🥓 Ketoosi - Keskustelua hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista

Meta title: 💥 Ketoosikeskustelu – hiilareiden minimoinnin ikuinen väittely ja kokemusten myrsky

Meta description: Keskustelua ketoosin hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja miksi keto herättää niin vahvoja mielipiteitä?**

Katsotaas nyt tämä kortti.

Lähtöpaino 118,7kg jossa oli jonkun verran Tuskan aiheuttamaa vesipöhöä.

Nyt neljäs päivä ja kusessa alkaa olemaan ketoaineita. Paino 116,5kg ja masun ympärys 112cm.

Aamupalassa 10g hiilaria Hirvelän kaurakuitusta, intrassa 10g vitargoa tai salittomina päivinä ruisleipä. Loput kymmenen grammaa salaateista ja pähkinästä. Katselin kotitekoisen guacamolenkin olevan melko kivan näköinen lähde.

Puoltoista viikkoa dieettiä takana ja kyllä tämä vaikuttaa ainakin omalle kohdalle sopivimmalta dieetiltä.
Nyt muutamana päivänä on tullut ongelmaksi aamupala. Ei vaan maistu millään kun on edellisenä illalla syönyt 22-23 aikaan.

Nyt muutamana päivänä on tullut ongelmaksi aamupala. Ei vaan maistu millään kun on edellisenä illalla syönyt 22-23 aikaan.

Miksi pitäisi silloin syödä? Onko sinulla sitten heikotusta tms että tuntuisi jotta pakko olisi saada syödä? Jos jostain syystä "pakko" olisi syödä se aamupala niin voisiko tuota iltaruokaa aikaistaa? Olet varmaan lukenut pätkäpaastosta jossa ollaan aamulla syömättä niin voisi toimia tuossa tilanteessa?

Ei kait kukaan järkevä miinuskalori dieetillä syö jos ei ole nälkä. Ongelmahan dieetillä yleensä on juuri se nälkä ja siihen se dieetti monella kaatuukin helposti tai sortuu herkuttelemaan, niin en ehkä olisi tuosta huolissaan että ei maistu ruoka... kyllä se kroppa kertoo kun sitä energiaa tarvitaan..

Miksi pitäisi silloin syödä? Onko sinulla sitten heikotusta tms että tuntuisi jotta pakko olisi saada syödä? Jos jostain syystä "pakko" olisi syödä se aamupala niin voisiko tuota iltaruokaa aikaistaa? Olet varmaan lukenut pätkäpaastosta jossa ollaan aamulla syömättä niin voisi toimia tuossa tilanteessa?

Ei kait kukaan järkevä miinuskalori dieetillä syö jos ei ole nälkä. Ongelmahan dieetillä yleensä on juuri se nälkä ja siihen se dieetti monella kaatuukin helposti tai sortuu herkuttelemaan, niin en ehkä olisi tuosta huolissaan että ei maistu ruoka... kyllä se kroppa kertoo kun sitä energiaa tarvitaan..

Ruokaohjelman mukaan 4 kertaa pitää syödä päivässä. Työn takia ruokailuja joutuu vähän sumplimaan etukäteen ja yleensä syön heti salin jälkeen. Salin jälkeen joku 3-4h päästä uudestaan ja kello onkin silloin jo tuon 22-23. Mitään heikotusta ei tule vaikka jättää aamupalan syömättä, onpahan kovempi nälkä kun lähtee lounaalle.

Ruokaohjelman mukaan 4 kertaa pitää syödä päivässä.

Tämä! Eli en sinuna miettisi liian tarkkaan noita, että montako kertaa PITÄISI syödä päivässä. Itse syön 2 kertaa n. klo 11-12 ja klo 18-19 eikä väliä onko treenit tai ei. Kroppa kun on kunnolla rasva-adaptoitunut, niin elämä helpottuu kummasti eikä nälkä vaivaa ja pienen nälän kestää helposti jos sellainen tulisikin, että ruokailuväli venyisi vaikkapa 9 tuntiin.

Toki teet niinkuin tykkäät, mutta en sinuna söisi tosiaan jos ei ole nälkä. Koitat vaan jotenkin järkevästi ruokailut ajan kanssa sumplia ja kroppakin tottuu harvempiin aterioihin. Tuo vajaa 2vkoa ketolla on vielä aika lyhyt aika, joten veikkaan että jos vaan teet asiat oikein niin rasva-adaptoituminen syvenee entisestään, jolloin ruokailuaikoihin tulee enemmän joustavuutta :)

Moro,

koska olen peruslaiska Suomalainen mies, niin liityin ketovalmennukseen jotta sain perusinfo paketin jonka ohjeilla tullut mentyä helmikuun puolesta välistä. Alussa tiukemmin ja nyt vähän vähemmän tiukemmin, koska kesä + loma + kylmä lonkero.

