🥊 Fight Festival 🥊

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jko
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 FIGHT FESTIVAL – SUOMEN RAJOJA RIKKOVA TAISTELUAREENA 🔥

Meta description: Legendaarinen tapahtuma, jossa vapaaottelun, kamppailun ja adrenaliinin nälkäiset kohtaavat sähisevässä tunnelmassa.

Saa sitä antaa kun vain antaa. Kukaan tuskin kiistää, että turnee venähti vähän liian pitkäksi. Sitä saataisiin lyhennettyä ottamalla vain yksi thai- ja yksi potkunyrkkeilumatsi mukaan. Cage menee yleensä nopeammin ja siitä jää räväkkä fiilis.FF on mielestäni aina ollut kohtuu laadukas ja hyvin järkätty, mutta näin pitkissä kekkereissä katoaa se intensiteetti.

sähän voit mike ottaa vyölaukkuun käsipainot ens kerralla mukaan ja pumpata vaikka habaa thaikku matsien aikana.
Juu jos sä tuut ottaan kuvia sillä 3 euron pokkarillas. Käsi pystyyn kuka katsois ennemmin meitsin hauiskääntöä kuin sitä thai-seremoniaa?

Vaikka mä kuinka valitan, niin mun kontribuutio on kuitenkin tuolla galleriassa, olen sentään tehnyt jotain. Eli suuta soikeemmalle siellä katsomossa.

IMG_0184-10.jpg

IMG_0502-10.jpg

Se tanssi on tosi vanhanaikaista ja jos thaikut tekee sitä ni miksi valkoisen miehen täytyy ruveta tekemään jotain vuosisatoja vanhoja viidakkorituaaleja.Olen nähnyt myös thaimaassa stadionilla teknoversion tanssista.Thainyrkkeily on hidasta ja tylsää ja kickboxing on vähän liian hippamaista,minkä takia ei ole K-1 otteluja?

Matsien välinen aika venyi aika pitkäksi ja ilta oli aika tylsä juuri siksi. Matsit voisi saada sujumaan rivakammin yksi toisensa perään mikä olisi yleisöystävällisempää jne. ZsT:ssä ja Carelia Fightissa matsit pamahteli yksi toisensa perään eikä ollut niitä 5min taukoja joka toisen matsin välissä joka alkaa tuntumaan kun kello lähenee 23:a.

Muuten ihan ok ilta, plaon porukkaa ja katsomo tosiaan täynnä valmentajia ja välillä sai nauraa niitä kommentteja kuten: "tapa se lohi" jne:wtf:

Iltaa voitaisiin lyhentää myös vähentämällä vapaaottelumatsien määrää.

Iltaa voitaisiin lyhentää vähentämällä noita kapisia eriä, esim3x5 ois ihan hyvä joka matsiin, ja ne pystyottelut meni halailuks välillä niin että ihan tuomariakin vitutti.

Ja toi ram muay kuuluu erottamattomana osana muay thaihin, vapaaottelun harrastajana en koe sitä tanssia mitenkään tarpeettomana, Jokaista lajia tulisi kunnioittaa juuri sellaisena kuin on.

Eikä vaparimatseja pidä vähentää, se kun on kovin kamppailu laji maan päällä :evil:

Kyllä mä ainakin katsoisin mieluummin Miken haba treeniä kuin kuuntelisin päänsärkyä aiheuttavaa kilkutusta ja ram muayta joka nyt vetää viimeisetkin alkufiilikset poies. Ei sillä etten kunnioittaisi lajia. Kickboxing nyt oli ihan liikaa halihalipusipusi tuomaristakin huomas ;)

K1 Max on se oikee, ne mis tanssitaa o tanhujuhlat. Ne on evvk ja niis pyörii vaa low skillit.

Sä oot näköjään aivan pihalla.. Jos K1 maxissa ois parhaat äijät ottelemassa niin suurin osa ois thaimaalaisia.

Jutun taso täällä alkaa olla aika luokatonta... Mä nautin lähes kaikenlaisesta kamppailu-urheilusta ja oon hyvillään et tällaisia iltoja järjestetään. Aika harvinaista herkkua kuitenkin Suomessa. Mun mielestä ilta oli kaiken kaikkiaan tasokas ja parempi kuin moni aiempi fightfestival. Ehkä pari matsia ois voinu ottaa pois. Kiitokset järjestäjille!

