🥓 Ketoosi - Keskustelua hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista

Meta title: 💥 Ketoosikeskustelu – hiilareiden minimoinnin ikuinen väittely ja kokemusten myrsky

Meta description: Keskustelua ketoosin hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja miksi keto herättää niin vahvoja mielipiteitä?**

Edelleenkään mitä minä sillä arvolla teen? Olipa se korkea tai matala? Sen verran on nivelvikaa ja muuta että se todennäköisesti on koholla ja siinä ei paljon hiilarien vähentäminen vaikuta.

jos ei itse tutkijat uskalla antaa varmaa vastausta sekalaisen näytön takia niin liekkö täällä kompetenssi riittää kenelläkään toteamaan tuota ainoaksi totuudeksi mutta mielipide saa tottakai olla.
Nimenomaan inflamaation lasku auttaisi nivelvaihvoihin. Nythän sä voisit hyvin tehdä empiirisen kokeen, mee mittaan crp, pudota hiilarit pois ja kato miten nivelvaivat helpottaa ja kuukauden päästä mittaat crp uudestaan. En ymmärrä enää jos et halua koittaa tota, koska mitään haittaa et saa hiilarien pudottamisesta ja mahdollinen positiivinen juttu on nivelvaivojen katoaminen + kaikki muut positiiviset jutut.

Sit kuukauden päästä sä käännät kelkan kokonaan, enkä minä ole nauramassa, vaan varsin iloinen jos noin simppelisti sai vaivat helpottamaan.

Nimenomaan inflamaation lasku auttaisi nivelvaihvoihin. Nythän sä voisit hyvin tehdä empiirisen kokeen, mee mittaan crp, pudota hiilarit pois ja kato miten nivelvaivat helpottaa ja kuukauden päästä mittaat crp uudestaan. En ymmärrä enää jos et halua koittaa tota, koska mitään haittaa et saa hiilarien pudottamisesta ja mahdollinen positiivinen juttu on nivelvaivojen katoaminen + kaikki muut positiiviset jutut.

Sit kuukauden päästä sä käännät kelkan kokonaan, enkä minä ole nauramassa, vaan varsin iloinen jos noin simppelisti sai vaivat helpottamaan.
Ei se hiilari nivelrikkoa korjaa johonkin pitää nyt raja vetää näiden hiilareiden demonisoinnissa. Tekonivel korjaa tuon tämän minun tulehduksen. 😄

Tässä suht tuore tutkimus missä vertailtu lhh ja lowfat ruokavalioita suht isolla otannalla.

Effect of Low-Carbohydrate and Low-Fat Diets on Metabolomic Indices and Coronary Heart Disease in U.S. Individuals

Conclusions: These findings highlight the critical role of diet quality in determining health effects of low-carbohydrate and low-fat diets on CHD risk. The healthy versions of these diets may exert their health benefits through some common pathways that together entail favorable cardiovascular risk profile and lower CHD risk.

Et syö kummallatavalla tahansa, niin raaka-aineiden laatu merkkaa enemmän kun se et mitä makroja syö.

Ei se hiilari nivelrikkoa korjaa johonkin pitää nyt raja vetää näiden hiilareiden demonisoinnissa. Tekonivel korjaa tuon tämän minun tulehduksen. 😄
Oot kyllä todella "perinteinen" länkyttäjä. Mitään henkilökohtaista kokemusta ei ole mistään mutta silti pitää täällä vääntää joka asiasta ja esiintyä asiantuntijana.. Ei tiedetä omaa crp tai deitin vaikutusta omaan crp arvoon, ei kokemusta ketosta, nivelet reistaa, ehkä tulehduksesta, ehkä jostain muusta mutta ei viitsi kokeilla keton vaikutusta vaikka tiedetään 100% varmasti että glykaatio lisää nivelrikkoa ja tulehdusta nivelissä.
En edes ymmärrä että miten joku riisiveikko viitsii täällä keto ketjussa kirjoitella hiilihydraateista jatkuvalla syötöllä vaikka et omaa mitään kokemusta tästä dietistä ja teoreettinen tietokin on helvetin vajaavaista. Käsittämätöntä idiotismia.

