🥓 Ketoosi - Keskustelua hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista

Meta title: 💥 Ketoosikeskustelu – hiilareiden minimoinnin ikuinen väittely ja kokemusten myrsky

Meta description: Keskustelua ketoosin hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja miksi keto herättää niin vahvoja mielipiteitä?**

Täytä glykogeenivarastot kunnolla, jos aijot juhlia oikein tosissaan. Syö 1vrk ennen juhlintaa reilusti hiilihydraatteja ja tankkaa vielä juhlapäivänä kunnolla. Muuten voi tulla tosi huono olo ja jopa hengenvaarallinen tila.

oon vetäny suoraan ketoosista kolmen päivän kunnon kännit, ei mitään ihmeellistä:eek:
Ei ollu ees pää kipeenä!

Kylläpä ku ketoosi on syvenemässä niin hyvä onsitä hiilaria saada kroppaan ettei rusinaks muutu. Fuhrerillä joku parempi teoria miks ei noin?

Itsekkin tässä ketoosilla mennään. Retkahin juomaan ja kyllä karkas mopo käsistä:urjo:

Nous niin helposti hattuun ku joi normaaliin tahtiin. Filmipoikki ja vessan lattialta heräsin...

Asia ei liity ketoon, mutta alkoholiin hyvinkin. Asiasta on paljon juttua että miten alkoholi vaikuttaa reenaamiseen, itse olen kuullut et jos vaikka reenat viikon hyvin ja otat vkl kunnon sopat niin viikon reeni jää hyödyttämäksi ja ottaa ensiviikostakin pois. varmaan lomalla paras aika kupille..

Ketolla tai ei, niin kyllähän tulee huomattavasti heikompi olo seuraavaksi päiväksi, mikäli ei syö mitään dokaamisen aikanakaan saatikka sitä ennen. Kyllä muutaman sadan lisäkalorin takia viettää seuraavan aamun edes jonkinlaisessa kondiksessa. Ja Reenari4, alottelijahan kehittyy melkeen missä olosuhteissa vaan :).

No kyllä aika monta vuotta on vierähtänyt urheilun parissa, ettei mikään kauhean täyteläin vastaus ollut.
Ja vaikuttaa se alkoholi, oot alottelija tai et;)

5 päivää sujui ketoilu ihan ongelmitta, mutta tänään heräsin kun päässä heitti. Ei pystynyt kohdistaa katsetta edes että olisi nähnyt paljon kello oli, kun maailma pyöri ympyrää ja oksetti aivan järjettömästi. Sain sitten raahauduttua keittiöön ja vetäsin litran mehua ja takasin nukkumaan. Pari tuntia myöhemmin ei enää huimannut mutta pahoinvointi jatkuu. Voiko tästä nyt syyttää ketoosia vai pitäsiköhän lähteä lääkäriin? Eilen tuli kyllä syötyä todella vähän..

iltapalapirtelöä (n. 0,75dl maitoproteiinia + 0,75dl soijaprodea, rypsäriä, maitoon duunattu) niin tuppaan makeuttamaan sen Hermesetaksen makeutusjauheella ja vaniljaesanssilla (ja nyt ennen keton aloittelua pakastemarjoilla) niin mitenkäs tuo makeutusjauhe, pitäisikö se jättää veks? HH on 56/100. Ravintokuitua paketin mukaan 40/100, se toki positiivista.
Pistäisi vituttaen jos kallis ketoosi kaatuu johonkin typerään iltapirtelöön :curs:

Oho, ilmeisesti fruktoosia ainaki. No sehän ratkas asian. Tietääkö joku miten maustaa noita järkevästi?
HH /100g on korkea mutta koko hermesetas purkki (sisältö) ei paina edes sitä 100g ja kerta-annos on varmaan jotain <5g, maitoa nyt ei ketolla vedetä kun siinä on hiilareita ihan liikaa.

Kylläpä ku ketoosi on syvenemässä niin hyvä onsitä hiilaria saada kroppaan ettei rusinaks muutu. Fuhrerillä joku parempi teoria miks ei noin?

Jos se on hyvä keino ottaa hiilaria esim. siideristä sokerin muodossa ni go for it.. :rolleyes:
Eikai tätä tän enempää tarvii perustella?

Fuhrer: tarkotin baariolosuhteita, jos on jo mopo lähteny käsistä ja ei malta enää rajottaa.

Parempi -jotain- hiilaria sinne kroppaan saada, eikä saavuttaa sitä megadarraa.

Monet ku ei malta sitä juomistaan sitte rajoittaa siihen 10 paukkuun, vaan mennään loppuun asti, taju pois.

Nooh eipä tää enää kovin olennaista ole tälle palstalle.

Dodih nytten olis pikkuinen onkelma. Olen 80kg painoinen ja 181cm pituinen jannu jolla ei paljoa tätä lihasta ole varressa. Olisi suunitelmana ottaa hieman rasvoja pois ja sen jälkeen aloittaa syömään reilusti ja käymään jälleen puntilla. (Löytyy siis jonkinnäköisto taustaa 13-14 vuotiaana). Syy miksi teen tässä järjestyksessä on se, ettei ole rahaa millään salilla käyntiin reiluun kuukauteen, ruuan rahoittaa vanhemmat, mutta harrastukset itse..

Syön tällä hetkellä:

Aamiainen: 0,6dl pellavansiemeniä, 2tl maapähkinävoita.

Lounas: Reilusti vihreää salaattia (About 1l), kokonainen avocado, n110g öljyssä paistettua ja valmiiksi marinoitua kanaa. Joukkoon vinaigrette joka sisältää 1tl öljyä, 1tl lime mehua, makeutusainetta ynms maut.