Mangnesium + Kalium + Natrium, noista kunnon koktaili päivittäin niin pysyy sykkeet kohillaan ja päänsäryt pois, eikä tule huono/ flunssainen olo. Varsinkin alussa tärkeitä kun istut pöntöllä puolet hereillä olo ajastasi kärsien rasvavatsasta. Menee onneksi parissa viikossa ohi.

Painoa tippunut n 15kg ja vyötäröltä lähtenyt -14cm. Suosittelen.

Minä liityin joukkoon myös 3 viikkoa sitten. Eka viikko ilman vaakaa ja laskemista (pl hiilarit). En päässyt ketoosiin liian proteiinin vuoksi (niin ohjelmoitunut pää proteiinipitoisiin ruokiin) niin pistin ihan makrot ylös ja jakauman kuntoon. Tykkään (y)

Mitens tuo alkoholi ketoosidieetillä? Suunniteilla 6,5 viikon ketoosin jälkeen nauttia yhtenä iltana alkoholia. Kannattaako jo edellisenä päivänä ottaa enemmän hiilareita?

Mitens tuo alkoholi ketoosidieetillä? Suunniteilla 6,5 viikon ketoosin jälkeen nauttia yhtenä iltana alkoholia. Kannattaako jo edellisenä päivänä ottaa enemmän hiilareita?

Jos meinaat kunnolla juoda, niin kannattaa. Menee viina päähän ketolla ihan helvetisti ja darrat on aivan järkyttäviä.

Yksilöllistä. Ei mulle tullut sen pahempaa darraa kuin normaalistikkaan, tosin kärsin niistä aina muita enemmän.

Ja juomat pitää valita huolella ettei tule hiilareita överimäärää.

Yksilöllistä. Ei mulle tullut sen pahempaa darraa kuin normaalistikkaan, tosin kärsin niistä aina muita enemmän.

Ja juomat pitää valita huolella ettei tule hiilareita överimäärää.

Eikai hiilarin määrällä ole väliä jos ei aio yrittääkään pysyä pariin päivään ketoosissa? Alkoholi joka tapauksessa keskeyttää sen. Jos mä alkoa otan niin ihan just sitä mikä maistuu :LOL:

Pari viikkoa ketoa takana. Eilen tuli juopoteltua viskin ja kossuvissyn voimalla. Hyvin nousi päähän, känni oli hyvä ja darrakin tuli takaisin kun se kauan oli ollut kateissa. Oikeastaan parhaat kännit aikapäiviin nollahiilarien avulla.

Keto on siitä jännä että vaikka olen syönyt vähän miten sattuu, kroppa on silti kiristynyt. Ummetuskin on nyt loppunut kun kropalla meni eka reilu viikko tottua carnivore-pohjaiseen safkaan.

Kesäloma loppui ja kuvaan tulivat työmatkakävely sekä säännöllinen puntti. Syöminen vähän väheni kun ei vain ehdi.

Painon putoaminen tippui ja vähän nousikin.

Heittäkääs esimerkkejä omista päivän syömisistä ketolla. Itse suunnittelen että voisi kuukauden tai parin pätkän koittaa syksymmällä, tällä kertaa ilman mitään hiilaritankkauksia.
Itellä vois mennä seuraavaan malliin:
aamiainen: kahvi mustana
lounas: keitettyjä kananmunia, juustoa, kaaliraastetta (kylmänä salaattina töissä)
välipala töissä: mielikuvitus loppuu, mikrossa lämmitetty burgerpihvi??
iltaruoka : lihaa ja kaalia/kurkkua, tai munakas juustolla, pekonilla yms

rytmitys vois mennä 16:8 mallin pätkäpaastolla, jolloin kolme ateriaa passeli. Jos tuntuu että saa syödä tarpeeksi isoja annoksia, niin miksei sitten aamullekin aamiaismunakas.

Itse ainakin tykännyt pätkäpaastolla & ketolla syödä ensin töissä salaattibaarista kevyen, mutta mahdollisesti proteiinirikkaan salaatin oliiviöljyllä. Töiden jälkeen kyhäilen isomman aterian, joka koostuu yleensä jauhelihasta/kanasta ja wok-vihanneksista. Kyytipoikana olen tykännyt syödä smetanaa tai ranskankermaa. Hieman myöhemmin (7-8 maissa) syön iltapalan ja siihen kuuluu usein tonnikalaa, kananmunia sekä juustoja ja/tai majoneesia. Vatsan toimintaa ylläpidän pellavansiemenrouheella.
En tiedä onko mikään maailman paras ruokavalio, viisammat saakoon ohjeistaa myös minua. Tämän päivän makrot oli HH5%(25g), Rasvaa 67 %, Prot28%(160g), energiaa tuli 2250kcal (omapaino 84kg).

Back
Ylös Bottom