Pertti 123 sanoi:
Olis tärkeää tietää, että meinaatko kisata nyt kesällä, koska silloinhan treenataan vain niitä silmällä pitäen (ainakin jonkin aikaa).
Loistavaa, ainakin intoa treeniin tästä tulee kun tulee ohjeita ja ajatuksia.
Mutta itse tavoitteisiin. Kesäksi ei ole tiedossa kisoja, haluan saada kesästä sen irti mitä voin, eli tavoitteen voi asettaa syys-lokakuulle, milloin on viimeiset ulkokelit tehdä "the aika".
Pertti 123 sanoi:
Eli hyvä kun olet juossut 150m vetoja. Kuinka kovaa olet juossut ja millä palautuksilla. Oletko kehittänyt vedoilla anairobista kestävyyttä, vai hapotonta veto kestävyyttä.
Onko sinulla ongelmia kestävyyden kanssa, eli hyydytkö 100m:llä.
Kestävyyden kanssa on ongelmia, pystyn hikisesti sen 150:sen vetämään melko täysillä kerran pari, sitten en palaudu enää millään. Minun mielestä vika on enemmän keuhkoissa kuin happokestävyydessä? En vaan saa happea. "ikinä" en pääse ohjelmassa 200 metrin vetoihin, kun niitä en voi vetää kun sen pari per treeni, vaikka en siis juokse täysillä vaan 90% vauhdeilla.
Pertti 123 sanoi:
Palautuksista en osaa sanoa, koska ne riippuu ihan sun ominaisuuksista. Palautus sellanen että tuntuu että pystyy juoksemaan seuraavan suunnilleen yhtä hyvin kuin edellisen. Treenissä ei olis tarkotus kangistua, vaan kaikki vedot "nätisti" loppuun asti.
Luulen että palautukset on olleet suht sopivat, kangistumaan en ole päässyt, siinä vaiheessa viimeistään kotiin. Käytäntö on mennyt näin, että olen juossut esim. 150m, kävellyt rauhassa kentän ympäri. Uusi veto. kävely. Uusi veto. 5 minuutin tauko, ja taas uusiksi. No kolme 150stä on keuhkoille vähän tuskaa, mutta juoksutyyli pysyy suunnilleen ... no samanlaisena ;)
Pertti 123 sanoi:
Muuten sitten siitä tekniikasta. Osaatko / oletko tehnyt koordinaatio liikkeitä.
Onko tähän pakko vastata?
No joo välillä olen tehnyt vähän, yleensä luistanut. Pakko lisätä näitä kun kerta käsketään.
Pertti 123 sanoi:
Paras keino millä mä voin sua auttaa, on se että sä lähetät mulle video pätkän (hyvälaatuinen), jossa on kuvattu sun juoksua suoraan sivulta katsottuna. Tiedän että tää on suuri kynnys monille, mutta ei sitä juoksua tartte hävetä.
Kysy vaan lisää, vastailen kyllä. Tätä viestiä ei viitti enää jatkaa :thumbs:
Kiitän ja kumarran. Sen verran vielä taustoista, eli syksyllä oli juoksu taas kohtuullisella mallilla. Siis lähinnä treeni säännöllistä, ja juoksu tuntui hyvältä. Useisiin sairasteluihin kaatui loppusyksy, talvella ei ollut mitään saumaa päästä sisätiloihin juoksemaan. Eli peruslähtökohta on se, että kunto on nyt huonoin sekä salin että juoksun puolesta vuosiin. Nyt olen kunnossa ja alustavia ei ohjelmallisia juoksuja vasta pari takana.
Voisin tehdä niin, että nyt muutan nuo "tuntuman" mukaan tehdyt juoksut taas säännöllisiksi, muutan ohjelmaa noiden sinun ohjeidesi mukaiseksi. Kun juoksu tuntuu luonnolliselta tässä lähiaikoina, otan sen videopätkän, ja sit sanot painavan sanan aiheeseen?
Luuletko että kannattaisi tehdä niin, että pistän jo nyt ennen videopätkää priva messagella treeneistä aikoja mitä tahtia vetoja teen, ja millä juoksuilla menin piippuun jne?