Super5
VIP
Aihe ei ole mun vahvinta alaani, mutta siis mä olin siinä käsityksessä että mm. juuri pepsiiniä/pepsinogeeniä erittyy vatsassa, ja tässä kohtaa voi tulla ongelma jos vetää tyyliin 50g aminoita treenin aikana, eli pepsiiniä ei erity riittävissä määrin. Tässä kohtaa sitten mm. pepro pron isompi peptidimäärä voi auttaa?
Toisinsanoen tietyn määrän ylitävä aminohappoannos ei imeydy enään yhtä nopeasti kuin pienempi annos (imeydy = koko prosessi mahasta lopullisiin prosesseihin).
Ei minunkaan, mutta kirjoitit mielenkiintoista asiaa ja en malta olla keskustelematta
Pepsiini on vain yksi entsyymi muiden joukossa. Tässä mennäänkin sitten siihen, ettei se ole niin yksinkertaista. Proteaaseja on hyvinkin paljon erilaisia, spesifejä mm. eri aminohapoille. Sapen ja haimanesteiden yhteiden eritystiehye laskee pohjukaissuolen alaosaan, jota kautta saadaan trypsinogeeniä, joka aktivoituessaan ohutsuolessa muuttuu trypsiiniksi pilkkomaan valkuaisaineita. Käytännössä merkitystä on koko prosessilla - massan määrä mitä käsitellään, sen koostumus = paljonko sitä ylipäätään saadaan pilkottua siinä välissä, kun se etenee suusta peräsuoleen. Juotavat aminot eivät varmaan kauaa vatsassa pyöri, siinä missä taas joku rasvainen pihvi saattaa siellä hetken hengaillakkin :D Ja olet aivan oikeassa, ei imeydy niin nopeasti, mutta kyllä ne nopeasti käytössä ovat, jos on pelkkä liuos juotu. Eriasia sitten taas alkaa olemaan mikä määrä on mihinkin tarkoitukseen tarpeellista.