Muuten ihan ok ilta, plaon porukkaa ja katsomo tosiaan täynnä valmentajia ja välillä sai nauraa niitä kommentteja kuten: "tapa se lohi" jne

Jos nyt näistä kommenttien hauskuudesta puhutaan niin kyllä se pisti naurattamaan kun jotkut aina huuti kikkari/thai matsien aikana että kurista se, tai jotain tuohon suuntaan :)

Huutelen vähän ulkokehältä, koska en tällä kertaa ollut paikapäällä...

Fight Festivaleilla ei tunnu mikään muuttuvan. Palaute on kerrasta toiseen samaa. Organisaatio/tapahtuma on kuitenkin Suomen kovimpia josta saisi pienellä viilauksella (melkein) kaikkia tyydyttävän toimivan tapahtuman. Olen melko monta FF käynyt seuraamassa, mutta luopunut toistaiseksi, koska tapahtumat ovat olleet järjestään AIVAN liian pitkiä.

Paras Suomessa järjestettävä tapahtuma (omasta mielestäni) on Chicago Collision. Toivottavasti tänäkin vuonna tapahtuma on vähintää aikaisempien vuosien tasoinen samoin kuin ottelunsakin. ZST oli myös varsin erinomainen suoritus.

Toivottavasti FF korjaa nämä muutamat epäkohdat ja hyvä tulee. Niin, ja pystymatseissa voisi oikeasti vähentää niitä eriä kolmeen.

Sä oot näköjään aivan pihalla.. Jos K1 maxissa ois parhaat äijät ottelemassa niin suurin osa ois thaimaalaisia.

Haha. Kertoo miten paljo tiiät. Siel on niit thaimaan supermestareit pyöriny ja saanu vitusti turpaansa kunnon ottelijoilta. Voe voe, ku ei tanssil pärjääkkää.

Haha. Kertoo miten paljo tiiät. Siel on niit thaimaan supermestareit pyöriny ja saanu vitusti turpaansa kunnon ottelijoilta. Voe voe, ku ei tanssil pärjääkkää.

Kerropa mulle esimerkkejä näistä supermestareista ja näistä kunnon ottelijoista, jotka on thaikut pieksäny. On siellä thaimaalaisetkin hävinny sen tiedän, mutta ei siellä parhaat thaimaalaiset ole juurikaan edes otellu.

Enemmän aikaa vei otteluiden välinen luppoaika. Ja sitä riitti.

Kun edellinen ottelupari häipyy kehästä, saisi seuraava hypätä saman tien sisään. Se rm-tanssi ei todellakaan kuluttanut FF aikaa niin paljoa,että mentiin noinkin myöhäiseksi. Kyllä se aika tuhraantui juuri tuohon otteluiden väliseen aikaan ja ottelijoiden venyttämiin kehääntuloihin.

Ja ne potkunyrkkeilymatsi pois. Niin katkonaista ja typerää katseltavaa, varsinkin kunnon taikku ja vaparimatsien jälkeen.

Ja ne potkunyrkkeilymatsi pois. Niin katkonaista ja typerää katseltavaa, varsinkin kunnon taikku ja vaparimatsien jälkeen.
Totta höpiset. Varsinkin kun näytti Saarinen vs. Janos siltä kuin Janos olisi raahattu kehään hakattavas ja Saarinen oli aika massiivinen verrattuna vastukseen.:whip:

Totta höpiset. Varsinkin kun näytti Saarinen vs. Janos siltä kuin Janos olisi raahattu kehään hakattavas ja Saarinen oli aika massiivinen verrattuna vastukseen.:whip:

Juuri näin, jos jostain pitää ff:n kestoa lyhentää niin tälläset "pelleilyt" pois:jahas: no vaikeaa se on etukäteen sanoa..

Ite en ollu paikalla. Mutta mun mielestä MMA/KB/TB matsit kuulevat eri tapahtumiin. En väitä että kunnon KB tai TB matsit olisivat tylsiä. Mutta aina joukkoon mahtuu ihmisiä ketä moinen ei kiinnosta tai ei kaikkia kiinnosta MMA. Mun mielestä ne on vaan ihan eri leveleillä fiilikseltään ja tarjonnaltaan. Sama kun menis kattoo samba karnevaaleja rioon ja sen jälkeen lennäis saksaa pari tanssin MM kilpailuihin. Ite oon enemmän MMA/BJJ miehiä, mutta kyllä kunnon mäiske kiinnostaa myös JBL, Buakaw, Sefo sun muut muut sankarit kun pannaan kehään.