Oot kyllä todella "perinteinen" länkyttäjä. Mitään henkilökohtaista kokemusta ei ole mistään mutta silti pitää täällä vääntää joka asiasta ja esiintyä asiantuntijana.. Ei tiedetä omaa crp tai deitin vaikutusta omaan crp arvoon, ei kokemusta ketosta, nivelet reistaa, ehkä tulehduksesta, ehkä jostain muusta mutta ei viitsi kokeilla keton vaikutusta vaikka tiedetään 100% varmasti että glykaatio lisää nivelrikkoa ja tulehdusta nivelissä.
En edes ymmärrä että miten joku riisiveikko viitsii täällä keto ketjussa kirjoitella hiilihydraateista jatkuvalla syötöllä vaikka et omaa mitään kokemusta tästä dietistä ja teoreettinen tietokin on helvetin vajaavaista. Käsittämätöntä idiotismia.
Mistä ihmeestä sinä tiedät olenko minä ollut ketolla tai carnivorella joskus?

Ja valtaosa teistä on ollut ketoa vastaan aiemmin jossain vaiheessa ja nyt kun tästä tuli trendikästä niin veristä päin puolustellaan nyt tätä ihme dieettiä mutta aikaan Mannisen Anssin niin haukkuivat alimpaan helvettiin ja nyt tekevät ruoan suhteen juuri mitä Manninen lobbasi. 🤣🤣

Että se siitä kitinästä.

No kärsi sitten ihan rauhassa, mutta muista, että tulehdustila ei ole hyvä nivelille ja sen saisit alemmas ruokavaliolla.

Mistä ihmeestä sinä tiedät olenko minä ollut ketolla tai carnivorella joskus?

Ja valtaosa teistä on ollut ketoa vastaan aiemmin jossain vaiheessa ja nyt kun tästä tuli trendikästä niin veristä päin puolustellaan nyt tätä ihme dieettiä mutta aikaan Mannisen Anssin niin haukkuivat alimpaan helvettiin ja nyt tekevät ruoan suhteen juuri mitä Manninen lobbasi. 🤣🤣

Että se siitä kitinästä.
Se tietää että sulla on myös diabetes, koska glykaatio lisäntyy pitkittyneessä hyperglykemiassa (eli huonosti hoidetussa diabeteksessä). Normaalilla verensokerilla glykaatiota tapahtuu verrattain vähän. Samoin noita AGE -yhdisteitä (joista glykaatio muodostuu) on todella paljon mm. paistetussa lihassa mutta sitä agenda ei anna demonisoida.

Nyt kannattaa jättää se punanen liha pois.. Tutkimus kertoo tällaista. :X3::ROFLMAO:
"Punaisessa lihassa on tyypillisesti enemmän tyydyttynyttä rasvaa, mikä voi pahentaa insuliiniresistenssiä ajan myötä. Punainen liha sisältää myös hemirautaa, joka liiallisesti saatuna voi edistää oksidatiivista stressiä ja vahingoittaa insuliinia tuottavia soluja."

Kuulostaa kyllä sangen mielenkiintoiselta

Kyllä se on nimenomaan sokeri ja mm. siemenöljyt mitkä voi pahentaa insuliiniresistenssiä. Samoin rasvamaksaa, matala-asteista tulehdusta ja sitä diabetestä.

Tuollailla tutkimuksilla voi minusta pyyhkiä persettä.. Jos otanta on tyyliin X määrä ihmisiä jotka syövät "lihaa" eli prosessoitua lihaa. Mutta isoin merkitys onkin ne kaikki muu paska mitä he syövät. Tuskin kukaan tutkimushenkilöistä söi pelkkää prosessoitua lihaa tai punaista lihaa.
Siellä on syöty mielinmäärin pizzaa, hampurilaisia, kebab annoksia jne jne eli valtavamäärä sokereita, lisäaineita, siemenöljyjä jne jne.

Olisi kerrankin sellainen tutkimus jossa olisi keto tai karnivorella olevat ihmiset. Voisi tutkimustulokset olla täysin erilaiset. MUTTA eihän sellaisa haluta.. ei mene agendan mukaan.

Kyllä se on nimenomaan sokeri ja mm. siemenöljyt mitkä voi pahentaa insuliiniresistenssiä. Samoin rasvamaksaa, matala-asteista tulehdusta ja sitä diabetestä.

Tuollailla tutkimuksilla voi minusta pyyhkiä persettä.. Jos otanta on tyyliin X määrä ihmisiä jotka syövät "lihaa" eli prosessoitua lihaa. Mutta isoin merkitys onkin ne kaikki muu paska mitä he syövät. Tuskin kukaan tutkimushenkilöistä söi pelkkää prosessoitua lihaa tai punaista lihaa.
Siellä on syöty mielinmäärin pizzaa, hampurilaisia, kebab annoksia jne jne eli valtavamäärä sokereita, lisäaineita, siemenöljyjä jne jne.

