1 ja 2 sentin kolikot

Suomalaiset 1 ja 2 sentin kolikot on siitä harvinaisia, ettei ne kuulu käytössä olevaan rahakantaan. Maailmalla niistä varmaan voisi jotain tienatakin, koska ovat aika harvinaisia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En nyt tiedä kannattaako mitään nykyrahoja alkaa säästelemään, eikä vamaan mitään viimeisimpiä markkojakaan kannata sen enempää keräillä. Luulisin että jos jollain on sellaisia markan seteleitä ja muita helvetin vanhoja rahoja niin niitä varmaankin kannattaa säästellä.(toki myös nykyrahat ja viimeisimmät markat ovat joskus helvetin vanhoja jolloin niillä saattaa jotain arvoa olla)

jos näistä suomen 1 ja 2 sentin kolikoista haluis jonkinlaista summaa niin kannattaa myydä niitä muihin euroopan maihin.

Itse ostin muutaman pötkön noita ateenan olympialaisten juhla 2e kolikoita.
Oiskohan näillä jo jotain arvoa jossain?

nigster sanoi:
En nyt tiedä kannattaako mitään nykyrahoja alkaa säästelemään, eikä vamaan mitään viimeisimpiä markkojakaan kannata sen enempää keräillä. Luulisin että jos jollain on sellaisia markan seteleitä ja muita helvetin vanhoja rahoja niin niitä varmaankin kannattaa säästellä.(toki myös nykyrahat ja viimeisimmät markat ovat joskus helvetin vanhoja jolloin niillä saattaa jotain arvoa olla)
Nostalgiaa.

1mk63.jpg

5mk63muok.jpg

10mk63tahtiK.jpg

50mk1963.jpg

100mk63.jpg

Mulla on kans jemmassa noita vanhoja seteleitä mitä Mike postasi, tosin mulla ne on tuolta pienemmästä päästä.. :) Useita 1mk ja 5mk, en muista onko noita muita. Joskus mummin varastoista löysin ja sain itselle. En oo tullu koskaan ajatelleeks tai ottaneeks selvää onko noilla mitään arvoa. Jossakin lippaan pohjalla ne pyörii ja pyöriköön, jos joskus mun elinaikana niistä joku haluaa sopivasti maksaa niin maksakoon. Tuskinpa noilla kuitenkaan tulen hirveetä voittoa koskaan tekemään, enemmän ne on muistona, että tollasiakin on joskus Suomessa käytetty...

Suomalaisia 1cnt ja 2cnt kolikoita ei oo tainnu mulle eksyä, muita eurooppalaisia onkin sitten matkalta jäänyt possuun pyörimään läjäpäin.

Tuo sininen vitonen oli muuten kovaa valuuttaa karkkipäivän lähestyessä. Sai epäilemättä ison pussin niitä pallomaisia turkinpippurikarsuja 5 penniä kipale.

Suositut

Back
Ylös Bottom