Noni, kirjotan minäkin mielipiteeni. Ilman muuta matsit lyhyemmiksi. K-1 säännöt olis just poikaa, 3x3min erät kehiin niin vois tulla vähän actionia lisää. Niinkun joku aikasemmin jo sano niin aika kauheeta katottavaa kun tietää kumpi voittaa jo ekan erän jälkeen, ja sit se toinen ottaa vaan turpiin. Ja thaikku matseista... Ei niitä voinu musta Muay-Thai matseiks kutsua, yhdellä kaverilla Muay-Thai tausta ja toisella kickboxing, ja sit vedetään Muay-Thai säännöillä. Ja kun niitä eriä on niin pirusti on erätaukojakin, jotka vei puolet matsien kestosta. Juuri sen takia toi 3x3min systeemi olis hyvä, ne kestäis sitten sen 11min, eikä 30 niin kun se vika kikkari matsi kesti.

Tapahtuma oli muuten ihan hienosti järjestetty mutta armoton vitutus iski kyllä ku kello läheni keskiyötä ja hallissa oli ilmankosteus lähempänä 100% ja lämpötila pyörä 40 asteen kieppeillä.

Siitä Valtosen matsista haluaisin kyllä myös sanoa että olihan se armottoman tylsä mutta kyllä oikea mies voitti. Se on sitten eri asia miksei jätkiä nostettu pystyyn, mutta sillä esityksellä kun oli näytillä noissa tuomarilisissa puitteissa ni Valtonen kyllä vei sen matsin mun silmissä vei sen sen ihan päivänselvästi 3-0. Pystytstä Valtonen ei tainnut lyödä yhtään ainutta osumaa edes suojaukseen vaan shoottas aika epätoivosesti vaan, mutta onnistukin sen pari kolme kertaa siinäkin. Eikä Zawada tainnut osata kun sen yhden väsyneen sweepin mitä se haki koko matsin, toimi ekan kerran mutta ei nyt Valtosen tasonen painia siihen mene toista kertaa.

Ja sitten ku vitutus käyrä oli valmiiks nousussa ja mun vierustoveri rupes haiseemaan väistämättä hielle ni rupes jo se pikku jannu ärsyttämään myös. Eiks sen faija voinu sanoa sille että istuis paikallaan ja olis vähä hiljempää. Ei siinä mitään, saa sitä innoissaan olla mutta jotaan rajaa. Kuten myös siinä Hakulisen matsissa joku perheenjäsen tjms. (futisfaija syndooma) huuteli koko saatanan 30min kurkkusuorana jotaan "neuvoja". Tais olla sama kaveri ku huuteli jokasessa vaparimatsissa "Nouskaa ylös ja tapelkaa ku miehet...". Nojoo, nää nyt ei sinänsä liity mitenkään FF 22. Mutta oli paljon hyviä matseja ja hienosti järkätty eventti! Kiitos vaan!

Otti muuten armottomasti päähän se Rujon matsi ku se loppu niin lyhyeen ja oli odottanu sitä koko illan.

Jos yrittäis saada kaikki lajit eri tapahtumiks niin ongelmana on et taso kärsii. Ei löydy lajeista tarpeeks tasokkaita ottelijoita jos ajatellaan et suomalaisia pitäis olla suurin osa. Esim.thaiboxingissa ei ikävä kyllä ole tällä hetkellä tarpeeksi tasokkaita ottelijoita eikä oikein muissakaan lajeissa.
En oo varma miten palkkiot ottelijoille menee ja vaikuttaako erien määrä esim. palkkioihin. Joku viisaampi vois kertoa? En myöskään usko et ulkomailta ois kiinnostusta tulla ottelemaan jotain 3x3 matseja tai ainakaan tasokkailla ottelijoilla.. Sitten on vielä eri lajien säännöt, joissa säännöt sanelevat erien määrät..
Olen edelleen sitä mieltä ettei illoista tarvitse pudottaa kuin yläpotkumatsit pois, vähentää otteluiden määrää vähän ja pyrkiä tehokkaaseen ajankäyttöön.

Back
Ylös Bottom