Olisi kerrankin sellainen tutkimus jossa olisi keto tai karnivorella olevat ihmiset. Voisi tutkimustulokset olla täysin erilaiset. MUTTA eihän sellaisa haluta.. ei mene agendan mukaan.

Lue tuo mun tänään aikasemmin postaama viesti.

Tässä suht tuore tutkimus missä vertailtu lhh ja lowfat ruokavalioita suht isolla otannalla.

Effect of Low-Carbohydrate and Low-Fat Diets on Metabolomic Indices and Coronary Heart Disease in U.S. Individuals

Conclusions: These findings highlight the critical role of diet quality in determining health effects of low-carbohydrate and low-fat diets on CHD risk. The healthy versions of these diets may exert their health benefits through some common pathways that together entail favorable cardiovascular risk profile and lower CHD risk.

Et syö kummallatavalla tahansa, niin raaka-aineiden laatu merkkaa enemmän kun se et mitä makroja syö.

Joo kyllä, myös tuo liittyy vahvasti asiaan eli tärkeimmässä osassa on myös ravinnonlaatu.
Itse olen suosinut jo vuosikausia luomua, puhtaita raaka-aineita ja vältän lisäaineita. Ja pikkuhiljaa tullut vhh ruokavaliolle ja sitä kautta myös kokeillut ketoa. Punaista lihaa, voita, munia menee paljon käytännössä päivittäin.

Joo kyllä, myös tuo liittyy vahvasti asiaan eli tärkeimmässä osassa on myös ravinnonlaatu.
Itse olen suosinut jo vuosikausia luomua, puhtaita raaka-aineita ja vältän lisäaineita. Ja pikkuhiljaa tullut vhh ruokavaliolle ja sitä kautta myös kokeillut ketoa. Punaista lihaa, voita, munia menee paljon käytännössä päivittäin.

Et ilmeisesti lukenut tuota?

Methods: We followed 42,720 men in the Health Professionals Follow-Up Study (HPFS) (1986-2016), 64,164 women in the Nurses' Health Study (NHS) (1986-2018), and 91,589 women in NHSII (1991-2019) for CHD incidence. Five LCD and 5 LFD indices were derived based on food frequency questionnaire (FFQ) assessments, each emphasizing different sources and qualities of macronutrients (animal products vs plant-based foods, whole grains vs refined carbohydrates, etc). Multimetabolite scores of LCD and LFD indices assessed using FFQ assessments were developed through elastic net regressions among 1,146 healthy participants in the lifestyle validation studies (LVS), substudies embedded in the NHS/NHSII/HPFS.

Results: During 5,248,916 person-years of follow-up, we documented 20,033 CHD cases. When comparing individuals with the highest LCD scores (emphasizing lower carbohydrate contents) and those with the lowest, the pooled multivariable-adjusted hazard ratios (95% CIs) for CHD were 1.05 (1.01-1.10) for overall LCD, 1.07 (1.02-1.12) for animal LCD, 0.94 (0.90-0.99) for vegetable LCD, 1.14 (1.09-1.20) for unhealthy LCD, and 0.85 (0.82-0.89) for healthy LCD. These estimates were 0.93 (0.89-0.98) for overall LFD, 0.94 (0.90-0.98) for animal LFD, 0.87 (0.83-0.91) for vegetable LFD, 1.12 (1.07-1.17) for unhealthy LFD, and 0.87 (0.83-0.91) for healthy LFD. The healthy versions of the LCD and LFD patterns were also linked to lower triglycerides, higher high-density lipoprotein cholesterol, and lower high-sensitivity C-reactive protein levels, as well as favorable metabolomic profiles, including increased 3-indolepropionic acid and decreased valine. Unhealthy patterns showed opposite associations. Multimetabolite scores of LCD and LFD indices were developed in the LVS (Spearman r = 0.57-0.68) and replicated in NHS, NHSII, and HPFS (r = 0.21-0.38). They showed associations with CHD risk highly consistent with those based on FFQ assessments.

Eli numerot näyttää, että kasvipohjaiset (vegetable) versiot sekä vähähiilihydraattisesta että vähärasvaisesta mallista liittyivät pienempään sepelvaltimotauti riskiin verrattuna epäterveellisiin tai eläinperäisiin versioihin

Back
Ylös Bottom