Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
100g tuotetiedot löydät täältä ...eipä muuta kuin kotona bansku puntariin niin selviää.pori1980 sanoi:paljos normikokoisessa banskussa on hiilaria?
Pii sanoi:Sokerit voi olla vaikkapa pelkästään fruktoosia, tai glukoosia ja lisäksi sakkaroosikin kuuluu ryhmään sokerit...eli tästä ei oikein selviä esim banaanin fruktoosipitoisuus.
http://www.fineli.fi/component.php?compid=2259&lang=fi

Riippuu kuinka paljon meilläpäin käytetään tavallista kidesokeria, eli sakkaroosia...sillä se pitää sisällään yhden glukoosi ja yhden fruktoosi molekyylin.Jason82 sanoi:Fruktoosin pitoisuuksista banaanin osalta löytyy pientä variaatiota, luonnollisesti, kuten myös mittaustuloksista, mutta mm. seuraava jako lienee lähellä touutta: glukoosi 5.8g, fruktoosi, 3.8g, sakkaroosi 6.6g.
"Carbohydrates in human nutrition. (FAO Food and Nutrition Paper - 66)"
Sinällään valloilla ollut(?) fruktoosi-kohu soveltunee paremmin tuonne Amerikan mantereelle, jossa fruktoosi on elintarvikkeissa huomattavasti yleisemmin tavatu lisä, kuin Suomen markkinoilla. Tällöin itse täällä pohjolassa fruktoosi muodostunee harvassa tapauksessa ongelmaksi(päin vastoin).
Pii sanoi:Saattaa nimittäin hyvinkin olla, että suomessakin tuota fruktoosia nautiskellaan varsin huomattaviakin määräiä tietämättään sakkaroosin muodossa.

Ratu sanoi:Eilen K-marketissa banaanin hinta oli 1,79/kg. Ihan ryöstöhinta! Eihän tuota ole varaa ottaa palkkarin kanssa, malto tulee paljon halvemmaksi.
Riittääkö siis vain yksi banaani palautukseen?Mulla on "palautumisbanaani" korvannut palautumisjuoman maltodextriinin jo jonkin aikaa. Palautumisjuomassa mulla on siis vaan Heraa. Tuo banaani on mielestäni paljon parempi vaihtoehto kuin malto. Ja niin nannaa että!

Riittääkö siis vain yksi banaani palautukseen?![]()
Myös täällä palautumisbanaani + hera, ollut jo pidemmänaikaa käytössä.Mulla on "palautumisbanaani" korvannut palautumisjuoman maltodextriinin jo jonkin aikaa. Palautumisjuomassa mulla on siis vaan Heraa. Tuo banaani on mielestäni paljon parempi vaihtoehto kuin malto. Ja niin nannaa että!
vihreämpää banaania mulle suositteli yks tuttu sen isomman kuitupitoisuuden vuoksi, mutta ei tätäkään juuri ennen salia. itse en söisi juuri ennen salia banaania, mielummin vähän tyhjemmällä vatsalla
Tästähän oli aikanaan bodaus lehdessä iso artikkeli.Jotenkin se meni niin,että 2 banaania ennen treeniä ja 2 treenin jälkeen ni tulokset nousevat uudelle tasolle:D
Onhan siinä varmasti perääkin.Ja oliko se vielä niin,että jos haluaa hifistellä ni tummempia banaaneja ennen treeniä ja vihreämpiä treenin jälkeen vai just toisinpäin?