🥓 Ketoosi - Keskustelua hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista

Meta title: 💥 Ketoosikeskustelu – hiilareiden minimoinnin ikuinen väittely ja kokemusten myrsky

Meta description: Keskustelua ketoosin hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja miksi keto herättää niin vahvoja mielipiteitä?**

Miten ajattelit @Mike alkaa nostaa kaloreita? Sulla pitäis olla ylläpitokalorit jotain 3000 luokkaa tai yli, joten sitä rasvaa saa lyödä aika paljon lisää jos nyt vielä on ollu alle 2000, ja jos alussa oli hankalaa ja kuvotus syömisestä niin mielenkiinnolla seuraan miten käy. Mulle tosiaan se rasva-proteiinisuhde teki ruuasta aika totaalisen masentavaa, ja sä kun vielä vältät tyydyttynyttä rasvaa niin jännä nähdä millanen se ylläpitotason ruokavalio sitten on.

Aivan uskomatonta tämä. No katotaan mites tämän kumoat. Miten mun verenpaineet kun en ole näin hyviä mitannut edes viime dieetillä. 58 pulssi, 67/125. Mistäs nää johtuu jos ei ruokavaliosta?
En mä mitään ole kumoamassa, enkä ole väittänyt etteikö sulla olis hyviä arvoja. Vaan sitä, että miten voi sanoa jonkun arvon laskeneen, jos sille ei ole lähtöarvoa mihin verrata. Mutta olkoot, ei tästä saa mitään järkevää keskustelua aikaseks.

Miten ajattelit @Mike alkaa nostaa kaloreita? Sulla pitäis olla ylläpitokalorit jotain 3000 luokkaa tai yli, joten sitä rasvaa saa lyödä aika paljon lisää jos nyt vielä on ollu alle 2000, ja jos alussa oli hankalaa ja kuvotus syömisestä niin mielenkiinnolla seuraan miten käy. Mulle tosiaan se rasva-proteiinisuhde teki ruuasta aika totaalisen masentavaa, ja sä kun vielä vältät tyydyttynyttä rasvaa niin jännä nähdä millanen se ylläpitotason ruokavalio sitten on.
En ole suunnitellut nostavani kaloreita. Aion mennä jatkossa niukalla päivittäisellä ravinnolla ja keskimääräinen kalorimäärä nousee vähän kun tankkaan 7-10 päivän välein. Mutta se tankkaus toimii mulla yleensä kovin tehottomasti koska esimerkiksi jos syön ylimääräistä hiilaria noin 800 grammaa niin paino nousee 0.5-1kg ja ja laskee kahden päivän sisään alle ennen tankkausta. Elikä mulla ilmeisesti palaa lämpönä osa hiilareista. Mutta ei haittaa pärjään hyvin näin.

En mä mitään ole kumoamassa, enkä ole väittänyt etteikö sulla olis hyviä arvoja. Vaan sitä, että miten voi sanoa jonkun arvon laskeneen, jos sille ei ole lähtöarvoa mihin verrata. Mutta olkoot, ei tästä saa mitään järkevää keskustelua aikaseks.
Elikä sun logiikalla jos en olis puntaroinut itseäni ollenkaan, niin 90kg nyt ei kerro mitään dieetistä?

En ole suunnitellut nostavani kaloreita. Aion mennä jatkossa niukalla päivittäisellä ravinnolla ja keskimääräinen kalorimäärä nousee vähän kun tankkaan 7-10 päivän välein. Mutta se tankkaus toimii mulla yleensä kovin tehottomasti koska esimerkiksi jos syön ylimääräistä hiilaria noin 800 grammaa niin paino nousee 0.5-1kg ja ja laskee kahden päivän sisään alle ennen tankkausta. Elikä mulla ilmeisesti palaa lämpönä osa hiilareista. Mutta ei haittaa pärjään hyvin näin.
Eli käytännössä paino tulee jatkamaan laskemista. Yllättävä muutos innokkaalle bodaajalle, mutta hyvä jos kerran terveempään suuntaan menee! 👍

Eli käytännössä paino tulee jatkamaan laskemista. Yllättävä muutos innokkaalle bodaajalle, mutta hyvä jos kerran terveempään suuntaan menee! 👍
Varmaan joo. Vähenpää en ala syömään. Nää ruoat on iisi toteuttaa, niin käytännössä ressivapaata syömistä. Eri asia on sit jos alkaa selkeesti kiristyyn, eli esim kesällä, pakko sit vähän nostaa jos kulutus nousee että jaksaa mennä.

psyllium käytössä? miten otat sen, kun vetää paakuksi niin herkästi?

Lasin pohjalle vettä vajaa desi. Siihen lusikallinen psylliumia. Sekoita 5 sekuntia. Ja ykkösellä alas ... eihän se mihinkään sekoitu ja paakkuista on, mutta ei sitä kai maun ja nautinnon takia otetakaan :giggle:

Maku on sakkainen ja pilaa tehokkaasti suklaaherankin maun. Mutta tosiaankin, ei se mikään mauste ole, vaan pakollinen paha. Muistakaa vaan, että jos alatte sitä ottamaan, niin 5g ekat pari päivää, sitten 5g lisää ja odottelee taas pari päivää. Kerralla jos kiskasee 20g, niin ei tarvii pariin päivään käydä paskalla. Psyllium hidastaa safkan imeytymistä.

View: https://youtu.be/U6U6jO9Zmz0?si=KcofC8KW2c4q9aDe

Tässä on aika hyvin tiivistettynä tuosta reilu 2,5 tunnin pätkästä suuri osa asioista joiden takia itse ainakin tällä hetkellä menen ketolla.
30vuotta jatkuvaa 3-vuorotyötä, säännöllisen epäsäännöllistä päin persettä syömistä ja treenaamista viimeiset 20vuotta ja nyt kohonneen verenpaineen kanssa pientä taistelua ja erittäin suuri sukurasite vielä mukana mausteena, sekä myös muistisauraudenkin osalta.
Omaan ajattelumalliin nuo kaikki Benin puhumat asiat istuvat täysin ihan maalaisjärjelläkin ajateltuna, mutta aika näyttää…

Back
Ylös Bottom