Ateria 1 (Koulun jälkeen): 140g nautaa, joko jauhenlihana tai biffinä. 2,4dl vihreitä papuja, 1,2dl paprikaa, 220g sieniä, 2tl kanastockia.

Ateria 2 (Ns. iltapala): 130-150g lohta tai tonnikala filettä. Öljyä sipasen päälle teen sitten uunissa tai pannulla.

Noh eli tästä tulee about:
hh15 rasva93 protu106
1350kcal

Jotenkin tuntuu, että tämä olisi liian pieni määrä ruokaa minulle, mutten ole tuntunet oloani nälkäiseksi vielä kertaakaan viiteen päivään..
Liikuntaa harrastan kävelemällä koulu matkat, lenkkeilemällä kolmesti viikossa (tällä hetkellä 60min kävelyä 8-9km/h) ja jotain lihaskunto harjoitusta himassa omalla kropalla ja 30kg säädettävälillä käsipainoilla.

Pitäisikö lisätä, mitä ja missä muodossa? Jtn helppoa tai naposteltavaa olisi tuohon mukava saada jos jotain lisätä, kun tarpeeksi kokkausta jo tuossa sen lisäksi mitä koulussa joudun..

Kiitoksia ennakkoon.

Saakelin pieneltä määrältä kyllä näyttää sun kokoselle. Aamupalana nyt ei ole käytännössä mitään. Vedä vaikka kananmunia. Jos ei maistu aamulla niin vedä raakana. Muuten vetele jotain rypsiöljyä ja pähkinöitä silloin tällöin, jos tuntuu vaikealta saada kaloreita. Ja enempi voisit syödä kanaa, lihaa tai mitä sitten vedätkin. Ite syön ainakin kerrallaan välillä sen 400g jauhelihaa, jos ihan pieni nälkä niin 200g. Kyllä enempi pitäis saada kaloreita koneeseen imo.

Asia ei liity ketoon, mutta alkoholiin hyvinkin. Asiasta on paljon juttua että miten alkoholi vaikuttaa reenaamiseen, itse olen kuullut et jos vaikka reenat viikon hyvin ja otat vkl kunnon sopat niin viikon reeni jää hyödyttämäksi ja ottaa ensiviikostakin pois. varmaan lomalla paras aika kupille..

Nämä kuuluvat niihin uskomuksiin, joidenka mukaan kananmunia olisi hyvä syödä vain pari viikossa, kuituja pitää saada ihan sairaasti, ja normaalin toimistorotan ruokavalio tulisi koostua pääosin hiilihydraateista.

Juu, mutta nälän tunnetta ei ole tähänkään mennessä ilmennyt, dunno why. Kaloreita ei tuossa kyllä ole paljo mitiä..

Munat toimii aamulla, ja kaipa vois pähkinöitäkin jossain välissä rypsärin kanssa napustella päivällä. Kanaakin tulee syötyä joskus naudan tai kalan tilana. Ei meni ihan tismalleen tuolloin.

Lisätäänpä nyt alkuun vaikka aamiaiselle neljä munaa ja 2rkl rypsäriä..

hh15.9 rasva 130 protu131
1730kcal

Tuommoset ois makrot + kcal päivässä lisäyste jälkeen.

Omaksikin ongelmaksi tuppaa tulemaan toi riittävä ravinnon saanti nyt. Illalla kun päivän eineet on ynnätty huomaan usein että kaloreita on helposti alle sen 2000, vaikka iltapäivän ja illan aikana on tullut punttailtua sen 1-1½h ja vielä painiskeltua tai kamppailtua tunti päälle. Sit pitää vaan väkisin vetää isot määrät sapuskaa tai soijaprotskua/ kaseiinia + öljyä pullosta jotain tuntia ennen nukkumaanmenoa.
Voiko tämä olla vahingollista dieetin kannalta?

Makrot liikkuu siinä P40 / HH 2/ R 58 % hujakoilla

Faija on mennyt about 80g hiilareilla/pv ja darra on kuulemma ihan samanlainen kun korkeillakin hiilareilla.

Juu hyvin on pärjnny känni reissut itekkin tuollaissilla hiilarimäärillä, mutta tosiaan siinä ketoosin tiloissa liikuttaessa(0-30gr.) eri meininki. Kippis, kulaus ja kops... :kippis1:

Tekeekö muut ketogeenisellä- tai vhh-dieetillä iron cardiota tai jotain intervallityyppistä treeniä?

Itse tässä vähän testailen oman kropan toimintaa muuttelemalla noita makroravinteiden suhteita. Treenit vedän 3-jakoisella 3krt/viikko + parina päivänä kahvakuulalla toteutettu rasvanpolttotreeni. Punttitreenit kulkee kuin unelma ja voimatasoja olen saanut nosteltua mukavasti vaikka painoa on lähtenyt parissa kuukaudessa vajaa 9kg.

Kysymykseen: viime viikolla pudotin hiilarit n. 90g:sta 50g:aan (tällä hetkellä 8% kokonaisenergiasta, joka n. 2300kcal). Tällä viikolla sitten olen huomannut, että noiden intervallitreenien tekeminen on yhtä helvettiä! Voimatasot on tosiaan hyvin tallella mutta kun syke ja intensiteetti kasvaa, virta tuntuu loppuvan kuin seinään. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia vai onko tämä vain dieettini riuduttamien aivojen tuotetta? :D

Ajattelin että tässä voisi olla hiilaripäivän paikka. Toinen vaihtoehto olisi, että vedän kunnolla ketoosiin (nyt sellainen ei ole lähtenyt vielä käyntiin) mutta nostaisiko sekään tehoja tuollaisessa intervallitreenissä? ts. osaisiko ketoosissa oleva kroppa käyttää rasvoja tehokkaammin energiaksi, kuin tällaisella vhh-pelleilyllä? :)

Back
Ylös Bottom