta tai ei, mikäli toi videoki on nyt todettu pakkiksen erehtymättömän raadin mukaan todettu feikiksi :)
voi helvetti. miks vitussa jonkun hyvä kaveri valehtelis tuloksia toisten puolesta. luulotautista sakkia koko saitti täynnä.
yhteen voimailijaennakkoluuloon tämä tredi ainakin antaa vahvistusta, siihen mikä liittyy voimailuharrastajien älykkyyteen.

no tuo nyt ei ole mitään ennakkoluuloa vaan faktaa. yksinkertaisten miesten yksinkertainen laji ;)
 
olem muutaman kerran nähny tän Joensuun treenaavan
aivan hirveitä romujahan se liikuttelee, en tiedä mitkä
ois sitten tulokset oikeissa kisoissa.
voi olla että legenda on jo miestä vahvempi, mutta kyllä kaveri
aika uskomaton tankkeri on.
ja prässiä varten siellä on ainaskin yhet traktorinkärryn renkaat(tai jokku semmoiset)
täytetty betonilla:D
ite ei varmaan sais niitä edes paikoilleen prässiin:)
 
olem muutaman kerran nähny tän Joensuun treenaavan
aivan hirveitä romujahan se liikuttelee, en tiedä mitkä
ois sitten tulokset oikeissa kisoissa.
voi olla että legenda on jo miestä vahvempi, mutta kyllä kaveri
aika uskomaton tankkeri on.
ja prässiä varten siellä on ainaskin yhet traktorinkärryn renkaat(tai jokku semmoiset)
täytetty betonilla:D
ite ei varmaan sais niitä edes paikoilleen prässiin:)

haastattele sitä ja kysy ne sen kautta aikain parhaat tulokset, niin ei tartte spekuloida. ai niin mutta ku sehän kuitenkin valehtelee ne tuoksetkin:david:.


oikeesti kysy siltä jos satut törmäämään herraan. eihän niitä kukaan usko mutta oispahan edes jonkin näköistä tietoa.
Mulle on loppujen lopuks aika sama mikä on totta ja mikä ei :)

no niin on kyllä minullekin :)
 
voi helvetti. miks vitussa jonkun hyvä kaveri valehtelis tuloksia toisten puolesta. luulotautista sakkia koko saitti täynnä.
Enemmänkin yritin tuoda esille sitä, että ensin tyrmätään videolla nähtävät nostot joulupukin feikkishowna ja sitten ollaan hyväksymässä kaverin kertomat tarinat jostain muusta samantason ihmeestä. Ainakin mulle tuli sellainen mielikuva, että KimOla pitää venäläisen nostoja feikkeinä mutta on valmis uskomaan tämän Joensuun mörön nostot näkemättä mitään todisteita?
Mulle on loppujen lopuks aika sama mikä on totta ja mikä ei :)
 
Enemmänkin yritin tuoda esille sitä, että ensin tyrmätään videolla nähtävät nostot joulupukin feikkishowna ja sitten ollaan hyväksymässä kaverin kertomat tarinat jostain muusta samantason ihmeestä. Ainakin mulle tuli sellainen mielikuva, että KimOla pitää venäläisen nostoja feikkeinä mutta on valmis uskomaan tämän Joensuun mörön nostot näkemättä mitään todisteita?
Mulle on loppujen lopuks aika sama mikä on totta ja mikä ei :)

No nuo venäläisen ukon romuthan erityisesti vedossa ja kyykyssä nyt oli semmosia ettei niitä ny mitenkään pysty uskomaan.
En kyllä usko sitäkään että Joensuu ois vedelly maasta +500 kilon romuja enkä läheskään kaikkea legendaa mitä ukosta on kuulunut, mutta tuo penkkitulos on ihan realistinen eikä mikään yli-inhimillinen "400 kilolla vitonen" tms. Vissiin pakko uskoa se 280 kilon penasarja koska komppis näin väittää, enkä saa päähäni yhtään syytä miksi hän valehtelisi.

Eipä se tosiaan oo multa pois vaikka joku ois tehny sinivalaalla penassa helppoja kymppejä tai pannut anoppia puoliveltolla kylmässä saunassa ja saanu ittensä vielä laukeamaan. :D Kuhan nyt pysytään inhimillisissä suorituksissa.
 
olem muutaman kerran nähny tän Joensuun treenaavan
aivan hirveitä romujahan se liikuttelee, en tiedä mitkä
ois sitten tulokset oikeissa kisoissa.
voi olla että legenda on jo miestä vahvempi, mutta kyllä kaveri
aika uskomaton tankkeri on.
ja prässiä varten siellä on ainaskin yhet traktorinkärryn renkaat(tai jokku semmoiset)
täytetty betonilla:D
ite ei varmaan sais niitä edes paikoilleen prässiin:)


no niin asiaan missä se hannu nyt treenailee vois neutriksen kanssa
käydä ukkoa porisuttamassa ??? eli kemiinpäin käymään ,,,:rolleyes:
 
Voihan niissä Joensuun tuloksissa jotain totuuden siementä olla:

700 kg:n kyykky: Tanko telineistä irti ja takaisin.

280 kg:n penasarja: Ison mahan päältä perse puoli metriä ilmassa pompulla.

500 kg: veto: Remmeillä muutaman sentin nostomatka korokkeiden päältä ja loppuasentoon.

Jotain tuollaisia epäilisin, kun ei kerran miestä kisoissa näy. :)
 
niin, kyllähän sitä polven yläpuolelta vetää vaikka mitä. Vielä kun kuokistaa jalkoja ja nostaa melkein suoralla selällä. Tossa puhuttiin kuitenkin mavesta, jota ei kyllä kukaan usko.
 
Eikö kenenkään teidän tuloksia ole joku joskus liiotellut ? Eikö todellakaan ?

Mun väitettiin (joku muu aloitti huhun kun oli mukamas nähnyt) penkkaavan ysillä vihreät leokot eli 120kg kertaa kaksi toistoa. Totuus ei hirveän kaukana ollut, mutta siltikin. Jos tuo juttu jatkuisi 10 vuotta niin nykypäivänä tarina olisi varmaan 140kg kertaa viisi.. Sehän on vain hienoa että juttuja kerrotaan. Totuus ei usein ole niin hiton kaunista :lol2:

Muistan samalta paikkakunnalta lisäksi yhden Markon samalta luokalta jonka tuloksista sanottiin ties mitä, miehen penkkitulokset nousi vuosien kuluessa legendaarisiin mittoihin kun tosiasia oli noin 40 kiloa vähemmän. Erittäin vahva kaveri siltikin, muttei mikään ihmemies sentään.
 
Eli virallisissa kisoissa ei voi käydä, koska se on akoille, mut salikisoihin pitää haastaa muita tekijämiehiä?

Parin tuhannen kilon prässäyksiin kyl suhtaudun "hienoisella" varauksella. Vahvasti kuitenkin porukalla on kokemusta kaverista, joten ei varmasti ole tuulesta temmattuja juttuja. On uskomattoman vahvoja kavereita myös virallisten kisojen ulkopuolella.

Hmmmm.....kun olin intissä 92-93, tästä Joensuusta liikkui huhuja, että olisi ottanut kyykyssä 560 kilolla kutosen...

No, sitten kyseistä Kemin herraa haastateltiin, oisko ollut Kalevassa, ja siinä haastattelussa tulokset olivat vähän maltillisempia, 400 oli kuulemma saanut kyykystä.
Prässiä teki tuolloin tonnilla.
Siinä artikkelissa mainittiin, että hän oli itse väsännyt 95 kilon lättyjä, joita käytti prässissänsä.
Mutta kun tästäkin on niin kauan enkä edes muista varmuudella mistä lehdestä oli kyse, niin huhuiksi menee tämäkin.
 
Niin minäkin muistelen, että siinä haastattelussa olisi ollut kyykky jotain 400kg. Tämän haastattelun jälkeen pari voimailijaa oli käynyt katsomassa tätä Joensuuta. En muista enään tuloksia, enkä lähde summassa niitä heittelemään. Sellaisia ne tulokset olivat, että kyllä ne voi vielä uskoa. Se oli kuitenkin ollut sellainen läpivahva junttura, oli kuulemma tehnyt kovia tuloksia esim. kulmasoudussa.

Eli kuulopuheiden varassa on minunkin tietoni. Minua rupesi sen verran kiinnostamaan, että ajattelin käydä maakunta-arkistosa lukemassa vanhoja Kaleva lehtiä mikrofilmiltä. En vain tiedä milloin kerkeän käydä siellä. En ainakaan tällä viikolla, ehkä ensi viikolla on aikaa.
 
Juu, painomääriin sen enempää kantaa ottamatta (arvailuksi menisi), täytyy mainita että nuita itse tehtyjä painoja hänen vakaiosalilla silloin pyöri. Esim. 90kg "lätkiä" joissa oli kylkeen hitsatut kahvat ja autorenkaita, jotka oli betonia täyteen valettuna. Niiden painoa en muista.

Ja kaikki nämä omatekoiset, sekä salin muutkin kiekot siihen prässin tappeihin lastattiin sekä kelkan päälle vielä lätkiä sekä käsipainoja hieman lisäksi ja sillä lyhkästä sarjaa. Eikä ollut liike pelkkä nylkytystä. Tuohon toiseen ketjuun tästä jo kirjottelinki...

"Prässiä teki tuolloin tonnilla.
Siinä artikkelissa mainittiin, että hän oli itse väsännyt 95 kilon lättyjä, joita käytti prässissänsä.
Mutta kun tästäkin on niin kauan enkä edes muista varmuudella mistä lehdestä oli kyse, niin huhuiksi menee tämäkin."

Kyykkyä en hänen nähnyt tekevän, mutta penkkiä jokusen kerran. Eikä ollut pienet hilut siinäkään kyseessä...

Meinasin olla kommentoimatta nuihin, mutta kun sen verta tuntuu uteliaisuutta herättävän, niin sanotaan nyt jotain muutakin kuin mutuilua. Itse siis olen vierestä nuita suorituksia kymmenisen vuotta sitten seuraillut.
 
Dikul on epäilemättä todella vahva, mutta suurin osa ennätyksistä sirkustemppuja tai muuten vaan lavastettuja. Et joudu montaa minuuttia googlessa viettämään tämän todetaksesi.
 
Ois ihan mielenkiintoista tietää miten kovia tuloksia on oikeasti tehnyt. Vaikka nuo ennätykset on höpöjuttuja niin ilmeisesti aika vahva ukko ollut. Mites tuo ylläoleva 2*200 kg kyykky. Jos on oikeat painot niin tuohan on järkyttävän vahva 75-vuotiaaksi. Kyykkytekniikka on about täydellisen kohdallaan.
 
Back
Ylös Bottom